Wij hebben alleen de 1e 4 prikken gegeven, DKTP en de prik tegen hersenvliesontsteking. BMR stellen wij uit of we geven de prik helemaal niet. We zijn hier nog niet over uit.
artikel over uitbraak rode hond in religieuze subpopulatie nederland en canada: Rubella outbreak in the Netherlands, 2004-2005: hi... [Pediatr Infect Dis J. 2009] - PubMed result artikel over mogelijk verband tussen mazelen, bof, rode hond, vaccinaties en atopische aandoeningen: zoals astma, hooikoorts en constitutioneel eczeem Measles, mumps and rubella infections and atopic d... [Pediatr Allergy Immunol. 2008] - PubMed result artikel over de rol van vaccinatie in de ontwikkeling van atopische aandoeningen Infant immunization and the occurrence of atopic d... [Pediatr Pulmonol. 2004] - PubMed result Morgen op m'n werk kan ik bij de fulltext als mensen geinteresseerd zijn. Ik heb de artikelen nog niet gelezen, maar ik geloof dat er weinig verband is tussen vaccinatie en atopische aandoeningen.
Heb 3 DKTP prikken laten geven. De rest nog niet ivm allergie. Zolang ik nog twijfel krijgt hij geen verdere vaccinaties. @TS er zijn meerdere topics hierover, daar kun je vast veel info vinden.
Conclusie: Deze studie toont geen bewijs dat de BMR-vaccinatie verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van atopie en steunt daarom de conclusies elders gevonden dat de vaccinaties die aan kinderen worden gegeven geen atopie veroorzaken. Conclusie: We vonden een associatie tussen BCG-vaccinatie en het daaruit voortvloeiende risico voor sensibilisatie tegen huisstofmijt. (BCG is tuberculose en die vaccinatie zit hier niet in het RVP!) Er werd geen bewijs gevonden voor een verband tussen vaccinatie en luchtwegklachten. Ik heb alle artikelen wel gelezen en er is tot op heden geen enkel causaal verband gevonden tussen de vaccinaties uit het RVP en het ontstaan van allergieen dan wel atopische aandoeningen!
Ik heb heel lang getwijfeld, want voor mij was het echt kiezen tussen twee kwaden.. Maar naar heel lang wikken en wegen hebben wij toch besloten om onze kleine te laten vaccineren.. Ik werk met kinderen en als we gesprekken met ouders hebben dan hebben we een formulier met vragen die door hun ingevuld moet worden, hier staat ook de vraag op 'Neemt uw kind deel aan het rijksvaccinatie programma' Ik moet eerlijk zeggen, dat er bijna geen ouders zijn die daar nee invullen.. 9 van de 10 kinderen op mijn werk zijn gevaccineerd, en ik weet wel dat dat mijn keus niet zou moeten beinvloeden omdat ik zelf moet kiezen en niet de menigte moet volgen, maar het geeft wel duidelijk aan dat het in de meeste gevallen dus gewoon goed gaat.. Verder zijn er heel veel discussie's over kinderen die zijn overleden na vaccinatie's, ik snap dat mensen dan de schuld zoeken bij vaccinatie's, want het is menselijk om iets de schuld te geven, maar meestal is er wel meer.. vaak had het kindje al iets, zoals een zwak hart, of iets anders, waar ze nog niet achter waren.. En ik hoor mensen vaak zeggen, ja maar bijna alle kinderen zijn al ingeent, dus de kans dat jou kindje iets oploopt is nihiel, want de kans dat hij besmet wordt is ongelofelijk klein.. Daar geloof ik ook niet in, want wat als hij op vakantie iets krijgt? En er zijn genoeg kinderen van bv het azc die op latere leeftijd naar nederland zijn gekomen en dus ook niet gevaccineerd zijn.. Toch vind ik het een heel naar gevoel, dat je ziektekiemen in het lichaam spuit van zo'n klein kwetsbaar gezond kindje.. Dus ik heb echt heel lang getwijfeld.. Wat me echt de doorslag heeft gegeven is mijn vriendin, die heeft