Hoe maak jij je gezicht mooi egaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama1978, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    N.a.v. een filmpje op de Telegraaf, waar een meisje haar acné bedekt met make up (wat haar overigens super goed lukt, al kan ik het niet van dichtbij zien) ben ik wel eens benieuwd wat anderen doen om hun gezicht mooi egaal te maken.

Zelf heb ik best wat vlekjes en ik smeer er meestal een paar likken foundation op en wat poeder, maar ik heb eigenlijk nooit echt geëxperimenteerd. Ik zie soms meiden die zo'n prachtige huid hebben (maar ook vaak dat het er te veel bovenop ligt waar ik ook bang voor ben). Wat is jullie favoriet, hoe breng je het aan en van welk merk is het?

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wat ik ook probeer, ik krijg het allemaal niet verborgen hoor.. :D
    Even meelezen. :)

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik denk niet dat je het echt egaal kan krijgen dan moet je er echt een mega laag op doen.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier ook benieuwd, heb veel last van couperose en ik doe altijd van die groene stift en dan beetje foundation, maar echt weg krijg ik het niet, tenzij ik er plakkaten opsmeer en daar hou ik ook niet van.....

5. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik een smoother (werkt oneffenheden weg en gaat het glimmen tegen), daarna getinte dagcreme (gewoon overdag, als ik een avondje wegga dan foundation), dan nog wat poeder onder de ogen,kin en neus, daarna oogmake-up, blusher enz., nog wat poeder en bronzepoeder en dan nog een likje met een klein glittertje erin.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb altijd geleerd dat juist als je er allemaal troep op smeert dat de oneffenheden blijven of erger worden. Hier smeer ik helemaal niks behalve een creme en beetje blush op me gezicht en heb nooit ergens last van..

7. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    een tip die ik heb gekregen is om eerst een goede creme op te smeren en in te laten trekken voordat je foundation opsmeert, zo voorkom je dat je foundation intrekt.. werkt hier prima.. al gebruik ik het niet dagelijks..

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb mousse van essence
    Soft touch mousse make up heet t, tis een matte mousse
    En vind m best goed :)

Kijk je ziet er heus niet ineens zo mooi uit als die modellen...
    Maar de oneffenheden worden heeeel veel minder...
    Doe altijd eendun laagje en dan beetje poeder eroverheen
    En vind t best mooi :)

9. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Een goede consealer, highlighter en camouflage doet al wonderen. Dat verbergt plekjes en haalt de goede punten naar voren. Verder niet te veel foundation smeren, dat is erg slecht voor je porien, maakt niet uit welke je gebruikt. En natuurlijk goed je gezicht reinigen.

10. LLooijschelder

LLooijschelder Actief lid

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    De beste make up die er is en daar heb ik lang voor moeten zoeken met mijn snel gevoelige rode huid.
    Is every day minerals make up vanuit amerika.
    Niet duur super goed, mijn huis is er echt van opgeknapt.
    Het ziet er egaal uit net alsof je niets op hebt.
    Het zijn poeders, echt super veel keus en kleur en dikte net wat jij wil.
    Google maar eens op everyday minerals ook op you tube te zien.
    Ik wil niets anders meer en ook de mensen die ik het als tip heb gegeven..
    Gewoon bestellen

11. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Looijschelder: hoe bestel je dat dan? Op welke site en wat zijn dan de verzendkosten? Moet dat met creditcard ofzo?

12. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
  13. Naati

Naati Actief lid

25 jul 2010
    141
    0
    0
    Vrachtwagenchauffeur
    Bergschenhoek
    Jeetje, zoveel op je gezicht smeren? Heb volgens mij nog veeeel te leren met al die dingen, ik kom niet verder dan een foundation van hema merk die ik al 4jr:) heb en gewoon kohlzwart en zwarte oogschaduw.(ben altijd goth/rock gewend) Ga me dr eens een keer flink in verdiepen om het eens wat fleuriger te maken op me gezicht;) Dus wie heeft er nog meer tips voor TS, dan ken ik ook wat ideeen pikken:)

14. MamaAniek

MamaAniek Actief lid

1 jan 2012
    420
    0
    16
    NULL
    Het ligt heel erg aan je huid wat het meest geschikt is. Ik raad in ieder geval aan om goed af te poederen na de foundation. Ik ben zelf een visagiste dus als iemand vragen heeft, ga u gang!

15. Islah

Islah Niet meer actief

Niet om arrogant te doen, maar ik denk dat je dat gewoon van jezelf moet hebben. Kan geen cremepje of poeder tegenop. Ik heb zelf nooit echt puistjes gehad, gebruik geen enkel verzorgingsproduct zelfs. Mijn zus daarentegen, zat als puber helemaal vol met puistjes. En die had dus ook een heel scala aan tubes, flesjes en potjes staan.

Zal wel erfelijk zijn, mijn oma van 85 heeft nl. nog geen enkele rimpel.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.171
    8.164
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik smeer niets meer, alleen dagcreme

17. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Wauw hier kan ik een hoop van leren. Maar ik heb idd ook wel mijn vraagtekens bij het dichtplamuren van je gezicht. Ik weet dat het veel mooier staat. Maar maak je het probleem daar niet veel erger mee dan het al is?

18. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Op youtube staan best veel leuke leerzame filmpjes.

Ps, visagiste, jij net zo goed als ik
    dat ieder huidtype anders is en om een andere basis gaat, afpoederen is bij sonmige produkten overbodig, kan soms zelfs 'tegenwerken'
    We hebben t hier overhuis, tuin en keukengebruik, zoals ik t maar even noem.

Ts, succes !

19. Islah

Islah Niet meer actief

Waarschijnlijk wel. Je kan het dus maar beter accepteren als je niet zo'n gave huid hebt, anders zit je opgescheept met tien miljard rimpels op je 50ste. Rimpels zijn immers niet te camoufleren, alleen tenzij je allemaal operaties wil waar je spieren van verslappen...
    En het zal allemaal best meevallen. Veel vrouwen vinden dat ene kleine oneffenheidje al heel opvallend, maar dat zal een voorbijganger vast niet opmerken (en ook al was dat wel het geval: wat maakt dat eigenlijk uit?).

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik smeer juist nergens mee als ik plekjes heb. Word het alleen maar erger van. Gelukkig heb ik het niet vaak, maar volgens mij komt dat ook omdat ik me een beetje in hou met foundations ed.

Deel Deze Pagina