Bijzondere discussie, vinden ze dat ook van de marktplaats? Want kringloop/rommelmarkt is eigenlijk de marktplaats van vóór de internettijdperk.
Ik vind het niet alleen voor mensen die het financieel minder breed hebben en zie het voornamelijk als een middel om spullen te hergebruiken.
De weggeefhoek vind ik helemaal geweldig. Het is ongelooflijk wat er allemaal wordt aangeboden in ons dorp. Van kleine zaken tot complete trampolines. Ik loot vaak mee en heb al veel ontvangen. Vooral toen ik zwanger was van de eerste. Heel veel kleertjes, een magnetrobsterilisator, maar ook rubberen tegels voor de tuin. Ik zet er ook best veel op en tot nu toe veel mensen blij gemaakt met moestuin plantjes, boeken etc. Met de moestuintjes van de Albert heijn aangegeven dat ik een motivatie wilde waarom iemand het een ander gunde. Ze zijn terecht gekomen in een verzorgingshuis voor dementerendrn. Helemaal top. Ik vind de kringloop en weggeefhoek voor iedereen.
tis vaak andersom vind ik, op dat je het verkoopt moet je het maar voor bijna niets weg doen. Totaal niet reëel . Hoofdprijs nee, maar normaal bedrag voor iets vragen wat bijna nog nieuw is. Vind sommige biedingen echt een belediging Ik erger me aan het feit, dat alleen "armere" ergens op mogen reageren in een weg geefhoek. Als je het kan gebruiken, moet het toch niet uitmaken. Als ik iets weg geef zet ik het er altijd bij, voor iedereen
Ik vind het ook voor iedereen, ben ook echt gek op kringloopwinkels. Maaaaar, bij sommige dingen op de weggeefhoek, zie ik ze wel liever naar mensen gaan die zoiets niet zelf zouden kunnen betalen. Van een vaasje of een kaarsje zal het me een worst zijn waar het terechtkomt, maar als er bijvoorbeeld een bon van de Vriendenloterij voor een dagje uit voorbijkomt, heb ik toch liever dat daar een gezinnetje blij mee wordt gemaakt dat normaal gesproken nooit zoiets zou kunnen doen, dan dat het naar een gezin gaat die in de weken daarvoor al naar de Efteling, Blijdorp en Drievliet geweest zijn, maar die ook best nog een keer naar Ouwehands toe willen.
Ik zet vaak dingen op de weggeefhoek en bij baby/kinderspullen en kleertjes zet ik er altijd bij dat ik het het liefst geef aan iemand die het echt nodig heeft. In mijn ogen zijn dat niet diegene die daarnaast nieuwe merkkleding kopen voor hun kinderen. Ik hoop ook altijd dat diegene dan ook zo eerlijk zijn om dan niet te reageren en het de minder bedeelde gunnen. Ik weet echter dat er toch altijd mensen zijn die alles gratis willen en toch al ruim in hun portomonee zitten. Ik ga het echt niet controleren of mensen dan uitsluiten. Van mijn kant is het op goed vertrouwen en ik denk maar zo, als die mensen goed kunnen slapen terwijl ze dingen gratis hebben opgehaald waar ook kinderen van ouders die erg weinig te geven hebben heel veel plezier aan hadden kunnen beleven, vallen ze toch niet meer te 'redden' in mijn ogen. Kringloop, 2e hands verkoop vind ik uiteraard voor iedereen.
Ik vind niet dat het alleen voor de armen is. Denk alleen wel dat de mensen die wat minder te besteden hebben daar vaker te vinden zullen zijn. Maar ikzelf ga ook naar de kringloop. Vaak koop ik dan een leuk meubeltje, pimp het op en dan verkoop ik het weer door. Ik hou erg van knutselen en vind het dan leuk dat ik er iemand anders weer blij mee kan maken.
Nee ging niet over marktplaats nee. Het kwam doordat iemand een opmerking maakte dat zij iets via de weggeefhoek gratis wegdeed en degene die het op kwam halen reed in een hele mooie auto. Waarop iemand anders reageerde dat dat toch ook niet uitmaakt omdat het niet per se voor mensen met weunig geld is.
weggeefhoeken kijk ik ook wel eens op. vaak voor boeken ed die ik na lezen er ook weer op zet. ik heb eens een merkjas van dl eerst te koop gezet en de biedingen waren belachelijk laag. ik hoefde er de hoofdprijs niet voor maar wel een realistisch bedrag terug. later op de weggeef gezet en toen wilde iedereen de jas hebben natuurlijk. ik heb hem toen uitgeloot aan iemand waarvan ik via een bekende wist dat zij het echt goed gebruiken kon. dingen zoals kleding die echt nog waarde hebben loot ik idd liever aan iemand die zelf niet veel te besteden heeft. prullaria en boeken ed maakt me dan weer niet uit. de kringloop hier in de buurt is ook niet echt heel goedkoop te noemen en ik kom er ook niet graag.
