Kringloopwinkel

Discussion in 'De lounge' started by Vica86, Jul 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. syrae

syrae Fanatiek lid

May 14, 2011
    2,685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    Kringloopwinkels » Kringloopwinkels Nederland[/B]

Provincie Groningen
    Kringloop Appingedam (mega groot!!)
    Mamamini Groningen
    Nota Bene Groningen
    Novatec Tolbert
    Wedeka kringloop Veendam
    Wedeka kringloop Stadskanaal
    Wedeka kringloop Ter apel
    Goudgoed Winschoten (twee verdiepingen)

Drenthe
    Het Goed Roden
    Het snuffelhuis Assen
    Wedeka kringloop Gasselternijveen
    Het Goed Assen (mooie winkel wel wat duurder maar mooie spullen)
    Het Goed Hoogeveen (duuuuuuuuuur en alles wat maar een btje bijzonder is is ook xtra geprijst niet leuk meer)
    Dorcas Hoogeveen (leuk lieve oude oma'tjes niet altijd even goedkoop maar wel zeer bruikbare spullen. Niet door te komen met een kinder/wandelwagen)
    De boedel Hoogeveen (tja wel goedkoop maar je moet wel goed zoeken)
    Kringloopwinkel Meppel (puh wat een rommel niets gesorteerd alles op de grote bult)
    De kring Meppel
    Het goed Coevorden (ook weer leuk)

Friesland
    De lege Knip Heerenveen
    Estafette Sneek
    Estafette Leeuwarden
    Kringloop Heeg (klein)
    Emmaus Koudum

Overijssel
    Het Goed Deventer (groot en een beetje duurder)

Gelderland
    Feonix Apeldoorn, 2 filialen (groot)
    Vaassen (niet zo heel groot)
    Bohero Borculo
    Emmaus Wageningen
    Terre des Hommes Wageningen (piepklein)
    Secunda Tiel (groot)
    2Switch Arnhem
    Restore Ede

Utrecht
    Leusden
    Amersfoort

Noord-Holland
    Haarlem;gedempte oude gracht aan het spaarne, eind van de zijlstraat en op de Paul Krugerkade, ook aan t spaarne

Zeeland
    Serooskerke (groot en netjes)

Mijn kinderwagen komt ook van de kringloopwinkel (17,50) evenals mijn massieve bijna antieke eikenhouten servieskast (60,-) Orrlog en Vrede van Tolstoi (2,50) en reiskooi voor de knijnen. We snuffelen er elke week, gewoon 0omdat lief en ik van snuffelen houden, en soms komen we wat nuttigs tegen. Ben nu aan t zoeken naar een mooie ouderwetse commode met marmeren blad, daar hebben we nog een aantal maanden voor dus dat moet goedkomen ;)

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik mag ook graag een beetje "sneupen", niet dat ik er vaak kom of vaak iets koop. Ben denk ik toch wat te kritisch ofzo.
    Maar ik maak hier in Duitsland ook gebruik van de kinderkleding- en speelgoedbeurzen die hier twee maal per jaar worden georganiseerd (maart en eind augustus/begin september) Wordt hier op behoorlijk wat locaties georganiseerd.... en je wilt niet weten wat een opkomst :$ het genereert. Mensen staan een half uur voor openingstijd al in de rij :D

Heb er al een leuke driewieler (€8), Maxi Cosi priori autostoel (€45), FisherPrice Dierentrein (€5) en kleertjes, veel kleertjes ;) op de kop getikt. Alleen met de kleertjes is het vaak nog wel zoeken hoor... die Duitse mama's hebben toch een wat andere smaak :) dan de NLe mama's.

Eerste zaterdag in september sta ik zelf ook weer op de beurs bij ons in het dorp. Ben benieuwd of ik nog wat kan "slijten".

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Oh ja en ook nog zo'n V-tech kindercomputerding... de oudste is er nu nog te klein voor, maar dat komt wel.

M'n ouders zijn er inmiddels ook al een beetje aan verslingerd :D Die komen soms ook met hele moooooooie dingen aanzetten. Scheelt uiteraard ook dat een goede vriend van ze in de goederenontvangst zit als vrijwilliger. Zo hebben ze voor ons een hele mooie, 2 jaar gebruikte bovenlader van AEG op de kop getikt. Ik geloof dat ze er 200 euro oid voor hebben betaald. Ding was amper gebruikt, kwam uit de boedel van een ouwe vrijgezelle boer die was overleden.

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hhm, ik mis zuid-holland.Wellicht kan ik daar wat aan toevoegen na vanmiddag. Heb zin vanmiddag even te gaan. Als het lukt laat ik het weten.

5. mol81

mol81 Niet meer actief

We houden ons aanbevolen Deelight! Laat de lijst maar groeien. Ik zal weer een kringloopweekend met mijn moeder prikken. Heerlijk!

6. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoe heet die ook al weer????

7. Obvious dat ook niemand een suggestie doet voor die in brabant. Stelt ook echt niets voor.

Was er vanmiddag weer, doe het nu écht nooit meer. Er stond een hele grote parkeergarage voor 5 euro. Was ontzettend smerig, maar goed, tuinslang er op en je hebt leuk buitenspeelgoed. M'n moeder gevraagd of we 'm af mochten rekenen en dan morgen op mochten halen. Ze heeft zelf een behoorlijk klein autootje waar dat ding niet in ging passen, dus ik wilde 'm morgen met m'n vriend ophalen. Was geen probleem.

