Bij mij op het cb raadde ze me juist aan om bij pijnverschijnselen of verhoging een zetpilletje te geven. Bij 8 wk van 60 mg en bij 12 wk 120 mg. Heb er ook gebruik van moeten maken want mijn meisje had heel erg veel pijn in haar beentjes, ze huilde zelfs tijdens de BV
er zijn hier al heel veel topics over geweest heb je niks terug kunnen vinden ? wellicht vind je daar ook nog oogpunten tussen.
on topic wij hebben wel gevacineerd met een zwaar hart en hoop dat het goed zou gaan. ik vind het elke keer weer ontzettend spannend en hoop dat ik mijn kind niks ernstigs aandoe. ik hou me steeds voor ogen dat ik het best met hem voor heb en adem diep in. bij elke bezoek praat ik ff met mijn schoonvader die dan ook ff zegt dat ik echt het beste doe voor hem. ik kan heel goed zelf beslissingen nemen maar het wel of niet enten vind ik 1van de moeilijkste. niet zozeer omdat ik niet zou willen enten maar vanwege de risico's. ik heb de laatste enting gedeeld en daar deden ze niet moeilijk over. voorheen wist ik niet dat dat mocht en hoorde ik verhalen over dat je dan zelf moet betalen voor de entingen. ik heb de laatste keer dat risico genomen. ik vind de bmr zo'n akelige prik dat ik er graag voor betaal als hij wat groter is. de andere heeft ie wel gehad en hij is er best beroerd van geweest. dus ik ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt. ik wacht nu op een oproep voor de bmr en daar zal wel weer enige tijd overheen gaan, op die manier is hij weer wat ouder en dat voelt beter voor mij voor zo'n in mijn ogen zware prik. toch zal ik enorm opgelucht zijn als het lijstje is afgewerkt. ik blijf angstig rondom dit onderwerp.
@ Rozemarijke, voor jongens kan de bof wel gevaarlijk zijn, De bof kan complicaties met zich meebrengen, zoals doofheid, hersenvliesontsteking of zenuwbeschadiging. Bij jongens en mannen kan als bijwerking van de bof ook pijnlijke zwelling van de testikels optreden.
Voor rode hond word je volgens mij nog eens ingeent als je een jaar of 9 bent, waardoor je weer lang beschermd bent. Bij mij zijn de antistoffen nagekeken in het bloed toen ik zwanger was (neem aan dat ze dat bij iedereen doen) en ik had er nog genoeg. Dus die prik werkt zeker 15 a 20 jaar.
Ik zit te kijken op pubmed.com, maar ik heb het nog niet gevonden. Je kan zelf ook op pubmed zoeken op vaccination childeren (of infants) netherlands. Dan zijn er 400 hits. Daar staat hij misschien tussen. Verder (niet gerelateerd aan de post van rozemarijke) wil ik nog eens zeggen dat er geen werkend virus wordt ingespoten, alleen een stukje. Je kind krijgt dus geen echt virus ingespoten. Ik kan het me voorstellen dat elke lichaamsvreemde stof die een kind binnenkrijgt, allergieen kan veroorzaken. Maar, een allergie is beter dan dood... Want alle ziektes in de DKTP prik zijn dodelijke ziektes. Als iedereen zijn kind niet zou ineenten, zouden die ziektes weer gewoon de kop opsteken in Nederland. Vandaar de adviezen om je kind wel in te enten. Nu kunnen de mensen die ervoor kiezen niet in te enten, er nog mee weg komen omdat de rest het wel doet.
Wij laten Mauro waarschijnlijk niet de prik van 14 maanden geven. Wat info erover opgezocht en dat stelde ons niet gerust. We moeten 2 sept dus we hebben nog heel even om er verder over te denken. Enfin, het is niet verplicht dus ik ben het CS ook geen uitleg verschuldigd daar maak ik me niet druk om. Het gaat om de gezondheid van je kind, en als ouders wil je het beste voor je kind. Wij denken dat die prik dat niet echt is. Maar dat is alleen onze mening, begrijp wel dat anderen hun kindje wel de prikken geven. tot nu toe heeft Mau ook alle prikjes gehad. Wij hebben Mau( wij zelf ook niet) trouwens ook niet de prik gegeven tegen de Mexicaanse griep. Blij om ook.. want die griep is er ook niet echt gekomen. gaan meer mensen dood/ziek door de normale griep.Vond het ook geen fijne gedachte dat het onbekend is wat het effect is van die prik over zoveel jaar..Dat degene die de prik aanrade ook aandeelhouder was/is van het medicijn zelf daar krijg ik een heel naar gevoel bij.
