Kringen onder ogen wegwerken

Discussie in 'De lounge' gestart door Novi, 7 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Een concealer met oranje ondertoon (heft het paars op) of gele ondertoon (heft het blauw op), afhankelijk van de kleur van je wallen. Sowieso is de age rewind concealer van maybeline een aanrader, goeie dekking, goeie prijs en je hoeft er geen dikke laag van te smeren waardoor het natuurlijk blijft ogen.

Producten als touche eclat werken lichtweerkaatsend, waardoor je wallen optisch minder lijken. De dekking is alleen wel minder, wat juist ook weer een plus kan zijn als je fijne lijntjes hebt (dit gaat minder in de lijntjes zitten).

Je kan idd ook hyaluronzuur in laten spuiten, maar dat werkt ook tijdelijk.

Verder schijnt de cafeïne solution 5% van de ordinary ook goed te werken, maar dan zal je het wel een langere tijd moeten gebruiken voor je resultaat ziet (echt een aantal maanden).

2. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Ik gebruik een beetje rood poeder voor blauwe kringen en groen poeder voor rode vlekken. Daar overheen gebruik ik een mineralen poeder foundation.

Je zou ook een make-up workshop kunnen doen met een vriendin. Daar komen dit soort tips en tricks vaak voorbij, krijg je advies op maat en kan je er even mee oefenen. Dat voorkomt dan weer dat je er na je make-up niet uitziet als een slecht geschminkte panda :thumup:

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.607
    8.358
    113
    Vrouw
    Hoe werk je gele wallen weg? Ik was toevallig op zoek naar wat make up ideeën, maar ik heb gele en roze huid. Gele wallen, verder in het centrum van mijn gezicht een roze huid, maar naar de randen toe weer een gele huid. Op internet kan ik er zo weinig over vinden. Kan ik dan beter een alles in 1 foundation zoeken voor een gelige ondertoon bijvoorbeeld?

4. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Je camouflage is altijd de tegenovergestelde kleur van je "probleem". In jouw geval zou je dus een paarsachtige kleur onder je ogen kunnen gebruiken en een groene correctie voor het rode in je gezicht. Eventueel kan je de boel vervolgens wat oplichten met een concealer iets lichter dan je eigen huidskleur (driehoekje onder je oog, en een die van je ooghoek naar je slaap gaat voor een liftend effect). Zorg dat het goed egaal wordt aangebracht en je geen duidelijke lijnen meer ziet. Anders trekt het zo veel aandacht dat je beter gewoon wallen kan hebben. Daar overheen komt dan je foundation, die zoek je uit bij je huidskleur. Het doel van foundation is egaliseren en niet camoufleren. Dus als je van jezelf een gelige ondertoon hebt, kies je een warme foundation. Anders lijken je hoofd en de rest van je lichaam straks niet bij elkaar te passen.

Bijgevoegde bestanden:

Zonnestralen vindt dit leuk.
  5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Deze heb ik ook! Echt een super artikel

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    #26 Jo79, 8 dec 2019
    Laatst bewerkt: 8 dec 2019
    Bij mij werkt Nivea soft enigszins tegen donkere wallen, gewoon die potten die ze al 20 jaar of langer verkopen. Het is niet echt specifiek gezichtscrème of voor je ogen, maar ik merkte verschil bij mijn ogen toen mijn dagcrème ooit op was.

Dit kreeg ik bij mijn zonnebrand meegestuurd en dat beviel ook wel https://www.uncover-skincare.nl/producten/make-up/foundation-sample.html
    Ik heb een gevoelige huid en veel producten gaan jeuken of mijn huid wordt vlekkerig, ik krijg bulten enz. Dit zag er natuurlijk uit en voelde niet als zo’n laag.

suus1983 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina