Ben bezig met oude meubeltjes te pimpen voor ons zelf in huis En wil dat graag met krijtverf doen. Nu is mij verteld dat painted the paste goede is maar de prijs staat.me niet echt aan. Wie heeft er ervaring met een bepaald merk wat niet zo duur is iemand met tips zijn ook welkom
Bij de Hema hebben ze ook krijtverf, weet niet hoe de kwaliteit is, maar heb goede ervaringen met de `gewone`verf!
Mijn ervaring is dat je spijt gaat krijgen als je hierop gaat bezuinigen! Heb zelf mijn vorige tuintafel met dure krijtverf gedaan, en de bank en de stoelen met een goedkope versie. Groot verschil in mooiheid! Qua verf gebruik ik altijd merken als histor/flexa/tv-wonen. Mijn krijtverf die ik nu gebruik heb ik gekocht bij karwei, 35 eu voor een redelijk klein blik.. (Meer een vierkante kartonnen pot trouwens)
Ik zag net in het krantje van karwei/gamma/praxis dat ze 21% korting hebben op alles(geen BTW), weet alleen niet meer welke winkel! Misschien is dat wat?
Ik heb laatst een kast van 2 bij 2 geverfd met krijtverf van Painting the Past in de kleur Marshmellow. Ik weet niet hoe donker je meubels zijn en naar welke kleur je wilt maar ik adviseer je om zeker bij een lichte kleur verf een hele goede isolerende grondverf te kopen. Onze kast zou niet gegrond hoeven worden, nou ik heb het geweten. Bij de 1e laag krijtverf ging het hout bloeden en kwam er doorheen. Isolerende grondverf gekocht van Sikkens, twee lagen krijtverf en het leek goed te gaan totdat ik er de seallaag overheen deed en er weer een bruine waas overheen kwam. Ik heb er nog een laag krijtverf overheen gedaan en nu is het netjes. Maar wat een werk en wat een geld. 3 potten krijtverf à 33 euro waarvan dus 1 pot verknald, 1 pot grondverf van 35 euro en een pot matte sealer van 45 euro en dan nog de kwasten, rollers en verfbakjes. M.a.w. laat je goed adviseren!