3 niet 1 IVF pogingen vergoeden | petities.nl Oke, ik weet dat dubbele topics officieel niet toegestaan zijn maaaaaar ik zou ook graag hier (ivm vele lezers) jullie aandacht voor het volgende willen vragen (en dus niet alleen bij het forum vruchtbaarheidsproblemen): Momenteel is het zo in Nederland dat elke vrouw wie hier medisch voor in aanmerking komt recht heeft op 3 IVFpogingen. Per 1 januari 2013 wil de regering dit aanpassen naar nog slechts 1 poging. Dit terwijl uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat voor een serieuze kans op een zwangerschap 6 pogingen (zoals het Belgische model) nodig zijn. Door nog slechts 1 poging te (willen) vergoeden zal IVF en dus het krijgen van kinderen een elite aangelegenheid worden: slechts mogelijk voor de rijkere medemens. Daarnaast zullen veel mensen dan kiezen voor risicovollere terugplaatsingen van meerdere embryo's waardoor de kans op een meerling aanzienlijk word verhoogd. De medische complicaties die meerlingen met zich mee kunnen brengen worden wel gewoon door de zorgverzekering gedragen. Oa hierdoor zullen dus geen kosten bespaard worden, maar deze maatregel dus meer kosten met zich meebrengen. Freya, vereniging voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen is bezig met acties te plannen om de plannen van de huidige regering tegen te gaan. Freya gaat een petitie tegen de plannen indienen. Als jij vrouwen die op IVF zijn aangewezen een hart onder de riem wilt steken, teken dan online tegen de plannen om IVF terug te brengen naar nog slechts 1 vergoede poging op: 3 niet 1 IVF pogingen vergoeden | petities.nl Het is heel simpel zo gedaan. Mocht je meer over dit onderwerp willen lezen, kijk dan op http://www.freya.nl/web_politiek/ivf_haalbaar_en_betaalbaar.pdf Alvast bedankt!! PS misschien zijn er ook mensen die dit stukje tekst willen doormailen aan mensen?? De link van de petitie in hun WWW op Hyves willen plaatsen, op Facebook? Op Twitter, op andere fora??
Dubbel posten is niet toegestaan. Hetzelfde topic staat ook bij de vruchtbaarheidsbendelingen. Deze doe ik dicht. Groetjes Elvira