kritisch prikken? wie twijfelt nog meer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sjmmie, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Helemaal mee eens!!! Goed verwoord!

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Dit is ook hoe ik erover denk, ik had het alleen niet zo kunnen verwoorden.
    Ik kan me situaties voorstellen dat je de vaccinaties uitstelt, bv ivm een kwakkelende gezondheid van je kindje. Ik zal er bij een tweede ook over nadenken om de eerste prikjes niet bij 2 maanden, maar een paar maanden later te laten zetten. Hoe ouder ze werd, hoe beter onze dochter reageerde op de inentingen.
    Kritische mensen zijn er altijd, mensen die overal tegen aan schoppen. Maar sorry, ik heb daar niet zo veel mee.. Ik kan ik niet anders dan vertrouwen op de kennis en jarenlange ervaring met vaccinaties van artsen, RIVM..
    Ik heb trouwens de site van kritisch prikken (globaal) doorgelezen. Maar sorry, er is weinig (geen?) informatie te geven die wetenschappelijk onderbouwd wordt. Jaarlijks sterven er enkele baby's in Nederland aan bv wiegendood, als je ziet dat in een normaal vaccinatieschema je kindje in 14 maanden tijd 5x gevaccineerd wordt, kun je altijd een aantal gevallen linken aan de vaccinaties.
    Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat er onderzoek gedaan wordt naar de negatieve kanten van vaccinaties, maar ik ben niet overtuigd..

Oh, ik heb trouwens wel een foldertje gekregen over de vaccinaties van ons CB, en de arts heeft ook netjes gevraagd of het onze bedoeling was om het normalen vaccinatieschema te volgen..

3. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ja, die kinderen en mensen in de 3e wereld landen zullen er inderdaad heel blij mee zijn. Dit komt omdat hun over het algemeen geen goed afweersysteem hebben kunnen opbouwen door gebrek aan schoon water, goede voeding en hygiene.
    Dit hebben wij in NL gelukkig wel en als je je kind ook daadwerkelijk gezond opvoed is het zelf prima in staat een goed afweersysteem te ontwikkelen en daarmee ook kinderziektes te lijf te gaan. Daar heb je echt geen prik voor nodig!

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    #84 Noatje, 24 aug 2010
    Laatst bewerkt: 24 aug 2010
    Dan kan je beter alle entingen doen

*HIB is ook hersenvliesontsteking type B (Haemophilus influenzae)
    *Meningokokken (Neisseria meningitidis): er zijn 13 verschillende soorten van meningokokken je wordt er maar voor 1!!! Ingenent, wij werden vroeger niet voor deze inge-ent ook niet voor de hib trouwens. En daarbij geven de vacins niet 100% berscherming daarbij heb je ook nog eens Streptococcus pneumoniae die ook hersenvliesonsteking kan veroorzaken. Kans heb je dus altijd!

En door de bof kan je hersenvliesonsteking krijgen, maar ook door bvb herpes of de virale vorm van waterpokken....

wat ik hiermee wil zeggen is dat je hersenvliesontsteking nooit 100% kan verkomen, ook niet als je wel ent...

5. Meara

Meara Niet meer actief

Dank je wel.

Ik had vorige week Jehova's aan de deur. en ik heb die goede man geloof ik van zijn geloof afgeholpen. Hij was volgens mij "nieuw" in het geloof en denk dat ze een lid minder hebben.

We willen in nederland allemaal de beste medische zorg daar horen de entingen bij. ( niet persoonlijk naar jou hoor Jannn

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    @Cygnet: ook weer gedeeltelijk met je eens, ik gun het de mensen in de derde wereld ONTZETTEND dat ze ingeënt kunnen worden tegen allerlei ziektes die daar inderdaad vaak de dood tot gevolg hebben. Maar de omstandigheden zijn daar wel heel anders dan in ons rijke westerse land. Helaas hoor, ik ben er absoluut voor dat die verschillen verdwijnen maar dat is een andere discussie.

En, nogmaals voor de duidelijkheid, ik ben niet immens TEGEN vaccineren, ik zou alleen zo graag evenwichtig voorgelicht willen worden zonder dat ik er echt naar op zoek moet. Al is het maar dat bijvoorbeeld iedere ouder de bijsluiter van de vaccinaties meekrijgt van het CB. Die is namelijk gericht op de ouders nota bene en heel erg leesbaar. Je moet bij wijze van spreken voor elke vitaminepil een bijsluiter hebben en voor deze grote vaccinaties neemt iedereen maar aan 'dat het wel goed zal zitten'. Ik vind dat vreemd.