namelijk twee jaar in afrika gewerkt, en daar kinderen dood zien gaan aan kinderziektes die hier allang niet meer circuleren.. Daar zouden ze een moord doen voor die vaccinaties.. Ze zegt, doordat hier al zolang gevaccineerd wordt, kennen mensen de kinderziektes eigenlijk niet meer, en kunnen ze zich er geen voorstelling van maken hoe erg het is.. het is ook wel logisch, want het is een ver van je bedshow geworden en dat maakt de keus eigenlijk moeilijker.. Maar dat er nu steeds meer mensen zijn die twijfelen aan de vaccinatie's is eigenlijk een luxeprobleem zegt ze, want als ze de kinderziektes wel van dichtbij zouden hebben gezien, zouden ze echt niet twijfelen! Dat heeft voor mij de doorslag gegeven, en ondanks dat ik het heel naar vind en elke keer weer met pijn in mijn buik een vaccinatie haal (door site's zoals kritisch prikken enzo) heb ik besloten dat ik mijn ukkie gewoon laat vaccineren..
Ook wij hebben heel lang getwijfeld wat we met de vaccinaties aanmoesten. Je wilt het beste voor je kindje, maar ook voor de omgeving. Ik ben ik gesprek gegaan op het CB. Hier had ik persoonlijk niet heel veel aan. Ze sprongen gelijk in de verdediging. Daarna met ik met een klassiek homeopaat gaan praten. Dit vond ik een zeer fijn gesprek. Nav dit gesprek hebben mijn mijn en ik besloten wel te vaccineren maar MET homeopatische ondersteuning. Mijn zoontje heeft voor en na de prikken een tijdje druppels gehad. (Sulphur) Na de BMR is hij niet ziek geweest. Hij heeft nergens last van gehad. Misschien is dit een tip voor de twijfelaars onder ons? Als je toch besluit te vaccineren, help het lichaam dan om de stoffen te verwerken.
Heb geen zin om alle reacties te lezen. Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn. Ik twijfelde ook tot ik me bedacht dat ik liever een levend kind heb met een eventuele bijwerking dan een dood kind wat niet gevaccineerd is. Ik heb per prik bekeken wat de risico's van de kinderziektes zijn en in iedere combinatieprik zit wel een ziekte waarvan ik heel zeker weet dat ik niet wil dat mijn kind het krijgt. Wel ben ik een maandje later begonnen met het RVP. Alles schoof dan ook een maand op. En weet je, je weet het toch niet waar je goed aan doet, want wie heeft de waarheid in pacht? In Japan bijv. prikken ze pas vanaf 2 jaar omdat ze daar van mening zijn dat je het in ontwikkeling zijnde imuunsysteem niet moet belasten met vaccinaties. Ook een vooraanstaand land qua medische ontwikkelingen dacht ik zo. Dus waar doe je goed aan? Volg je hart is mijn advies.
Dat voorbeeld van Japan vind ik zelf nogal heftig. Daar is echt statistisch bewezen dat het sterven door wiegendood (=onverklaarbare reden) dramatisch is gedaald nadat ze zijn begonnen de kinderen pas vanaf hun tweede levensjaar te vaccineren. Vind ik persoonlijk nogal wat. Ten tweede: ik wacht nog steeds op het wetenschappelijke bewijs dat vaccinaties helpen. En dat is niet: "er zijn minder tot geen kinderziektes meer na introductie van de vaccinatie". Dit wetenschappelijke bewijs is er gewoon niet. Vind ik raar, gevaarlijk en onprofessioneel. Daar komt bij dat veel vaccins in mijn ogen nauwelijks of op een veel te kleine groep getest worden, maar vervolgens wel aan miljoenen baby's word gegeven. Je kan reacties krijgen tot bijv. 7 dagen en daarna is het UITGESLOTEN dat het nog met de vaccinatie te maken kan hebben. Dit hebben farmaceutische bedrijven zelfs wettelijk vast laten leggen in Amerika, zodat ze niet aangeklaagd kunnen worden als op de 8ste dag een baby overlijd of onherstelbaar ziek word. Ook dit vind ik nogal wat.
