Nieuwe zorgverzekering, welke?

Discussie in 'De lounge' gestart door silvana81, 7 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ben alvast aan het rond kijken voor een nieuwe zorgverzekering en wat reviews gelezen op independer maar kom er niet uit.

Welke zorgverzekeraar hebben jullie?
    Tevreden?

Wij hebben nu fbto nooit meer!!

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    wij zitten bij dsw.
    zijn er heel tevreden mee.
    maar wij hebben dan gelukkig ook nog nooit gedoe gehad waardoor we dingen zelf moesten gaan regelen.
    vooral met de aanvullende verzekering vond ik het best wat schelen omdat de tandarts er bij in zit.
    ook al zouden we willen overstappen, wat niet het geval is, zou het niet verstandig zijn omdat dochter volgend jaar hoogstwaarschijnlijk een beugel krijgt.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dr zijn nog te weinig verzekeraars met prijzen naar buiten gekomen om een juiste keuze te maken vind ik.

Ik wacht altijd tot eind november en maak dan m'n keuze.

Ik had eerst altijd interpolis. Vorig jaar overgestapt naar umc omdat ik dan een vierde icsi poging vergoed kreeg. Dit jaar ga ik kijken naar een goed pakket voor de bevalling en de tijd er na.

4. beebj

beebj Niet meer actief

Avero Achmea! Volgens onze financieel adviseur de beste voor ons, prijs/kwaliteit verhouding. Wij wonen aan de grens, waardoor we altijd naar Belgie gaan wat betreft zorg. + hij is goedkoper zolang je scholier bent, dan wordt hij ietsje duurder tot je 30 bent en daarna pas de volle pot zeg maar.

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wij zitten bij CZ en ben er heel tevreden over. Zal niet de goedkoopste zijn maar de service die ze daar verlenen vind ik gewoon super.

Toen wij in een periode zaten dat we krap bij kas zaten was het geen enkel probleem om rekeningen in termijnen te betalen.

Tot nu toe word alles gewoon vergoed, van de bril voor mijn zoon tot aan de Gastric Sleeve operatie van mij.

Wij betalen nu 145 per maand en dat is inclusief een uitgebreide tandarts verzekering die ik met mijn slechte gebit helaas heel vaak nodig heb gehad. Ik krijg 75% vergoed van de behandelingen. Straks als mijn oudste zoon een beugel nodig heeft zit deze vergoeding er ook al in

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #6 mam1991, 7 okt 2016
    Laatst bewerkt: 7 okt 2016
    Ivm zwangerschap paar jaar terug overgestapt naar FBTO. Zei hebben alles voor mij vergoed zonder eigen risico te hoeven betalen :) verder erg tevreden, ideaal dat ze alle vragen direct antwoorden via whatsapp. En als je lid bent bij WIJ jonge ouders krijg je korting bij hun.

Betalen momenteel €214,- incl 2x tandartsverzekering erbij
    Daarvoor altijd bij CZdirect gezeten.

Mocht er niks beters op ons pad komen dan blijven wij gewoon weer ☺️

7. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    ik ga denk ik dit jaar voor de collectieve zorgverzekering van mn werk.
    kwam er achter dat mijn huidige ZEKUR niet samenwerkt met het ziekenhuis waar ik nu 3x op genomen ben ivm uitdroging, en waar ik dus ook misschien wil bevallen.
    en de collectieve heeft dat contract wel, dus voor mij is de keuze dan makkelijk gemaakt :)

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Zit bij interpolis en ben tevreden. Vorig jaar bij ZEKUR en alleen maar problemen gehad en getreiter van hun kant. Tot 2x toe net voordat ik wou overstappen met rekeningen komen. Betalingen die fout gaan etc. Wat een gezeur met hun gehad. Met interpolis loopt alles op rolletjes.

9. lies276

lies276 Niet meer actief

Wij zitten al jaren bij CZ omdat die, als een van de weinigen ( en ook nog betaalbaar) een beugel volledig vergoedt tot een bedrag van 2500 euro.
    Zij hebben een soort spaarplan waarbij je het eerste jaar van de verzekering nog maar een klein bedrag vergoedt krijgt en pas na 2 of 3 jaar zit je aan die 2500 euro.
    Nu zijn er 2 kids inmiddels beugelvrij maar nr 3 zit er alweer aan te komen dus het zou dom zijn om hem nu stop te zetten.

10. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Wij zitten dit jaar voor het eerst bij fbto en dat bevalt goed. Ik ben wel benieuwd waarom je zegt: nooit meer.

Daarvoor zaten we bij het Zilveren Kruis en die beviel ook prima. Alleen was die iets duurder.

11. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Wij zitten inmiddels al 3 jaar bij ditzo en zijn erg tevreden over de service. En heb al een boel gedoe & geregel en zorg achter de rug wat altijd netjes en op tijd afgehandeld is :)

Denk dat we gewoon bij ditzo blijven. Tenzij we ergens met hetzelfde service goedkoper uit zijn. Niet dat ditzo duur is overigens ;)

12. tuc

tuc Niet meer actief

wij hebben al een paar jaar fbto en wij zijn dik tevreden.

13. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik wissel bijna elk jaar maar heb nog nooit moeilijkheden gehad. Vraag me af waar anderen tegenaan lopen dan?

Ik zit nu bij fbto maar vind het wel duur. Bij andere verzekeringen krijg je meer voor je geld. Ik wil ook zwanger raken dus vermoed in 2017 een baby te krijgen, daar ga ik nu naar kijken.

14. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.134
    113
    Vrouw
    Brabant
    DSW. Vind het enorm fijn.
    Nooit gedoe en er is 1x iets fout gegaan en na een belletje had ik diezelfde dag nog het geld op mijn rekening (was ook maar iets van 14 euro hoor).
    Ze vergoeden erg veel.

15. Emihan

Emihan Actief lid

18 aug 2015
    474
    68
    28
    Wij zitten al 3 jaar bij FBTO. Wij hebben amper zorgkosten en daardoor maximale eigen risico. Dus ik zou niet zo snel kunnen beoordelen (behalve van zwangerschappen) hoe het zit met declaraties. Tijdens beide zwangerschappen 'gezinsplanning' aangezet en kreeg gewoon alles keurig vergoed. Al met al ben ik tevreden. Zal dit jaar gaan kijken wie het goedkoopste is en anders blijven we gewoon bij FBTO.

16. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Bij unive en zilverenkruis zitten wij.

17. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Anderzorg, was de goedkoopste voor ons. Is het nog steeds elke keer dat ik check. (wij hoeven niet voor alles verzekerd)

18. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Ook Anderzorg. Ik ben alleen basisverzekerd, hoogste eigen risico en betaal de zorgpremie in 1x. Anderzorg kwam er voor dit jaar en vorig jaar er het goedkoopst uit.
    Dit jaar weer kijken wie het goedkoopst is.

19. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij gaan terug naar DSW, nu zitten we bij zilveren kruis 3***.
    Was toendertijd beter, ivf, rugklachten, bevalling, kraamhulp. Maar nu zijn we weer 'normaal' en is DSW genoeg voor ons en een stuk goedkoper. En een bijkomend voordeel bij DSW vind ik dat de tandarts er grotendeels bij zit. Bij ZK kost dat per maand nog eens €12,50 extra en dan ben je voor €250 per jaar verzekerd voor tabdartskosten.

20. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik heb jarenlang bij Univé gezeten en vorig jaar naar CZ gegaan, omdat zij een contract hebben met UZ Gent. Erg blij met hen.

Deel Deze Pagina