Heel zwart-wit.. Waarom staan er bij jou 4* in je forum handtekening? En hoeveel je kindje weegt? Blijkbaar is dat belangrijk voor jou. Net zo belangrijk als de bv voor TS is. Jij vindt het niet belangrijk om te weten misschien. Anderen het verhaal van jou misschien niet...
Omdat ze daar misschien trots op is? Of moeten wij jou nu ook allemaal zielig vinden? Waarom vermelde je 4* in je handtekening? Is voor mij helemaal niet relevant. Voor jou blijkbaar wel?
Niet het hele artikel gelezen.....wat stuk tekst zeg Ik ben 1 alinea verder gekomen dan criminaliteit enz. Wat ik erg overdreven vind is het vinger wijzen naar andere manieren van opvoeden en deze al snel bij het kopje verwaarlozing plaatsen. Of de veroorzaker van ADHD en criminaliteit..... Ik geloof zeker dat er een verband is tussen criminaliteit en de opvoeding, maar absoluut niet zo zwart wit. Verder lees ik niets wat ik nou echt schokkend vind. Anders manieren van opvoeding veroordelen wordt continu gedaan of je nou een bepaald opvoed vorm volgt of niet. Ik ben het 100% met Bosi eens. Ook ik kijk naar mijn kind. Volg mijn gevoel en soms vraag ik advies. Of ik dit advies ook opvolg is een 2de. BV had ik graag langer gegeven, maar dat lukte niet. Heb me er geen seconde rot over gevoeld. Flesvoeding is ook prima! Mijn dochter heeft lang bij ons op de kamer en soms ook bij ons in bed geslapen. Elke ochtend komt ze bij ons in bed. Ik vind dat prima, mijn dochter heeft die behoefte blijkbaar ook prima. Dat iemand anders het totaal anders zou doen is prima toch?! Dat vinger wijzen en elkaar veroordelen moet eens klaar zijn. Ik ben niet perfect en jij bent niet perfect....dat is een feit. We maken beide duizenden/tienduizenden/honderdduizenden fouten in ons leven....! Wat bij jou past, past misschien helemaal niet bij mij. Wat ik mooi vind, vindt jij misschien afschuwelijke lelijk. Dat is juist het mooie van ons mensen.....de diversiteit!
Ik heb zo'n vermoeden waarom je dit vraagt.....niet doen! Het punt dat jij denkt te gaan malen is zo fout! Jij hebt vast genoeg momenten dat jij trots bent op iets wat jij bereikt hebt met jou manier van opvoeden....met jou aanpak. Daar is niets mis mee en dat zegt helemaal niets negatiefs over jou. Net zo min als dat je daarmee negatief bent over iemand die het anders aangepakt heeft.
[/QUOTE] Ik ben zelf meer uit de up (Ja Ja, er is nog een enge groep!) kant. Weliswaar niet vreselijk dogmatisch maar deze manier vind ik de juiste voor alle kinderen. Ik sta erg achter dit gedachtengoed. [/QUOTE] Wat is de up kant? (Of is dit nu een domme vraag?) Verder herken ik me in veel van de dames hier. Ik laat me snel onzeker maken. Bijvoorbeeld over het feit dat de bv echt niet wilde lukken, of het feit dat mijn dochter als jonge baby hysterisch werd in de draagdoek. Dat ik haar af en toe laat huilen omdat ze anders echt niet slaapt etc. Ben steeds bang dat onze hechting nu naar de knoppen is, zeker als je soms reacties hier op zp leest. Ik weet wel dat het onzin is, maar toch.... Aan de andere kant heb ik een schoonmoeder, die elke keer zegt dat ik niet zo met mijn kind moet tutten. Dat ik haar verwen en dat ze maar moet leren zichzelf te vermaken en zelf in slaap te vallen. En dan denk ik: hoe zit het nu??? Het is gewoon verkeerd om commentaar te hebben op anderen. Iedereen doet zijn best en de ene manier past beter bij ouders/kind A en de ander beter bij ouders/kind B. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk en daarvoor is het AMK. Hoe dan ook, laten we proberen elkaar niet te veroordelen....
Ik ben zelf meer uit de up (Ja Ja, er is nog een enge groep!) kant. Weliswaar niet vreselijk dogmatisch maar deze manier vind ik de juiste voor alle kinderen. Ik sta erg achter dit gedachtengoed. [/QUOTE] Wat is de up kant? (Of is dit nu een domme vraag?) Verder herken ik me in veel van de dames hier. Ik laat me snel onzeker maken. Bijvoorbeeld over het feit dat de bv echt niet wilde lukken, of het feit dat mijn dochter als jonge baby hysterisch werd in de draagdoek. Dat ik haar af en toe laat huilen omdat ze anders echt niet slaapt etc. Ben steeds bang dat onze hechting nu naar de knoppen is, zeker als je soms reacties hier op zp leest. Ik weet wel dat het onzin is, maar toch.... Aan de andere kant heb ik een schoonmoeder, die elke keer zegt dat ik niet zo met mijn kind moet tutten. Dat ik haar verwen en dat ze maar moet leren zichzelf te vermaken en zelf in slaap te vallen. En dan denk ik: hoe zit het nu??? Het is gewoon verkeerd om commentaar te hebben op anderen. Iedereen doet zijn best en de ene manier past beter bij ouders/kind A en de ander beter bij ouders/kind B. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk en daarvoor is het AMK. Hoe dan ook, laten we proberen elkaar niet te veroordelen....[/QUOTE] Zeker geen domme vraag Kort na mijn eerste kind had ik nog nooit van deze term gehoord! Unconditionally parenting. Ik kan je adviseren om te gaan lezen over opvoeding en pedagogiek (ben je een lezer)? Er is heel veel interessante stof te vinden waaruit jij zelf kan halen wat bij je past en wat je aanspreekt. Ik vind het fijn om beslissingen te nemen op grond van meer informatie. Het kan ook houvast bieden als je er zelf even niet uitkomt of onzeker wordt door wat anderen zeggen. Ik kan zo een lijstje met wat interessante boeken of websites maken mocht je willen. Dan lees je van alles wat en voel je je wellicht meer zeker.