Ik kan helemaal geen gedegen onderzoek vinden via het www aangaande de BMR-vaccinatie en de link met allergieen. Op pubmed zal je het niet vinden en op de site van de UU ook niet.
Wat betreft de mex. griep.. Het was op zich een lichte griep, alleen was het een pandemie. Ze gingen inenten omdat dat goedkoper was dan iedereen met de griep behandelen. Dat is sowieso de richtlijn: zijn de kosten van de behandeling van ziektes op jaarbasis hoger dan de kosten van het inenten, dan wordt je ingeënt. En het vaccineren tegen de mex. griep heeft wel nut gehad: de pandemie is niet groter geworden. Dat was ook het doel. Natuurlijk zijn er mensen best heel ziek van geworden, incl. ziekenhuisopname, maar over het geheel bekeken was het niet echt een hele heftige griep.
Onze dochter heeft enigszins last gehad van alle prikken (moe, koorts), maar van de BMR heeft ze juist weer helemaal geen last gehad.. Ik wil je verhaal niet in twijfel trekken, maar.. Onze meid is ook van oktober tot april vrijwel constant verkouden geweest, en vanaf die tijd vrijwel niet meer. Ik geef de schuld daarentegen niet aan de rs-vaccinatie (want die heeft ze niet gehad), maar gewoon aan het feit dat het winter/kouder is. In de zomermaanden (april tot oktober) is ze gewoon veel fitter!
Kou is geen bacterie of virus dus daar word je niet ziek van. Je wordt ziek van warm naar koud en andersom als je een verminderde weerstand hebt omdat je vatbaarder bent voor virussen e.d. Die verminderde weerstand kan wel degelijk door vaccinaties komen, maar het hoeft niet
Nee, je wordt niet verkouden als je van warm naar koud gaat of andersom; je wordt ziek als je een slechte weerstand hebt en je in de directe omgeving bent van iemand die besmet is met een verkoudheidsvirus (niezen, hoesten, zoenen, etc.)
oh dat geloof ik ook hoor.. ik zal het dit jaar wel merken .. maar echt elke keer een paar dagen voordat hij een nwe kreeg was ie verkouden en de dag na inenting.. rs vaccin is een medicijn dus eigenlijk kan het niet.. maar het was zo toevallig.. terwijl ik dit schrijf hoor ik een hoop genies en gehoest ...en hij reuteld ook weer kno arts heeft al aangegeven om misschien zijn neusamandelen te verwijderen... maar ook daar ben ik een beetje op tegen
Jup en als je dan van binnen naar buiten gaat, is dat een grote overgang en dan heeft je lijf goede weerstand nodig om én warm te blijven én om verkoudheidsvirussen buiten de deur te houden Zelfde geldt voor naar buiten met nat haar. Kan prima als je een goede weerstand hebt!
Maar als ik met nat haar naar buiten ga (iedere ochtend al vriest het 10 graden) en ik kom niemand tegen met een verkoudheidsvirus, kan ik ook niet besmet raken. En als ik heb gesport heb en daar gedouched, dan heb ik het zo heet dat ik ook door weer en wind fiets met alleen een shirtje aan of met m'n jas open, daar word ik niet ziek van. Krijg hooguit een stijve nek.
Nee dat weet ik Maar ik bedoel alleen dat je vatbaarder bent voor het verkoudheidsvirus in combinatie met kou, als je een verlaagde weerstand hebt. Verder heeft kou er niks mee te maken.
Ik laat haar wel vaccineren puur om de toekomst. Kinderopvang neemt geen kids aan die niet ingeent worden (hier dan he) En ik vind de gevolgen die deze ziektes kunnen brengen veel groter dan een dagje verhoging. Enne ze is geen kind wat snel ziek wordt of veel verkouden is.