*Trekt de stoute schoenen aan* Zijn er ook dames in zwangerspaginaland die netzoals mij een stoma hebben? Of het wel of niet gebeurd is door een bevalling. Het lijkt mij fijn om van meerdere mensen te weten dat ik/wij niet alleen staan Groetjes, Ps. Waarschijnlijk had ik hem moeten plaatsen in clubs of niet?
Hoi, Ik heb zelf geen stoma maar heb vaak patiënten met een stoma. Het lijkt mij een enorme verandering in je leven op elk gebied. Heb jij een blijvende stoma of wordt hij ooit nog opgeheven?
ik heb er een gehad voor 6 maanden.ik ben crohnpatiente. ik had er in het begin veel last mee,opengaan enzo,maar kon er uiteindelijk goed mee overweg.eens ik wist wat ik wel en niet kon eten.heb je hem voor altijd?hoe kwam het bij jou?
Ik heb een tijdelijke stoma, die ik heb gekregen nadat ik een abces heb laten verwaarlozen. En nu een klein tunneltje heeft gevormd waar ontlasting niet uit hoort te komen. Ik ben meedere keren geopereerd geweest. Maar na 3dagen sprongen de hechtingen open. Dus dit is mijn laatste redmiddel. Ik heb hem nu 2 weken en het gaat super. Hoe verloopt opheven van de stoma? Grote operatie? Lang in het ziekenhuis? Kan je nu alles weer?