En wat ook vreemd is, is dat ik indertijd om die bijsluiter vroeg bij het CB en de arts meteen een discussie met mij aanging (of wilde gaan, ik ben er niet op ingegaan) over VKP en helemaal juist NIET ons rustig ging vertellen wat de voor- en eventuele nadelen van het RVP zijn. Ik kreeg de bijsluiter bijna naar me toe gesmeten en we kregen geen hand toen we vertrokken.
    Hét voorlichtingsorgaan voor ouders krijgt het niet voor elkaar om normaal te reageren en dat vind ik echt principieel fout.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Jeetje, dat is wel heel erg onprofessioneel zeg! Heb je een klacht ingediend?

8. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Gister in een ander topic ben ik gewaarschuwd voor een mazelen epedemie in Franikrijk die nu heerts. Oorzaak..Er wordt niet of te weinig geent tegen mazelen in Frankrijk. Lijkt mij wel een goed voorbeeld om te zien wat er gebeurd als er niet wordt ingeent.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.923
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Deze reactie vind ik een beetje jammer. De voorstanders van vaccineren zouden jouw zin precies om kunnen draaien en kunnen gaan roepen:

"De ouders die hun kinderen niet laten vaccineren zullen bij elk voor argument altijd weer terugvallen op dat alle sites die iets positiefs zeggen over vaccinaties geschreven zijn door kwakzalvers en de vereniging Kritisch prikken is heilig, wánt dat is wetenschappelijk onderbouwd en goed onderzocht door échte artsen en is voor de volle 100% betrouwbaar....;)"

En beide zinnen (zowel die van jou als die van mij hierboven) kloppen niet. Ik lees in dit topic een heleboel genuanceerde meningen, zowel vóór als tegen inenten.
    Er is al een paar keer gezegd dat de onderzoeken elkaar tegenspreken en dat het daardoor als leek heel moeilijk is om een goede afweging te maken. Dat het daarom verstandig is je goed te laten informeren over de risico's van vaccinatie en over de complicaties die kunnen optreden bij de ziektes waartegen je kindje ingeënt kan worden. En dat je dan vervolgens toch op basis van je eigen boeren-verstand en je gevoel een keuze zult moeten maken tussen RVP volgen, een alternatief programma of helemaal niet vaccineren.
    En dat het -zeker als je kindje al gezondheidsproblemen heeft- heel verstandig is goed te overleggen met professionals.

10. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    #90 bloem82, 24 aug 2010
    Laatst bewerkt: 24 aug 2010
    Dit vind ik de grootste onzin en dat vinden ook alle ouders die hun kind verloren zijn aan een ziekte waarvoor nu geënt kan worden of waarvan hun kind nu een geestelijke beperking heeft of waarvan hun kind voor de dood is weg gehaald of waarvan hun kind iets anders aan heeft overgehouden enz.

Ik vind dat veel mensen de kinderziektes onderschatten, maar goed, ik ken dan ook een aantal mensen die een kind hebben met een geestelijke beperking die ze niet hadden gehad als ze geënt waren geweest omdat ze dan niet die ziekte hadden gehad (omdat de vaccinatie er toen nog niet was), mijn broertje heeft geluk gehad.

Maar goed, ik vind ook dat je zelf moet beslissen of je je kind laat enten of niet en dat je niet later als je kind aan je vraagt waarom hij ze wel heeft gehad of niet heeft gehad dat je dan als antwoord moet geven: omdat ik het van een forum heb en die mensen waren heel overtuigend. Bij wijze van he, want die mensen die nu heel overtuigend zijn om het wel of niet te doen, denken over een paar maanden/jaar misschien weer heel anders.

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier alleen de BMR die hij niet op 14 mnd krijgt maar pas als hij ouder is. (Jaar of 9)

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik laat de BMR niet op 14 mnd geven omdat:

* Het een nare prik is waar ze heel ziek van kunnen zijn
    * De bof alleen voor jongens schadelijk is als ze het na de pubertijd krijgen (kan onvruchtbaarheid veroorzaken)
    * Rode hond en mazelen (relatief) weinig voorkomen en goed te behandelen zijn
    * Het zenuwstelsel van een 14 maand oud kind nog volop in ontwikkeling is en er verhalen gaan dat de BMR deze ontwikkeling zou kunnen verstoren.

Dus als hij 9 is, denk ik er nog eens over na..

Mex. griepprik en zo hebben we hier ook niet gedaan.

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    vraagje, waarom 9? en hoe zit het dan met BMR, is dat de "ergste" prik?

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Nope.... Was een beetje bleu toen, mijn kindje was net 5 weken oud ofzo, en het was de eerste keer CB, ik stond echt met mijn mond vol tanden (en mijn man ook trouwens). Waarschijnlijk was ik nu trouwens de discussie wel aangegaan, of in ieder geval haar gewezen op haar gedrag. We hebben nu trouwens een andere arts. Ook niet mijn beste vriendin, maar v'ruit dan maar, ik laat het allemaal maar een beetje van me afglijden...

