Aanschaffen fietskar...waar moet ik op letten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Smile, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Wij gaan een fietskar aanschaffen, maar hebben geen flauw idee waar we op moeten letten.
    De prijzen lopen nog al uiteen.

Er moeten twee kinderen in kunnen.

Iemand tips??

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb een Croozer. Geweldig ding. Hij is wel wat duurder maar we hebben hem op MP gekocht. Waar je op moet letten is dat de kar stabiel is, want ik knal er ook gewoon stoepranden mee op en af. En dat je heel makkelijk de stangen los kunt koppelen zodat je er snel een duowagen van kunt maken als je met kar en al de stad in gaat.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Voor mij was het in het begin heel belangrijk dat ik hem als buggy kon gebruiken in de stad.

Dus ook gewoon de winkel in en uit.

Toen kwam ik op de Kidcar...

Ik ben echt zo blij met de aanschaf...ideaal...en nog steeds erg fijn.

Wij hebben hem toen 2e hands gehaald op MP voor 200 euro. Daar zat toen ook een babyschaal bij en nog een extra bevestigingspunt

Maar als we hem voor 600 euro hadden moeten kopen ( of 800) had ik het er nu ik dit weet er ook voor over gehad.

4. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Ik heb een Nordic Cab, ook via marktplaats maar deze was erg weinig gebruikt.

Ik vond het erg belangrijk dat ik hem ook af kon koppelen en er zo mee verder wandelen(dit is niet bij elke fietskar het geval) dat deze door de achterpoort en het achterpad zou passen. Ruimte voor wat kleine boodschappen, eenvoudig aan- af- te koppelen. een soort van uv-bescherming en regenbescherming en hij moet goed getest zijn qua veiligheid.
    Die van ons kwam bij de ANWB als veiligste uit de test en dat was wel zeker een meerwaarde(overigens is er voor onze kar zelfs een ski-set verkrijgbaar, hihi)

Succes en heel veel plezier!

5. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees mee. Ben benieuwd.

Is 200 euro voor een nette 2e hands kid car een goede richtlijn? En voor andere merken?

6. Mangoo

Mangoo Actief lid

23 sep 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    wij hebben net een chariot captain gekocht, zijn er erg blij mee!
    Fiets super, zo los te koppelen en verder te wandelen, veel bagageruimte achter,
    De bak is ook verhard, en dat vonden wij weer een plus punt..
    De fietskar is extra hoog..
    Vond de andere modellen erg benauwd ogen toen mijn zoontje erin zat, en dan moet de baby er straks nog bij als die wat ouder is..
    Vandaar dat we voor de chariot captain hebben gekozen die is extra hoog.

Wel wat duurder..maar heb zo vaak ondervonden goedkoop is duurkoop, en deze was nieuw en flink afgeprijsd..konden het niet laten gaan.

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik heb met mn verjaardag een fietskar gehad. mijn eis was idd dat je m ook als wagen in de winkel kan gebruiken. heb t alleen nog niet gedaan :p dus of ik dat ooit nog zou doen weet ik niet.

geen idee welk merk het is trouwens. kan het navragen bij de kado-gevers hier :p

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja dat hebben wij toen in 2011 ook betaald voor een tweede hands

Kijk wel goed naar de banden. ( die zijn trouwens goed te vervangen eventueel, 16 inch)

9. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    De onderkant/ bak:
    Je hebt kunststof en doek. Doek wordt uiteindelijk nat. Gebruik je de fietskar voor mooi weer of dagelijks en ook in de regen?

Vering:
    Wil je gewoon rustig een fietstochtje maken is vering geen noodzaak. Wil je crossen in het bos en op elke klinkerweg lekker doorkachelen is vering wel lekkerder voor je kids.

De ombouw/stootranden om de kar heen:
    Hoe veilig wil je het hebben?

Wat wil je er meer mee doen?
    Lopen, joggen, wandelen, buggy, makkelijk los koppelen?
    Welke assecoires vind je zelf belangrijk?

10. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Let op de breedte. ik ken serieus mensen waarbij de kar niet door de deur past!
    Verder is een vak voor boodschappen wel handig.

11. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik heb je even een PB gestuurd :)

12. juf85

juf85 Niet meer actief

Wij hebben de croozer 1 persoons en twee persoons. De eeersoons nieuw gekocht, bevalt heel goed. Nu er een tweede op komst is hebben we de tweepersoons via marktplaats gekocht. Die kan dus noet door een deur, dus wij moeten hem thuis inklappen, maar dat gaa theel makkelijk. Een kruidvat zul je met een tweepersoons ook niet inkomen, maar als ik echt wil winkelen neem ik dan wel de bus. De fietskar is dan meer voorde markt en zo.

We hebben bewust weer hetzelfde merk gekocht, hij bevalt goed en we kunnen de accessoires dan gewoon overzetten (babyhangmat en peuterzitting).

Deel Deze Pagina