Thnx voor het aanbod, maar ik denk dat ik juist wat minder moet lezen en meer mijn gevoel moet volgen. Wat weet mijn schoonmoeder er nou van? Ik moet me gewoon niet gek laten maken. Wat ik meer bedoel, is dat ik herken dat er wél veel commentaar wordt geleverd, van alle kanten. En dát vind ik niet ok, want het maakt mensen (mezelf incluis) onnodig onzeker...
Iedereen heeft zijn eigen visie. Veel is goedbedoeld. Tips tot op een bepaalde hoogte vind ik juist wel fijn. Dat verruimt de opties waar je voor jezelf uit kunt kiezen. Dingen waar je zelf misschien niet op gekomen bent. Maar als het verder gaat dan tips en als het kritiek word. Of als iemand zijn/haar manier probeert op te leggen word het vervelend. Maar ja je ontkomt er niet aan. En je kan de ander niet veranderen. Nu en dan ontmoet je gewoon iemand die zich blind staart op zijn eigen visie. Je kan ervoor kiezen minder of niet met iemand om te gaan als het echt vervelend word. En je hebt zelf de beslissing over wat je doet met wat er geuit wordt. Moeder zijn vergt een mate van stevig in je schoenen staan. Ik weet van mijzelf dat ik ook gevoelig ben voor meningen. Maar ik probeer het dan te houden bij 1 zelfreflectie. Als je voor jezelf op een rijtje hebt waarom je jou keuze maakt. En ook wel eens jezelf in twijfel durft te trekken dan ben je denk ik best goed bezig.
Mijn formulering heb ik zo gekozen omdat ik niet hou van een hele opsomming van mijn complete medische geschiedenis, maar het feit dat ik de MMM (inclusief 4 miskramen) heb moeten doorstaan niet geheel onbenoemd wil laten. Dat vind ik persoonlijk echt van een volledig andere orde dan laten weten dat je je kinderen BV hebt gegeven. En ja, als je dat dus wel zo vermeld, dan hecht jij er dus blijkbaar andere waarde aan. Dat zegt mij dan iets over je.
Ik ben totaal niet onzeker. Ik bleek echter niet immuun voor het morele oordeel wat aan BV kleeft tijdens mijn doorwaakte kraamperiode. Dat is iets anders. En ik keur zeker niemand af die iets 'gewoon' anders doet. Ik keur mensen af die vinden dat zij het béter doen en op een moreel high horse plaatsnemen. Zoals in dit artikel heel duidelijk naar voren komt.
Precies. Ze is er 'trots' op. Dat zegt me dus iets over haar. En over mijn handtekening heb ik het net al gehad. Ik wil het niet heel zwaar maken, met een hele verhandeling met data en details. Maar ja, ik heb de MMM doorstaan met vier miskramen. Dat is deel van mij. Dat lijkt me logisch. Als voor iemand het geven van BV net zoveel 'deel van haar' is als de MMM en vier miskramen voor mij, dan heb je een merkwaardige prioritering in je systeem.
Jij hebt echt veel issues voor jou mag dus alles belangrijk zijn omdst het volgen jou de juiste prioriteiten zijn en andersom beslis je over een ander dat he ergens niet trots op mag zijn.. ik zag de topic titel en wist al dat het topic van jou was, wat wil je bewijzen met het afkraken van ap en borstvoeding en off the grid leven etc etc?
Nou dat mensen die de ander niet in hun waarde laten heel vermoeiend kunnen zijn. En dat is dubbel en dwars bewezen.
Wie laat ik niet in zn waarde? Kom maar met namen en rugnummers in plaats van laffe toespelingen maken.
Zij wil niet onbenoemd laten dat ze borstvoeding heeft gegeven. Dat zegt verder niets over haar. Je kan ook overal wat achter zoeken zeg... laat mensen trots zijn over borstvoeding geven en laat mensen willen delen dat ze in de mmm zitten of hebben gezeten. Het maakt je allebei geen betere moeder ofzo maar gewoon iets wat je wil delen.
Gezien jij dit topic bent begonnen. Kom je zelf ook met namen en rugnummers van de ap-ers die volgens jou op hun high horse zitten? En jij laat dus geen ap-er in zijn waarde. En waarom is wat jij hebt doorgemaakt erger en mag je dat wel vermelden en mag iemand die trots is dat ze lang bv heeft gegeven dat niet vermelden? En dat zegt helemaal niks over iemand. Alleen dat ze een bepaalde periode bv heeft gegeven. De waarde hang jij daaraan.