ja idd.. ik ga het eens ten spraken brengen kijken wat ze zeggen.. hoewel ik die meningkokken eigenlijk wel wil doen vind dat zo eng die hersenvliesonsteking
Ik zou het vooral met je kinderarts bespreken. De CB-artsen gaan toch veelal van algemene en gemiddelde plaatjes uit... Maar dit was voor ons dus de reden om (even) niet te vaccineren. En je zou kunnen kijken of je een aangepast vaccinatietraject kunt krijgen he? De allernoodzakelijkste het eerst, maar wel uitgesteld en/of gedoseerd, (DKTP zijn allemaal kinderziektes die echt wel heel erg ernstig zijn en behoorlijke risico's met zich meebrengen). @Tonneke: ik bedoelde ook niet dat je geen allergieen zou kunnen hebben als je dus niet gevaccineerd zou zijn Uiteraard zijn er meerder oorzaken waardoor je een allergie kunt oplopen, (erfelijkheid, te lage weerstand). Maar dat onderzoek wees dus wel uit dat er nogal wat allergieen ontstaan door de manier waarop we in nederland vaccineren...
Thanks! *gaat even lezen* OK, gelezen. Hmm, dat onderzoek dat ik bedoelde, was van later. Dus dan zou de conclusie uit dit onderzoek daarmee herzien zijn....
@ TS: ik sluit me aan bij hanneke en zou de zoek optie even gebruiken om oude topics terug te lezen. Uiteindelijk beslis je als ouder zelf hierover en volg je je eigen gevoel denk ik. Op dit forum hier ontstaat alleen maar een discussie waar je niet veel wijzer door zult worden. De ouders die hun kinderen wél laten vaccineren zullen bij elk tégen argument altijd weer terugvallen op dat alle sites die iets negatiefs zeggen over vaccinaties geschreven zijn door kwakzalvers en het RPV is heilig, wánt dat is wetenschappelijk onderbouwd en goed onderzocht door échte artsen en is voor de volle 100% betrouwbaar.... Hier zet ik dus hele grote vraagtekens bij. Je mag me altijd een pb-tje sturen dan geef ik je graag nog een paar goede links en kan ik eventuele vragen beantwoorden. Succes met je keuze!
Haha bedoelde het niet op jou hoor maar meer een voorbeeld dat je het gewoon niet zeker weet dat het daardoor wordt veroorzaakt en dat het erg lastig is.
Is ook idd wel lastig te bepalen, maar ook hier zijn er wel een aantal dingen die bij mij wel de vraag hebben opgeroepen of Thirza KMA zou hebben gehad als we niet gevaccineerd zouden hebben. En dat onderzoek dat ik gelezen heb, bestond als ik het me goed herinner dus wel uit twee groepen: een waar normaal gevaccineerd werd en een groep waarbij dat anders werd gedaan. Maar dat ging over zulke details, dat ik het allemaal niet meer kan reproduceren helaas. Ik snapte het allemaal toen ik het las, maar met allerlei vaktermen erdoor, krijg ik het niet meer gereproduceerd dus Jammer, want voor zover ik het kon beoordelen (en ik beschouw mezelf als kritische lezer) leek het echt wel heel grondig onderzoek. Ik ga bij de volgende zeker een alternatief vaccinatieprogramma volgen, puur omdat we de drama's die we hier gehad hebben met Thirza echt nooit en nooit meer herhaald willen zien en er alles aan doen om dat te voorkomen, (en tegelijktijd uiteraard haar ook voldoende willen beschermen tegen ernstige risico's).
nou dat dacht ik ook maar hij staat appart in mijn boekje bij 11 maanden... vandaar dat ik in de war ben
O, ja, zie, hij zit wel bij de DKTP, maar bij de 4e idd. Dat was het. Maar of die bij de DKTP inzit, of bij de pneumokokken, dat ben ik even helemaal kwijt....
