Ik wil graag binnenkort een andere auto en ik zit te denken aan de fiat panda. Ik ben nu zwanger van de 2e dus mijn vraag is voor degene die een panda heeft kunnen jullie je kinderwagen achterin kwijt?
Pas een fiat panda een paar dagen gehad van de garage bugaboo past er in maar hij is binnenin erg klein! Maxicosi kon niet achter mij staan en dochter op stoelverhoger zat ook klem achter mij met haar benen... vind het zelf geen ideale auto
Mijn vriendin heeft die auto en maxi cosi en autostoel ging best hoor. Kinderwagen weet ik niet, had alleen een buggy.
Wij hebben een fiat panda (nieuw model) en de kinderwagen past er goed in alleen geen plek voor de wandelwagenbak.de wandelwagen inzet past bij ons wel. Afhankelijk hoe groot je bent of je wel voldoende ruimte hebt voor de maxi cosi en stoel. Mijn man is over de 2 meter en dan past er niemand achter hem. Ik ben klein(1.60) maar moet de stoel ver naar voren zetten.wij hebben hem wel op iso fix. Dus niet Mega groot maar verder en super auto! Je zou de stoelen kunnen passen.
Ik ben 1.70 en de maxi cosi kon niet achter in. Ook met stoelen achter in vond ik het niet heel fijn maar het was te doen.
Ik heb een fiat panda met 2 kinderen en dat gaat prima. Nu er onverwachts een derde bijkomt besloten deze te houden voor mij. Moest een nieuwe kinderwagen kopen en de kinderwagen met bak die erin past is de quinny BuZz xtra. Die kun je heel makkelijk inklappen. Nu is mijn auto wel onze tweede auto, dus voor vakanties, boodschappen en verre ritten hebben we de station van mijn man...
Ik heb een nieuwe panda ik vind hem goed mijn man (180) kan reiden en drie kinderen achterin in stoeltjes die genoeg beenruimte hebben. Of er een kinderwagen in past ik zou het niet weten 😄 een Zapp xtra in ieder geval wel.
Bedankt voor de reacties. Ik ga dan denk ik voor de panda. ik ben zelf ook niet groot 1.60 dus dat gaat wel lukken met kinderstoel en maxi cosi.
Wij zijn 1.85 en 1.78 en konden twee kinderstoeltjes en een buggy achterin. Mc en kinderwagen weet ik niet.
Onze kinderwagen (mura 4) paste er gewoon in. Maxi cosi ook geen probleem. En nu ze groter is zit ze eigenlijk nog beter. Ze zit achter bijrijder en geen problemen dat ze beentjes niet kwijt komt oid. Wij gaan er zelfs mee kamperen in zuid Frankrijk (met dakkoffer).
Hier een panda, altijd de bugaboo achterin gehad zonder problemen. Maxi cosi en nu later de 1 en 2 stoel.zijn ook geen probleem. Ik ben zelf niet zo groot dus zit behoorlijk ver naar voren
Hier een Panda en een Saab en ik vond het echt behelpen hoor met de panda. Er kon niemand meer achterin zitten, op de baby na dan. Kinderwagen pastte niet in de kofferbak en moest dus echt op de achterbank mee, ik maakte hem dan vast met de gordel. Edit, de bak van de kinderwagen ging wel in de kofferbak en het onderstel ging dan mee op de achterbank, vast in de gordels. Maar verder dus geen ruimte meer voor evt boodschappentassen, tenzij ik zonder man was, dan op de bijrijderszit naast me. Nee hoor, ik zou het niet aanraden dus haha. Moet er wel bijzeggen dat we allebei langer zijn, 1,75 en 1.82 en dan is het een klein autootje hoor!
Ik heb een picanto die is geloof ik ietsje kleiner maar ik zou echt wat groters willen. Als ik jou was zou ik een maatje groter kopen.
Ik ben niet zo'n fan van Fiat, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Ik heb een Daihatsu Cuore, nieuwste model met 5 deuren (vanaf 2007), misschien is dat nog wat? Hij rijdt superzuinig (1 op 23 in praktijk), kost bijna niks aan wegenbelasting (want weegt slechts 740 kg), maar is van binnen heel ruim! Hij heeft niet een superuiterlijk, al is dat smaak natuurlijk, maar de andere eigenschappen compenseren dat voor mij. Ik ben 1.90 meter, maar achter mij past nog een achterwaarts autostoeltje, en dan past de Bugaboo + wandelwageninzet nog in de kofferbak. Auto's als de 107/C1/Aygo en Kia Picanto hebben allemaal een kofferbak waar nog geeneens een bierkratje in past, die vielen voor mij af. Veel iets grotere auto's 206/Fiesta etc zijn weer veel zwaarder voor wegenbelasting en stuk onzuiniger, vielen voor mij ook af. Nu tevreden met tussenmaatje: ruime zuinige auto.
Onzin. Ik heb een een aygo gehad en nu een picanto en bij allebei past er met gemak een wandelwagen in. weliswaar niet met de wandelwagenbak maar het past prima. onderstel MET zitting.
TS: ik zou gewoon eens gaan passen. vaak valt het allemaal best mee. die wandelwagenbak zal er misschien niet bij passen in de achterbak maar die gebruik je toch maar een paar maanden. veel wagens vouwen klein op en passen dan best achterin. ik heb een picanto en hiervoor een aygo gehad. die zijn kleiner dan de panda en het past allemaal prima. zowel met maxicosi, vervolgstoel als de grote vervolgstoel. achterin heb ik een quinny buzz liggen met zitting.
Misschien passen sommige kinderwagens toevallig wel in een Aygo (en de vraag van TS gaat inderdaad over kinderwagen), maar een bierkrat niet hoor (dat schreef ik). Soms/op den duur wil je ook iets anders/meer dan alleen de kinderwagen meenemen, en de kofferbak van C1/aygo/107 en Picanto zijn nogal ondiep en klein. Ik reageerde eigenlijk op Zonnebloem, dat zij een Picanto heeft en adviseert wel een maatje groter te nemen. Die mening deel ik, dus ik probeerde even mee te denken welke andere kleine auto's er nog bestaan die net als de Fiat Panda net wat meer ruimte hebben. Inhoud kofferbak: Aygo 139 liter Picanto 157 liter Panda 206 liter Cuore 210 liter (achterbank nog naar voren verschuifbaar) Ik vind vanaf ongeveer 200 Liter kofferbak fijne auto (er zijn er vast nog meer). Als TS fan is van Panda en je kinderwagen past erin zou ik zeggen doen.