ik heb een nieuwe iphone en wil allesoverzetten van de oude naar de nieuwe. Hoe gaat dit het makkelijkst? Via icloud of reservekopie ? Heb dit nog nooit gedaan. Heb weleens gehoord dat het gekoppeld blijft? Dus als alles overgezet is op de nieuwe kan ik de oude dan gewoon leegmaken? Dus eigenlijk: hoe zit het allemaal?
heb het tijdje geleden geprobeerd. maar helaas lukte niet alles. met name de mobiele nummers kreeg ik niet over gezet.
Ik heb laatst een backup gemaakt via de computer. Alles in iCloud opgeslagen, nieuwe aangesloten en alles stond erop.
Via iTunes Je telefoon moet inderdaad wel alles hebben opgeslagen op de cloud, maar het overzetten is dan zo gebeurt. Mijn iPhone 6 heb ik zonder problemen overgezet naar de 7.
Je kunt in je instellingen een reservekopie maken in iCloud (bovenaan in instellingen klikken op je naam, dan icloud kiezen en dan kiezen voor iCloud reservekopie en vervolgens maak nu een reservekopie). Vervolgens als je je nieuwe telefoon instelt, log je op een gegeven moment met dezelfde Apple ID in als je nu gebruikt en krijg je de vraag of je een reservekopie uit je icloud terug wil zetten. En dan heb je alles weer. Al heel vaak gedaan en nooit problemen mee gehad. En check natuurlijk eerst op de nieuwe of alles goed is gegaan alvorens de oude te wissen. Ik weet niet wat je met je oude doet, maar als die nog naar iemand anders gaat, zorg dan dat je wel alles eraf haalt.
Bedankt! Als alles er goed op staat kan ik op de oude alles verwijderen? Dat verdwijnt dan niet op de nieuwe? Iemand zei tegen mij omdat je met dezelfde wachtwoord werkt dat je dan ook weer wist van je nieuwe toestel?
Ik heb reservekopie gedaan pas geleden. Ging super makkelijk. Dan heb je ook alle apps precies hetzelfde terug.
Als je handmatig zou verwijderen kan dat inderdaad gebeuren, maar je moet op je oude iPhone kiezen voor terugzetten naar fabrieksinstellingen (instellingen > algemeen > stel opnieuw in > wis alle inhoud en instellingen). Dan wordt alles goed gewist en dan wordt eerst zeg maar uitgelogd op je AppleID en dus niets op je nieuwe iPhone gewist. Sowieso, stel dat er wat mis zou gaan en op je nieuwe iPhone toch alles gewist zou zijn (gebeurt niet, maar stel dat...), dan weet je dus inmiddels dat je de reservekopie uit je iCloud op je nieuwe iPhone kan zetten opnieuw en dat je dan alles weer hebt.