Stel je ent je dochter niet tegen rode hond en dit krijgt ze tijdens haar zwangerschap. Daar kindje kan dan overlijden. Daar wil je toch niet aan denken
Of was dat nou dat ie bij de eerste 3 er ook bij inzat, en bedoelde ik die, waar je er dus maar 3 van nodig hebt om je kindje voldoende beschermd te hebben...? Pff, ben niet helemaal helder vandaag hoor... Iig is de vaccinatie die samengaat met de DKTP, maar 3 keer nodig, en kun je die dus bij de 11 maanden laten vallen. Dat heeft onze CB-arts ook aangegeven, daar is vrij recent onderzoek naar geweest, (en toen ook wel redelijk in het nieuws geweest. Ergens het afgelopen jaar).
En dat is precies de reden dat wij ook zijn gaan enten. Mijn man en ik hebben ook getwijfeld of we ons zoontje wel of niet zouden laten enten. Inderdaad het idee dat je niet laat enten en je kind wel ziek wordt maar ook het feit dat ziektes niet of veel minder voorkomen doordat er op grote schaal geënt wordt. Het is niet voor niks dat in landen waar enten niet gebeurt, die ziektes nog steeds op grote schaal voorkomen. Daarbij denk ik ook meteen aan het toerisme dat steeds meer toeneemt. TBC steekt ook af en toe ineens weer de kop op. Daarom hier toch met de stroom mee gegaan in het entprogramma van RVP.
Maar je kunt er ook voor kiezen om je kind op babyleeftijd daarvoor niet te laten vaccineren, en als ze het als ze volwassen is, nog steeds niet gehad heeft, dan alsnog doen. Zelfde voor jongens en de bof. Enkel de mazelen, daar zitten nog wel wat risico's aan voor jonge kids ook, als je het dan krijgt. De bof en rode hond zijn voor kinderen vervelend, maar brengen dan echt weinig risico en complicaties met zich mee, (die zijn er uiteraard wel, zoals bij alle ziektes. Je kunt per slot ook aan een doodgewone griep overlijden. Maar dan is het dus de vraag of je liever de risico's van de vaccinatie hebt, of liever die van de ziektes).
Waarom afwachten tot ze ouder zijn. Nu hebben ze er geen weet meer van na 10 minuten zijn ze even een paar daagjes niet lekker misschien maar hebben het gehad. Nee afwachten tot ze het hebben is verstandig
Ik zei niet afwachten tot ze het hebben he? En ik zeg ook niet dat iedereen maar moet wachten. Maar enkel dat er meer keuzemogelijkheden zijn dan wel of niet enten. Zeker als er voor je kind redenen zijn om dat niet te doen, omdat het een verhoogd risico loopt op complicaties door de vaccinaties, (zoals bij ons bijv), dan zou je dus ook kunnen kiezen voor de optie dat ze het als volwassene alsnog doen, omdat je immuunsysteem er dan een minder grote opdoffer van krijgt dan als je klein bent, (en je iig groot genoeg bent tegen die tijd om -als je dan alsnog ook ziek ervan wordt, van de vaccinaties dus- dat allemaal te kunnen relativeren en te zeggen: OK, gaat wel weer over).
In Nederland gaat niemand zomaar dood aan een normale griep. Je moet dan al goed ziek zien of een aandoening hebben ofzo.
nu snap ik er ook niets meer van prik 1 dktp/hib1 en pneu 1 prik 2 hetzelfde maar dan pneu 2 prik 3 hettzelfde pneu 3 prik 4 hetzelfde pneu 4 (die moet hij nog} bcg hoefte hij niet 14 maanden meningkokken dat is de laatste tot 4jr wat is meninkokken dan dat is toch tegen hersenvlies??? of ben ik zo de weg kwijt?
Maar wat ik al zei as je kind erg vatbaar is voor ziektes kan ik begrijpen dat je een vaccinatie uitstelt. Ieder zijn eigen beweegredenen.