Krijtbord goed schoon krijgen

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Op mijn nieuwe werk heb ik weer eens een oldschool krijtbord tot beschikking. Ik ben dus allergisch voor krijt, maar wil niet meteen zo zeuren, dus probeer ik het ding te ontwijken (heb ook tv aangesloten op pc) maar ja.. Er zitten ook andere collega's in mijn lokaal..

Hoe ik het ding ook poets (borstel, nat doekje, sponsje) het kreng blijft vies...

Wie heeft er hier de gouden tip.. Behalve slopen...:D

2. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Regelmatig schoonmaken. Ik deed het altijd met een spons met gaatjes (dus geen schuurspons) goed nat maken, met milde zeep. En gelijk met papier droogwrijven in ronde bewegingen.

3. pizza78

pizza78 Actief lid

19 jun 2012
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 pizza78, 2 okt 2012
    Laatst bewerkt: 2 okt 2012
    Heb wel eens mee gekregen dat je ontkalker van bijv een koffiezet apparaat kan gebruiken daar zit een goedje in wat ook gips verwijderd en daar is krijt van gemaakt.

Edit: dat goedje in de ontkalker heet sulfonzuur :)

4. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Beetje verdunde schoonmaak azijn! Dat ontkalkt.

5. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Ik kan me herinneren dat we vroeger op school het bord schoonmaakten met een natte spons, zo een grote oudgele met gaten (soort gatenkaas-achtig ding haha). Als je met een emmertje water en die spons aan de slag gaat (misschien twee keer en tussentijds het water in het emmertje verschonen) dat je dan een heel eind komt. En dan elke dag op die manier het bord schoonmaken/schoonhouden.

Maar als je allergisch bent voor krijt...dan geeft dat toch een uitslag? Dat lijkt me niet fijn voor je...zou ik toch even bespreken wat de mogelijkheden zijn of is het niet zo 'erg'?

Deel Deze Pagina