Kroatië in de zomervakantie? Vliegen of met auto?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door me1989, 16 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van chayenna

    mama van chayenna Bekend lid

    25 jun 2009
    836
    20
    18
    Vrouw
    Wij gaan volgend jaar naar Kroatië, met de auto, wel met overnachting ertussen, 3 kinderen, zijn dan 15, 11, 6 jaar.
    Kids vinden het geweldig en wij ook heerlijk!
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Ja, wij vonden Krk ook prima te doen qua drukte. En ook genoeg standen zonder verplicht bedje ofzo. We hebben er een heel leuke vakantie gehad.
    Wij hebben toen voor een appartement gekozen, omdat dat net zoveel of zelfs minder kostte dan een stacaravan.
    Ik weet niet of ze inmiddels in prijs gestegen zijn, maar wij betaalden iets van 640 voor een appartement met 2 slaapkamers, airco enz. En het zwembadje hadden we vaak voor onszelf. We waren met de auto zo in verschillende plaatsen en op stranden.
    https://www.booking.com/hotel/hr/luxury-palmer-residence-krk.nl.html

    Krk is gewoon verbonden met het land door een brug.

    De reis vond ik wel heel vermoeiend, ontzettend veel in files gestaan, vooral met al die grenscontroles van de laatste jaren.
     
  3. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.176
    113
    Wij zijn nu 3x in de zomer in Kroatië geweest, maar elke keer zeggen we : dit doen we nooit meer.
    Vooral vanwege de hitte. Het land is prachtig, de natuur, de zee, heerlijk eten. Wij komen nooit op grote campings en trekken rond op de bonnefooi. Eerste jaar in istrie en op je eiland cres. Daarna wat verder zuidelijk zo ongeveer van zadar tot split. Laatste keer nog wat verder. Hoe zuidelijker hoe mooier.

    Maar die hitte is echt vreselijk, dagenlang 39 graden, ‘s nachts niet onder de 26. Wij houden van actieve vakanties, maar je doet echt niks met zulke temperaturen. ik hoop ooit eens in mei of juni te kunnen gaan. Lijkt me veel fijner.
     
  4. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Veel mooier dan Istrie.
    Kroatië heeft meer dan 800km strand, het jammere is dat Nederlanders meestal zelf kiezen voor enkel Istrie of elders maar dan op een mega camping. Ja, dan is het inderdaad erg toeristisch en druk.

    Daarbuiten is het prima te doen, hoe zuidelijker in Dalmatie hoe mooier. Omgeving Makarska (onder Split) heeft één van de mooiste en schoonste wateren in Europa. Tussen Sibenik en Split kun je eilandhoppen over de "1.000 eilanden" strook. Ook ideaal voor zeilers en snorkelaars.

    Wij gaan regelmatig naar Kroatië, maar boeken dan zelf een huis buiten de grote organisaties om. Dan kom je ook veel meer in de locale omgeving en in contact met de mensen. Kroaten wijzen ons overal op rustigere stranden en verborgen pareltjes. Er is nog een groot deel van de kust ongeschonden en superschoon.
     
    Eppo82 vindt dit leuk.
  5. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het wordt inderdaad steeds warmer, ook daar. Maar tegen de 40graden is geen gebruikelijke zomertemperatuur in Kroatië, het klimaat is niet anders dan Adriatische kant van Italië.
    Dit jaar was het in augustus niet warmer dan 32-33 graden.
     
  6. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.176
    113
    Tja wij zijn er in 2015, 2017 en 2019 geweest en alle drie de keren een aantal dagen 38/39 graden gehad. Ook wel dagen rond 33 graden idd. Maar ook dat zijn temperaturen waarbij je niet veel kunt ondernemen. Maar als je gewoon lekker wilt relaxen en in zee wilt zwemen is dat natuurlijk wel heerlijk.
    Wat ook leuk is: overal kun je bootjes huren om op zee te varen. Ook zonder Vaarbewijs. Dat is echt ontzettend leuk en niet gevaarlijk. Je komt vaak dolfijnen tegen, ankeren in verlaten baaitjes, snorkelen. Dat zou ik zeker doen.
     

Deel Deze Pagina