Hoi meiden, vraagje: mijn vriend en ik zouden graag in September naar Kroatië gaan.. alleen willen we natuurlijk wel mooi weer hebben! nu het volgende... De ene site zegt dat het nog prachtig weer is en de andere site zegt dat het tussen de 16 en de 24 graden ligt. Nu vind ik 24 graden natuurlijk heerlijk.. maar 20 en minder niet. Heeft iemand ervaring? Liefs.
Wij Gaan ook in september en dan is t gemiddeld 22 graden maar toch meestal wel na de 26\27 graden. Ligt Er dan wel aan of je begin september gaat of eind. Waar Ga je heen? Wij park Umag. Toen we nog geen Kids hadden altijd naar Rovinj. Schitterend is t daar.
Bedankt voor je reactie! 22 graden gaat wel, 26/27 klinkt al veel beter! Ik wil natuurlijk wel lekker kunnen zonnen aan het strand, terrasjes pakken en lekker buiten bbqen! Dorpjes bezoeken, boottochten maken snorkelen en nog veel meer... Waar we heen gaan zijn we nog niet helemaal uit. Ik heb een aantal goedkope maar leuke campings gevonden; Zelena Laguna, Camping Laterna, Camping Vestar.. We moeten nog een keuze maken! We zouden natuurlijk graag ervaringen horen van mensen die in September zijn geweest.. Dit word onze eerste echte zonvakantie en dan zou het heel jammer zijn als we geen of weinig zon zouden zien. Dat is natuurlijk ook wel een beetje af wachten. Wel gaan wel begin september.. liefst al in augustus maar ga je begin augustus dan betaal je zeker het dubbele! Daarom zouden wij (als mogelijk) eind augustus begin september willen gaan. Wij kamperen waarschijnlijk in een bungalow tent, zo een die al is ingericht op de camping! en we gaan gewoon met de auto... Waarom hebben jullie besloten naar Umag te gaan? Ben je er al eerder geweest? Gaan jullie ook 'kamperen of nemen jullie een appartement oid? En gaan jullie begin september of eind?
Wij zijn in Park Umag geweest (stacaravan vacanse soleil) 2 wk in september. Het weer was lekker, gemiddeld 25 graden, maar we hebben ook 2 dagen stortregen gehad. Is altijd moeilijk te voorspellen. Jammer genoeg was het op het park echt te merken dat het einde van het seizoen was. Maar dat maakte de vakantie niet minder, de omgeving is prachtig en met kleine kinderen is het ook goed te doen!
Park Umag lijkt me idd ook een mooie camping zo op het internet! Hoe zijn jullie verbleven? Hoe bedoel je dat je kan merken dat het einde seizoen? Wij willen juist niet in de drukte, nouja niet zo druk dat je moet zoeken naar een plekje op het strand bijv. Wel dat er nog wat mensen zijn die ook lekker van hun vakantie genieten. Over het weer heb ik het een en ander gelezen (over het algemeen).. het kan van heerlijk weer in eens omslaan naar stortregen maar dan ook weer terug naar warm weer. Laten we hopen dat het alleen maar warm is in September... Hoe was de overlast? hebben jullie die gehad? Ik lees hier en daar dat er op sommige campings overlast is van dronken jongeren, daar heb ik dus echt geen trek in. Ik wil een heerlijk rustige, relaxte en gezellige vakantie. leuke uitstapjes maken, zwemmen en lekker bakken in de zon. Hoe was het strand? Is er een zand of een kiezel strand? Wel fijn te lezen dat er in de omgeving genoeg te doen is!
Het strand moet je zoeken, het zijn rotskusten, dus geen zand. Tenzij je echt naar bepaalde gemaakte strandjes gaat. Je kon bij ons merken dat het einde seizoen was doordat het snackbarretje meer zijn eigen tijden open ging dan op het bordje stond, s avonds was het niet zo heel erg veel entertainment meer ( 2 x hetzelfde in 5 dagen) en vroeg afgelopen. Niet erg, er waren nog wel genoeg mensen op de camping zelf. Wij zaten in een stacaravan, was goed, en om ons heen werd het steeds leger. Toen wij eruit gingen, kwamen ze ook alles eruit halen om op te slaan voor de winter. Maar de camping is groot, lekker restaurantje, handige winkeltjes en verder gewoon top. Geen overlast gehad in ieder geval en erg genoten van het mooie uitzicht! Als ik zo zie wat je zoekt, vindt je dat daar zeker!
Rotskusten, super mooi... Dat het snackbarretje om zijn eigen tijd dicht gaat vind ik niet zo erg. Dat is met kinderen natuurlijk minder... De entertainment maken wij toch geen gebruik van dus dat is ook geen probleem. Ik heb ook al wat ervaringen gelezen van mensen die niet heel aardig geholpen werden bij de receptie, en ook dat er aan mensen gevraagd werd of ze eerder wilden vertrekken? Ook heb ik gelezen dat je geluk moet hebben met een plaats, als je achter in staat heb je rood zand, wanneer het gaat regenen heb je hier dus veel last van en sommige plekken lopen zelfs onder water na een regenbui. Dan zit je lekker met een tent.. maar goed, dat zal wel zo zijn bij vele campings. Verder veel gelezen dat het inderdaad super mooi is en er erg veel te doen is. Een prachtige omgeving en een helder blauwe zee, super...
Ja, alles wordt rood dan haha! Wij stonden bovenaan, scheelde al veel.Maar er zijn gelukkig wasmachines op de camping. De receptie is bij ons niet vervelend geweest. Wij gaan zeker een keer terug.
Bedankt voor je reacties... De camping klinkt zo heel goed! Een wasmachine op de camping lijkt me erg fijn! Ik heb het er natuurlijk nog eens goed met mijn vriend over, maar deze camping staat op dit moment zeker boven aan mijn lijst... Dankje!
Toch nog een vraagje, via waar hebben jullie geboekt? Wij willen minimaal 15 dagen gaan, liefst iets langer hihi. Kun je goed shoppen in de omgeving? Van die kleine leuke winkeltjes? Lijkt me leuk om een dagje lekker door die kleine winkel straatjes te slenteren.
Als je wil shoppen moet je zeker naar Rovinje en zo gaan, de iets grotere plaatsen. Maar het stadje umag is zo romantisch s avonds bij zonsondergang eten aan zee.... Ik krijg al heimwee aan de gedachte haha! Wij zijn samen met vrienden gegaan en volgens mij via vacansesoleil ook geboekt! Wij zijn ook 2 weken gegaan, heerlijk! De omgeving is mooi, heerlijk erop uit of lekker zonnen! Alles kan! Veel plezier in ieder geval als je gaat!