"Wetenschappelijk bewijs" dat vaccinaties werken??? Hee halloooo, kom uit je grot! Kom jij maar eens met "wetenschappelijk bewijs" dat vaccinaties schade aanrichten! Ik heb geduld!!!
Gelukkig kan het aantal sterfgevallen in NL niet DRAMATISCH dalen omdat het er maar een heel klein aantal is en wij vaccineren wel. Een overweging: de uitbanning van ziekten heeft tot gevolg dat hierdoor geen of nauwelijks sterfgevallen of schades meer voorkomen in landen waar vaccinatieprogramma's worden uitgevoerd.. Ik geloof dat dit genoeg bewijs is voor vaccineren. En nee, de toename van persoonlijke hygiëne en het gebruik van penicilline is hierin geen afdoende verklaring. Amerika kent een aansprakelijksheidscultuur. Er staat daar ook op een bekertje koffie van de McDo dat je je moet realiseren dat dit heet is en dat zij niet aansprakelijk zijn voor brandwonden als je met hete koffie in je handen gaat autorijden... OF dat je je poedel niet in de droger moet stoppen of je kind in de magnetron! Amerika is het land van de idioten oftewel... dat moet je helemaal NIETS zeggen
Wiegendood is de plotselinge dood van een zuigeling door onverklaarbare reden. Niks niet statistisch bewezen, maar puur toeval! "Statistisch toeval Dat mensen soms wel menen dat er een verband is tussen vaccinatie en wiegendood komt doordat vaccinaties worden gegeven aan jonge kinderen. Juist in de leeftijd dat wiegendood het vaakst voorkomt, legt Rümke van Vaxinostics, het universitair vaccincentrum van Rotterdam en Nijmegen uit. Er zijn dus kinderen die overlijden vlak nadat ze een vaccinatie hebben gekregen. Dat is gewoon statistisch toeval. Ook Rümke heeft nog nooit wetenschappelijk bewijs gezien dat vaccinatie wiegendood veroorzaakt. Er zijn wel mensen uit het lekenpubliek die dit beweren."
Zogelukkig: waarom reageer je nou zo? Kom je uit een grot?? Het is namelijk óók wetenschappelijk bewezen dat als je niet ingeënt bent, je zelf een veel beter en gezonder afweersysteem hebt. Maar dat lees je nergens omdat dat niet aansluit bij de 'algemene opvatting'. Er zijn zoooo veel voors en tegens te bedenken, maar het blijft moeilijk. Het belangrijkst vind ik dat je ieder in zijn waarde laat, wat zijn of haar mening ook is. Als moeder doe je wat je gevoel je ingeeft. (Geloofskwesties uitgesloten) Of dat het beste is voor je kind, kun je alleen maar hopen.
Dit vind ik verrassend. Heb je misschien een link of zo waar je dit hebt gelezen? Gaat het erom dat er een reactie van het immuunsysteem komt op het vaccin? Ik denk dat mensen zich vooral ook niet gek moeten laten maken door al die "conspiracy theories". Vaccinatie werkt: je hebt minder kans om de ziekte op te lopen. Natuurlijk is het zielig en ingrijpend om je kind iets in te spuiten, maar ik sluit me aan bij wat eerder gezegd is: in elk vaccin zitten ziektes die je echt niet wil dat je kind oploopt. Je laat je huisdieren toch ook inenten? Dat doe je omdat je niet wil dat ze doodgaan aan een ziekte die voorkomen had kunnen worden.
