kringloop winkel - tweedehands

Discussion in 'De lounge' started by mouschy, Aug 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik ga zaterdag weer. Altijd weer een feestje voor mijn dochter. Ze mag altijd iets uitzoeken.

2. Wie heeft deze erbij gezet? Ben ik heeeel benieuwd naar! En kan het in dit én het oude topic niet vinden :(

3. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    That would be me! ;)
    Hoezo?

4. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ja hoor, geregeld. Meubels kopen we regelmatig via MP en als het nodig is (of leuker) knappen we ze zelf op. Je ziet het echt niet dat ze niet nieuw zijn, bovendien krijgen meubels zo een 'geschiedenis' en dat vind ik wel iets hebben.
    We hebben de babykamer bijvoorbeeld voor € 100,- overgenomen van een kennis van m'n schoonouders. Het is een prachtige moderne white-wash kamer, met ledikantje, 2-deurs kledingkast en een 3-deurs commode (echt lekker groot). Op wat kleine gebruikerssporen na (tandjes in de rand van het ledikantje bijv. en wat slijtplekjes op de commode) is het een superstoere kamer! We hebben het zelf waar nodig een opknapbeurtje gegeven en voilà, Dennis heeft een waar paleisje als kamer.
    Oh ja.. de kamer had nieuw meer dan € 800,- gekost geloof ik... :p

En zo doen we dus wel vaker. Even goed zoeken, goed onderhandelen en gelijk toehappen als de verkoper reageert.
    Het kan zoveel geld schelen!

5. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Kleine correctie... Mijdrecht ligt in de provincie Utrecht ;)

Aanvulling voor Overijssel:
    Borne
    Oldenzaal (groot en wel wat duurder)

Wij slagen nog weleens voor spelletjes. Zo hebben wij bijv Stratego voor 2,50 gekocht en Twister voor 3 euro. Alles compleet en in goede staat. Verder haal ik er ook nog wel eens leesboeken.

6. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ach verdorie!

Weet je hoe dat komt?
    Wij wonen in Uithoorn en bij ons over de brug (over de Amstel) is het provincie Utrecht.
    Alleen daar merk je uiteraard niks van en omdat t zo dicht bij ligt (5 km).... tja :)

7. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    hier geen fan van de kringloop.. vragen overal de hoofdprijs voor.. wat er staat is oud.. veel word geprijst waarvoor ik het nieuw in de winkel koop.
    Nee, geef mij de rommelmarktjes maar met meubeltjes etc.

8. Omdat ik daar oorspronkelijk vandaan kom! En ben hier op 't forum nog nooit iemand tegen gekomen die daar vandaan kwam!

Ik snap wat je bedoelt met die brug, ik woonde dus in Mijdrecht en zat op het Alkwin, dan fietste ik altijd naar een andere provincie :p

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    In Boxmeer (NB), waar ik uit buurt vandaan kom zit een erg mooie nieuwe kringloopwinkel. Helemaal niet stoffig zoals ik van andere ken. Ik vind het altijd erg leuk om er rond te neuzen.

10. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Jahoor, ligt er net aan of ik wat tegenkom, ligt hier ook veel oude troep.
    Maar vorig jaar een pc-kast gekocht voor paar 10tjes nieuw likje verf erover ;)
    Matrassen of ondergoed zou ik nooit 2e hands kopen

11. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    #31 Wilma, Aug 10, 2011
    Last edited: Aug 10, 2011
    Moet ik je toch weer teleurstellen want ik ben een Brabo uit Eindhoven. Woon nu wel in Uithoorn en mn middelste ging bijna naar het alkwin... Maar nu haar het HWC omdat hij graag 2 talig vwo wilde doen en dat hebben ze op het alkwin niet. Had hem wel een heel eind fietsen gescheeld :p

Maar goed....we dwalen ietsie af hier :D

Dat kan HEEL erg schelen per kringloop winkel. Sommigen vragen inderdaad absurde bedragen en soms is het me een zooitje (zoals die eene in meppel inderdaad....Mensen kinderen wat een hoop ZOOI bij elkaar zeg en elk ding te vies om aan te pakken....als je al wat zou kunnen vinden in die opslag van vuilnis)
    Je hebt er echter ook bij zoals die in Mijdrecht of Emmen die er uit zien als een gewone winkel en waar je best nog ERG goede spullen vandaan haalt. En voor een eerlijke prijs. Je moet ook niet verwachten dat je voor een helemaal goede bank maar 10,- betaald. Maar heb er zien staan voor 70,- hoor! En ook moderne dingen. Kom ook nog wel eens wat jeugd sentiment tegen.. laatst een kastje wat precies het zelfde was als wat mn opa vroeger had staan!
    Vind ik leuk om tegen te komen en eerlijk gezegd ook best leuk om te hebben....maarja...mn man dan weer niet ;):p
    (ben nogal sentimenteel met tijd en wijle..)