Ik dat ding naar de kassa gesleept (expres na het vragen, want ze doen altijd zó moeilijk). 'Zoek maar een plek uit en zet 'm daar maar neer', met zo'n chagerijnige kop en zo'n geirriteerde toon. ;) Wij de rest van de winkel doorgelopen, ga ik betalen. Ik zeg 'En die komen we morgen ophalen he?'. Dat kon niet, want morgen zijn ze dicht. WAAROM zegt een ander dan dat het geen enkel probleem is? Ik zei dat ik 'm dan niet hoefde, hij kon nu echt niet mee, vraagt ze 'of ik 'm dan wel even zelf terug wil zetten' :$ Lekker klantvriendelijk zeg, sjongejonge. Als ik nou een vent was met brede schouders, fine, maar dit had ze best even door iemand van het personeel kunnen laten doen. Argh!

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hee mensen, ik had helaas geen tijd meer vanmiddag. Als ik wat weet kom ik posten!

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Die in Hilversum was vroeger erg leuk...laatste jaren werd dat steeds minder.Volgens mij zit hij daar niet eens meer (bij de kleine spoorbomen).

10. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    zaltbommel, almkerk, leerdam zit ook een kringloop. En in gorinchem volgens mij ook

11. tulip

tulip Niet meer actief

waar ben je geweest??

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Opnieuw&co in zwijndrecht is een erg nette winkel!

13. Etten-Leur. Nóóit heen gaan, echt niet. Dit was dus niet de eerste keer dat we er problemen mee hadden, maar het was wél de druppel. Ze hebben ook niet eens een emailadres, het bedrijf waar ze onderdeel van zijn ook niet, dus ik kan niet eens een klacht indienen ;) Ja, ik kan bellen natuurlijk, maar ik ben een beetje bang dat ik dan zo'n onverschillige, norse brabantse man aan de telefoon krijg, dat stel ik me er in ieder geval bi jvoor :p

14. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    2,561
    0
    0
    Friesland
    de poort in heerenveen.( is ook wel goedkoop)
    dorcasvrouwtje in rottum. (mag je zelf beslissen hoeveel je gaat betalen)

15. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    Hij staat er nog steeds hoor maar is niet veel soeps:S
    Is een onderdeel van de Tomingroep
    In Naarden-Bussum zit er ook nog een van de Tominggroep die is veel groter op het industrie terrein

In Hilversum heb je ook nog een kringloopwinkel van
    Het leger des heils zitten
    Daar MOET je echt eens kijken heb toen ik voor het eerst ging samenwonen een dressior/kledingkast en badkamermeubel mee genomen voor nog geen 50 euro!!
    Zat nog nieuw in de doos!!!!

Hun krijgen ook spullen van de lidl die niet verkocht zijn en verkopen dat dan door en de opbrengst tja die gaat in hun potje

16. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat toevoegingen voor Zuid - Holland:

Pilgrimshoeve - Zoetermeer (groot en druk!)
    Het Warenhuis - Leiden (nare mensen, hoge prijzen, wat mij betreft geen aanrader)
    Galmgat - Katwijk (het echte snuffelwerk)
    Kringloop De Brug - Katwijk
    De Driesprong - Voorhout (Ook snuffelwerk, klein en veel, maar laat de kinderwagen maar thuis)
    Op Dreef - Sassenheim
    De Snuffelschuur - Voorhout

Jaja, een echte Kringloop fan hier! ;) Hoop snel weer wat kringloopjes te gaan bezoeken!

17. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    In Best (Noord Brabant) zit een grote kringloop Beter voor Best, die is wel leuk!

Kringloop Liessend in Uden kom ik ook niet meer, dat was echt zooi en onbeschofte mensen(personeel) liepen daar rond zeg..

18. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #78 luckybird, Jul 10, 2011
    Last edited: Jul 10, 2011
    vriendjespolitiek.... Snap helemaal dat je het met beide handen aanpakt hoor, maar ik denk dat je moeder een beetje moet oppassen met dit soort dingen. Er zijn toch regels voor neem ik aan (prijzen en familieleden).

Ik doe het dus niet meer, gratis mijn spulen erheen brengen. Ook een keer gedaan met een prachtig bureau en ja hoor, een sticker met 8 euro erop en hup naar een familielid van een van de medewerkers, die hem vervolgens voor 60 euro op mp zet. Zelfde inderdaad met kleertjes, die komen de zak niet eens uit en worden klaargezet voor vrienden.

19. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ja heerlijk..
    Mijn moeder en ik gaan ook graag even neuzen :D

20. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Gebeurt hier ook regelmatig (niet bij alle, maar bij sommigen), dus erheen brengen doe ik zowieso niet meer. Dan zet ik het liever nog op 'gratis af te halen' oid.
    Snuffelen vind ik wel leuk (maar ook dat hangt er vanaf waar ik ga), maar dan moet je inderdaad wel op de prijzen letten. Moet wel leuk blijven!

Share This Page