Eind okt wordt het weer wintertijd... hoe pakken jullie dat aan? Vorig jaar nog niet zo relevant, want dames sliepen nog heel veel. Maar nu lekker ritme en dat willen we natuurlijk graag zo houden Ben benieuwd!
Net als vorig jaar wordt onze dochter momenteel vrij vroeg wakker (rond half 7) dus wat dat betreft komt de wintertijd mooi 'op tijd', slaapt ze stiekem lekker tot half 8. Daarnaast zitten we dan als het goed is met een pasgeboren baby, dus wat ritme betreft ligt het hier dan toch overhoop!
Nee, de klok gaat een uur terug, dus dan wordt ze om half zes wakker. Ze mag een uur langer slapen en dan is het hopen dat kindjes dat ook fijn vinden .
Ik doe ze 1 avond veel later naar bed, zowel zomer- als wintertijd. Mijn kinderen slapen namelijk niet uit, dus van een uurtje later naar bed gaan ze niet een uur langer slapen. De zondag zijn ze dan redelijk moe. Smiddags een slaapje en dan in de avond gewoon weer als voorheen, om 20u. Mijn ervaring met dochter is dat het dan de maandag weer is bijgetrokken. Beetje rare methode misschien, maar mijn moeder deed het altijd zo en werkte bij ons goed, en hier dus ook
Ik probeer de dag erna zo snel mogelijk alles weer op tijd te doen qua eten&slapen. Toen ze jonger waren en nog meer in ritme zaten qua eten probeerde ik dat een kwartier op te schuiven per voeding, zodat je aan het eind van de dag weer op het oude ritme zat.. Maar in praktijk pakken mijn jongens het vaak vanzelf wel op. Even een keer laat naar bed de ene keer en ze slapen wel langer. Ik heb een kennis en die schuift de dagen ervoor al steeds een kwartier de bedtijd op, zodat ze na 4 dagen dan in het nieuwe ritme zitten. Maar dat kindje hangt heel erg aan het ritme.
Ik denk dat we dit gaan proberen. Bedankt voor je tip. Laat naar bed dan zijn ze toch al een beetje uit het systeem en dan de volgende dag weer normaal. Beetje brainwashing haha
Ik doe niks anders, en dat is altijd goed gegaan. Alleen de 1e ochtend is dan iets vroeger/later en de rest blijft hetzelfde.
Dat weekend logeren de kinderen bij mijn schoonmoeder Anders houden we ze de avond ervoor langer op en dan zien we het verder wel.
Eh niks doen, gewoon kijken hoe het loopt en tot nu gaat de overgang van zomer naar winter en andersom zonder toestanden hier...en mocht dat anders zijn zie ik het dan wel weer, ga niet op voorhand andere tijden hanteren of iets.
YEP. Hier vrees ik voor vroege vogel Finley....Is standaard rond 06.15 uur wakker en dat is dus straks 05.15 uur.... Wij doen er niks aan, behalve bij vroeg wakker worden, terug neer leggen en zeggen dat het nog vroeg is en nog slaaptijd is.
Oepsie.... dan gaat mijn strategie niet op Hm, nou ja dan dus maar kijken hoe het komt... Gebroken nachten krijgen we toch de komende tijd
Ik was net lekker gewend aan mijn uitslaap weekendjes hahaha. Mijn zoontje viert de 26e zijn verjaardag, hoop dat hij er niet al te veel last van krijgt.
Je hoeft de klok natuurlijk niet per se midden in de nacht terug te zetten . Ik zou een kind namelijk niet ineens dwingen/ vragen om een uur langer te slapen dan dat het kind gewend is. Waarom zou ze? Ze kon vóór de wintertijd ook al geen klok kijken, dus voor haar verandert er niks Ik vind de derde zondag van oktober een heerlijke dag. Want dan duurt de dag 25 uur . Wij staan 's ochtends op, ontbijten, ik doe de was, ruim alles op..Toen de kinderen nog dagslaapjes hadden, zette ik ze op een normale tijd in bed voor een slaapje... En dan zet ik de klok terug.. HEERLIJK.. ineens een 'gestolen' uur extra in de dag om niks te doen Ik kijk er nu al naar uit
wij doen er niks mee en nooit gedaan ook...als je er zelf geen punt van maakt doen de kinderen dat ook niet.
Ik heb er nog nooit wat aan gedaan. Ze gaan gewoon om 19:00 naar bed en worden weer rond 08:30-09:00 wakker.