12. matje

matje Niet meer actief

wij hebben onze salontafel vande kringloop
    hij zag er perfect uit en dit type konden we nergens kopen voor een leuk bedrag.
    overigens, je kunt m helemaal schoonmaken.
    spullen zoals kopjes e.d. waar men van eet haal ik daar nooit dat vind ik vies.

13. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,301
    2,570
    113
    die in mijdrecht is inderdaad leuk. WE hebben er een heel mooie kinderwagen gekocht die we dan in mijdrecht bij mijn ouders konden laten staan.

ik heb trouwens op het VLC gezeten dus hoefde alleen maar een brug in mijdrecht zelf te nemen maar dat terzijde ( hihi)

IK ga af en toe bij ons in Woerden snuffelen. Emma wil graag mee, Dan mag ze voor een kwartje een videoband uitzoeken!! Altijd leuk!

14. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

nou ik ga ook maar eens rondkijken.....

aangezien ik in een jonge nieuwbouwwijk woon is er geregeld grote verkopen van kinderspullen, zo erg dat je in de rij moet staan om naar binnen te mogen. Maar ik vind daar altijd wel wat. Vooral buitenspeelkleding! erg leuk voor leuk prijsje!
    Maar ook speelgoed, maar marktplaats ook heerlijk, mijn ouders wilde nieuw fietsje geven toen Sander 1 jaar werd, ik vond wel erg duur voor die korte periode, bijna nieuwstaat fietsje gevonden, normaal 90 euro, nu 25.
    Pap vond niks 2e hands, maar niemand had gezien..... lachen he.
    schaam me er niet voor.
    maar ik let ook erg op aanbiedingen.... we waren op zoek naar degelijk huisje voor buiten te spelen, die er echt nog mooi uitzagen waren erg duur, toen had speelgoedwinkel grote stuntaanbieding....aangezien hij hier paar jaar mee moet en de hele zomer buitenstaat hebben we die wel nieuw gekocht.
    (op mp werd bijna net zoveel geboden dan dat wij nieuw hebben gekocht).
    nu wil ik voor mijn zoon een skelter, dus ik hou nu de aanbiedingen en marktplaats in de gaten, ook willen we grote tent voor volgend jaar....dus ik hou de winkels in de gaten en marktplaats.
    triptrapstoelen heeft mijn man opgeknapt en zien er als nieuw uit en in mijn favoriete kleur.

Maar ook koop ik in de winkels, gisteren 50 badeentjes voor 6 euro zoveel. Leuk om te trakteren bij de opvang. (jongens gaan naar een andere groep en jasper is binnenkort jarig).

Dus we letten hier vroegtijdig op aanbiedingen en gaat op zolder.
    Ik verkoop en koop veel via marktplaats en let op aanbiedingen.
    Ik ben er superblij mee!
    scheelt me hoop geld......

Maar ga zeker in de 2e hands winkel eens rondsnuffelen....

gr brenda

15. mouschy

mouschy Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wat leuk zoveel reacties! Ik had niet gezien dat er al eerder een topic over was :D
    Maar ik woon ook in Noord Holland en hier zit ook Noppes. Daar kom ik ook regelmatig. Erg leuk om af en toe even binnen te lopen. De jongens kopen er bijna altijd wel een paar auto's voor een paar centen kan je erg leuke dingen daar kopen.
    Ik breng er zelf ook regelmatig spullen, dus zo blijft het mooi rond gaan :D

16. MamaSmurf

MamaSmurf Niet meer actief

hmm... ik vond die in Mijdrecht tegen vallen. Ben er 2 keer geweest. Leuk om te lezen dat mensen op het forum hier vandaan komen. Ik woon en werk (lees op het VLC) hier.

17. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

Jun 17, 2008
    854
    0
    0
    Oh sinds het vorige topic er is geweest ben ik helemaal van de kringloopwinkels!
    En dan vooral die in appingedam.
    Vorige week nog spelletjes gekocht, no panic zgan 2 euro. Uno nieuw in doosje 0,25!
    Gewoon weer zin om vandaag wat af te struinen, manlief ziet me al weer aankomen!

18. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Kringloop winkel kom ik nooit maar ik kijk wel regelmatig op marktplaats. Maar dan eigenlijk alleen naar 'grote' dingen, zoals een eettafel, bankstel en tv kast of een andere auto :p..

19. Keeley

Keeley Niet meer actief

Als iemand er nog 1 in Zwolle weet die de moeite waard is? Daar moeten we toch nog zijn vande week :D

start
    Kringloop in Zwolle aan de Deventerstraatweg :D

20. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel

Share This Page