Ik vind dat iedereen er gebruik van mag maken. Zelf breng ik trouwens wel alles naar de kringloop/marktplaats ipv een weggeefhoek omdat als er geld (al is het maar een euro) voor gevraagd wordt ik er toch een beter gevoel bij heb dat de mensen die het gekocht hebben er echt iets mee kunnen. Bij de weggeefhoek denk ik eerder dat de helft het voor geld weer doorverkoopt. Ik kom zelf ook wel eens bij de kringloopwinkel met de kinderen. Dan mogen ze bijvoorbeeld een boekje uitzoeken.
Ik struin ook wel eens in de kringloop hoor. Met name voor kinderboeken. Onze kleuter kan nog niet zo netjes omgaan met boeken maar vind het wel leuk om te "lezen". Boek kost daar 0.50 tot 1 euro. Dat is nog leuk
Ik zou niet weten waarom het alleen voor de "armen" moet zijn. Het is toch prachtig dat iets weer hergebruikt wordt? Ik vind niet dat ik "arm" ben, maar heb er echt wel eens iets leuks vandaan gehaald. Daarnaast zet ik er zelf ook best wat op. Altijd leuk wanneer het een tweede/derde kans krijgt.
Ik zit op een aantal van die groepen en bij sommige daarvan is de teneur wel een beetje dat het alleen voor de minima zou moeten zijn. Dat vind ik onzin. ik zit erop om goede spullen te kunnen hergebruiken. Beter voor het milieu en voor je portemonnee. Mensen die zelf niets weg te geven hebben en arm zijn: prima, haal er vandaan wat je nodig hebt. Maar zeker zolang ik er zelf heel veel zomaar weggeef, vind ik dat ik er net zo goed gebruik van mag maken.
En dan krijgen de kringloopwinkels de spullen nog gratis en bezorgt ook OT, ik vind kringloop ook voor iedereen. Weggeefhoeken ook, anders moet je het er specifiek bij vermelden dat het alleen voor minima geldt. Maar goed, dat valt ook moeilijk te controleren.
Ik ding zelf nooit mee op de gratis hoek. Puur omdat ik het zelf kan betalen. En ik het dan voor iemands neus zou kunnen weghalen die het wel echt nodig heeft. Ik zou het niet netjes van mezelf vinden. Wat betreft de hoofdprijs zijn er categorieën. Er zijn genoeg mensen die dingen in de uitverkoop kopen, korting stikker eraf halen en het voor meer doorverkopen. Of gebruikte items voor bijna de nieuwprijs of zelfs hoger aanbieden. Veel biedingen zijn idd ook weer aan de belachelijke kant. Daar reageer ik ook gewoon niet op, tenzij het echt in de weg staat.
ik wordt altijd een beetje kriebelig van die weggeefhoeken. ik lees altijd zulke zielige verhalen en dan krijgen ze iets en zie je het een maand later op de koopjeshoek staan en willen ze de hoofdprijs ervoor. dat vind ik dan weer niet zo eerlijk. als je het niet meer gebruikt, geef het dan gewoon weer door. ook lees ik veel verschillende zielige verhalen van dezelfde mensen. dan vraag ik me af waar de waarheid ligt. zelf ben ik absoluut niet te gierig om dingen weg te geven, maar ik ga niet zomaar aan vreemden die met de meest wonderlijke verhalen komen dingen weggeven. meestal zet ik mn overbodige spullen op een koopjeshoek en vraag ik er niet al te veel voor. (en dan nog willen mensen het voor bijna niks hebben) de kringloop kom ik eigenlijk nooit terwijl ik het best leuk vind om rond te kijken, maar ik kom er bijna nooit langs dus denk er gewoon niet aan. gisteren nog naar een 2de hands kinderkledingbeurs geweest en voor de oudste 2 toch best wat leuke dingen gescoord. (en wij hebben het echt niet slecht) ik vind het tegenwoordig juist goed dat dingen hergebruikt worden. als je ziet wat er allemaal weggegooid dat nog gewoon goed is.
Weggeefhoeken vind ik voor arme mensen, bijv speelgoed voor alleenstaande ouders of kleding voor vluchtelingen. Kringloop ben ik ook alleen maar gekomen toen ik uit huis ging en niet zoveel te besteden had. Maar dat is ook wel voor mensen met meer geld. Marktplaats is wel helemaal mijn ding omdat het gewoon slim is om daar te kopen. Prachtige spullen die net nieuw lijken maar dan voor een prikkie
Dat is weleens gebeurd bij 'ons' weggeefhoekje. Die persoon is toen van het weggeefhoekje gedonderd en naam en alles werd er bij gezet, dat die persoon dat geflikt heeft. Heel asociaal om zoiets te doen. Ik vraag me weleens af: zou het bij de kringloopbedrijven nog wel goed lopen met het inbrengen van spullen, nu er zoveel weggeefhoekjes zijn?