hmm dit is af en toe niet zo'n fijne discussie zie ik al.. jammer dat sommigen elkaar meningen/ideeen niet kunnen respecteren en deze veroordelen. En zo ontzettend fel reageren! Belangrijkste is (denk ik) dat je goed onderzoek doet naar de effecten van zo'n prik( op korte en lange termijn) en eventuele risico's die er aan de prik vastzitten. En dat je dan als ouders zijnde beslist wat jij denkt dat het beste is voor jouw kindje. Dus niet het CB, nee jij als ouder zijnde. Ik zelf ben begonnen met nadenken hierover eigenlijk nadat ik de 'reclame' op tv zag van Freek.Daarvoor stond ik er eigenlijk niet zo bij stil.In iedergeval iedereen succes met het maken van de keuze wel of geen prik! Groetjes
Waarom moet je zo fel reageren Zogelukkig? Valt me op dat je dit vaak doet in dit soort onderwerpen. Waarom moeten mensen altijd bij jou met bewijs komen? Laat mensen in hun waarde. Er zijn genoeg ouders die veel heb gelezen op internet, en hun trekken daar zelf hun conclusies uit. Waarom moet iemand zich dan tegen over jou verantwoorden? Ik heb ook genoeg gelezen over vaccinaties, en ja ook onzin verhalen. Maar ook verhalen waar ik wel in geloof en daarom hebben wij besloten om nog niet te vaccineren voor de BMR. Ik persoonlijk vind dat er niks mis mee is om je te gaan verdiepen in dit soort onderwerpen. Je hoeft niet altijd alles maar te geloven wat het RIVM zegt want er worden genoeg dingen achter gehouden. En nee ik ga niet dat soort dingen als bewijs aanvoeren. Ik hoef niemand verantwoording af te leggen over het wel of niet enten van mijn kind.
ff over die huisdieren, die laten wij al jaren niet meer inenten, en ze zijn echt nooit ziek, onze katten waren toen ze ingeent werden wel altijd ziek (altijd diarree bijv) en nu nooit meer!
Dit hoor je ind ook heel vaak. En onze dierenarts heeft daar ook wel eens over verteld. Wij laten onze kat ook niet meer enten en de hond alleen tegen ziekte van weil omdat ze heel erg graag zwemt
Waarom moet ik (en anderen) mijn keuze verantwoorden met links en bewijzen? Ik heb genoeg gelezen om mijn kind niet klakkeloos allerlei ziektekiemen in te laten spuiten. Ik kies ervoor mijn zoontje (voorlopig) de BMR niet te laten geven. Nee ik heb niet zo direct een linkje klaar waarin alle redenen te vinden zijn voor mijn keuze. Het gaat er mij om dat iedereen een keus heeft en dat sommige mensen zo fel reageren als deze keus niet is wat diegene voor háár kind kiest.
Mis ik iets? Ik heb vaak in de clinch gelegen met Zogelukkig maar herken hier niet een te grote felheid in reactie. De zwaarte van wiegendood wordt ongelofelijk uit verband getrokken. Het is natuurlijk vreselijk als het gebeurt en je wenst het niemand toe maar we hebben het over 5 - 12 gevallen per jaar van onverklaarbare dood in de leeftijd tussen 0 en 18 maanden (in NL). De reden waarom het wiegendood wordt genoemd is omdat het ONVERKLAARBAAR is. De link met vaccinaties kan helemaal niet gelegd worden omdat het aantal zo verschrikkelijk klein is (hoewel natuurlijk 1 al veel te veel is voor de betrokkenen). Ik denk dat het goed is om juist waar het gaat om wiegendood veel en juiste informatie te verstrekken omdat ik merk dat veel ouders hier ongegrond (dus niet onterecht of onredelijk) bang voor zijn. Ik heb waarschijnlijk iets gemist... Skatje..volgens mij wordt er niet gevraagd om bewijs maar om informatie. Men is geinteresseerd in wat jouw bevindingen zijn en willen dat graag tot zich nemen. (een wat positievere insteek dan "BEWIJS!"... ).