Krijtverf op de muur

Discussie in 'De lounge' gestart door timafem, 15 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. timafem

timafem Actief lid

14 mrt 2013
    164
    0
    16
    N.a.v. alle inrichting, binnenkijken en Annie Sloan topics, ook wij willen ons huis wat veranderend.
    Nu denken we aan krijtverf of de muur, dat geeft een mooi poederig effect. Heeft iemand dit? Heb je het gekwast of gerold?

2. Olicha

Olicha Niet meer actief

Ja ik heb een deel van de muur met krijtverf. Ik heb het gerold en de randjes wel met kwast. 2 keer gedaan.
    Staat erg leuk en we schrijven of krassen ( kleine van 1,5) er allemaal
    leuke dingen op!
    Voor welke kleur willen jullie gaan en hoe breed is jullie muur? Ik vind het echt mooi staan..:)

3. topper12

topper12 Niet meer actief

Volgens mij bedoel jij schoolbordverf? Dat is wat anders dan krijtverf.;)

Wij hebben het ook op de muur. Ik heb gemerkt dat er best veel verschil zit tussen de merken verf. Mijn tip: koop een proefpotje en probeer een vierkante meter op je muur. Dan zie je gelijk hoe de kleur uitkomt (dat verschilt ook weer per moment ivm de lichtinval) en hoe poederig het effect is.

Houdt er ook rekening mee dat het effect per ondergrond verschilt. Persoonlijk vind ik de verf het beste tot zijn recht komen op een gladde muur. Wij hebben een roller gebruikt maar je.kunt het ook met een blokkwast aanbrengen als je dat mooier vindt. Gewoon jezelf goed laten informeren bij een speciaalzaak.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.171
    4.482
    113
    Geen ervaring met echte annie sloan achtige verf op de muur maar tegenwoordig heb je ook "normale" latex muurverf extra mat, geeft ook een warm effect in een mooie pastel tint.

5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik heb eerst magneetverf eronder gedaan en toen krijtverf eroverheen.
    kun je ook nog met magneetjes foto's en tekeningen ophangen.
    van de magneetverf wel een paar lagen gedaan. Potjes van de hema, staat op hoe vaak enz.
    veel plezier!

6. boompje

boompje Actief lid

14 feb 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    het grote verschil volgens mij met annie sloan is het gebruik van kruitverf op meubels/ hout e.d. dat gaat veel makkelijker dan krijtverf wat op de muur gaat wat je bij de normale klaswinkels kan krijgen.
    Krijtverf op de muur is prachtig (ook annie sloan kan je erop doen) ik heb ermee gestempeld op mijn muur. dus sjabloon op muur en erover heen rollen. Niet te netjes of te voorzichtig en het wordt prachtig (ik heb dit met 5 verschillende kleuren gedaan), maar dat is dus anders dan een muur een geheel egale kleur geven. Kan ook :)

7. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Mij leek krijtverf ook mooi op de muur voor dat matte poederige effect, maar minder makkelijk aan te brengen dan 'normale' verf. Uiteindelijk voor normale verf gegaan, extra mat, en heb alsnog dat matte poederige effect op m'n muur! Histor heeft ook erg mooie kleuren die je vaak bij krijtverf ziet. Mooie 'oud blauwe' kleur, of matte grijze kleuren of zandkleuren. Prachtig allemaal!

Deel Deze Pagina