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik kan alleen maar voor mezelf spreken. Heb lang nagedacht over de BMR-prik, omdat mijn zoontje bij 3 van de 4 DTKP's als bijwerking had: "persistent screeming". Ik zit hij een antroposofisch cb en huisarts, daar zijn ze tegen (ze mogen het niet uitspreken, maar ze zijn het wel). Ik ben voor om de redenen die bijv. op pag. 1 al genoemd zijn.
    Ik was dus bang voor de bijwerkingen/de reactie op de prik zelf, maar m'n kind had helemaal nergens last van; niet van de prik zelf en is niet ziek geweest/heeft geeneens verhoging gehad oid.
    Wou altijd wel vaccineren, vind de voordelen veel groter dan de eventuele nadelen. Ik moet de eerste mens die echt schade heeft ondervonden aan het vaccin zelf nog tegenkomen. Wat bof, mazelen en rode hond kan aanrichten is bekend.

Angst is een slechte raadgever. Lees fatsoenlijke bronnen en laat je mening niet beinvloeden door een stelletje kwakzalvers en bangmakers van de NVKP, zij baseren zich namelijk op onderbuikgevoelens en aannames en kunnen hun statements niet wetenschappelijk onderbouwen.

Ik ben er trots op dat ik in zo'n rijk en welvarend land mag leven waar dit soort rottige ziektes met nog rottiger gevolgen vrijwel niet meer voorkomen.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Maak gewoon een afspraak met je huisarts of kinderarts zou ik zeggen.
    Een cb-arts is basisarts en daar zou ik mijn hoop niet op vestigen.

Bijsluiters en ingredienten staan op internet.

17. tulip

tulip Niet meer actief

Ik vind dat je het mooi verwoord hebt.

18. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    is het algemeen bekend dat ze zieker kunnen zijn van de bmr vaccinatie?? mijn zoontje heeft tot nu toe nog geen last gehad van de andere

19. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    één van mijn kinderen heeft dus een autoimmuunziekte, en één van mijn kinderen heeft dus na de prikken vaak oorontsteking gehad. en ik vraag me dus sterk af in hoeverre dat allemaal met de inentingen te maken heeft.. ik heb "blindelings" ingeent omdat het "erbij" hoorde, ik ga met de derde niet meer naar het constanatiebureau, omdat ik er onzekerder weg kom en in alles wat ik met de kinderen meemaak kom ik telkens terug op mijn moederinstinct en dat klopt gewoon altijd. ik ben sowieso niet van plan om alle inentingen over te slaan, maar ben er wel uit dat ik niet met 8 week ga beginnen (je mag dan zelfs geen paracetamol geven voor 3 maand ook niet van 60 mg!). Ziektes zoals polio of hersenvliesontsteking vind ik niet lichtzinnig maar bijv hersenvliesontsteking komt ook in allerlei varianten voor waar niet voor geent wordt.

ik ben heel blij met alle antwoorden, en eerlijk gezegd ook blij dat ik niet de enige ben die met twijfels en vragen zit. ik ben ook blij dat dit topic niet is uitgedraaid op heftige discussie, een gezonde discussie wordt hier altijd gewaardeerd, ieder mag zijn eigen mening hebben.
    ik ga sowieso de oudere topics nog even nalezen, maar aangezien er veel naar boven komt over de mex. besloot ik één te openen.

één van de kids die hier een autoimmuunziekte heeft heeft overigens dit jaar voor het eerst geen griepprik gehad (nee ook niet de mex.) en is voor het eerst dit jaar niet ziek geweest! voor ons dus in jaren een blij kind met kerst en oud en nieuw! het was inderdaad een overweging, maar nogmaals die verantwoordelijkeheid ligt dan bij de ouders. hier geen griepprikken meer. (kwam ik daarna dit filmpje tegen YouTube - Griepprik met ernstige gevolgen wil ik niemand mee voor het hoofd stoten het is één op de zoveel maar toch....triest of niet?)

nogmaals allemaal bedankt heb veel infosites gekregen, wellicht zal ik sommigen in dit topic later pb-en, bedankt!

20. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sjimmie
    mijn zoontje kreeg vorig jaar en begin dit jaar vacciantie tegen rs..maar inderdaad hij was vanaf oktober tot april steeds verkoude net voordat hij de vaccinatie weer moest hebben en kort erna ook..
    nou wil je niet dat je uk rs krijgt omdat we al een lijdensweg in het ziekenhuis hadden..maar het viel me wel op dat hij lang niet zo vaak verkouden is geweest vanaf april en ook de duur was vele malen korter..

het zet je wel ah denken...

Deel Deze Pagina