Hoi! De titel verraadt eigenlijk mijn vraagt al . We gaan in juli met de hele familie naar een vakantiehuis in Spanje. We hebben het niet zelf uitgezocht en geboekt, dus is er minder rekening gehouden met de veiligheid in en om het huis. Het zwembad is wel kindveilig gelukkig, verder lijkt het op de foto's dat de trappen bijv niet achter een deur zitten en dat deuren niet op slot kunnen. Het terras is ook op de eerste verdieping met een behoorlijk hoge stenen trap. Ik weet dat er voldoende mensen zijn om mee op te letten, maar daar mogen we niet vanuit gaan. Ik zie een beetje op tegen constant achter de kinderen (1,5 en 3) aan te hollen omdat er zich 'gevaarlijke' situaties voordoen. Ik voorkom die situaties liever. Hebben jullie tips voor het tijdelijk kindvriendelijk maken van een huis..ik heb al wel wat ideetjes, maar misschien komen jullie met dingen waar ik nog niet aan heb gedacht. Groetjes, Mangolein.
Hier heb ik eigenlijk nooit over nagedacht, sliepen wel eens bij mijn schoonouders in hun huis in Frankrijk, maar of wij of mijn schoonouders waren telkens met de kinderen bezig. Voor die van 3 zal het wel meevallen denk ik, die van 1,5 moet je gewoon goed in de gaten houden Sorry geen tips dus
Dit is ook mijn gedachte. Ook al is het huis 'kindveilig' dan nog wil ik zoontje (2,5) graag in het zicht hebben en laat ik hem dus niet snel alleen. Daarbij is mijn eigen ervaring dat bijv. een niet afgesloten trap de eerste dag reuze interessant is, maar daarna kijken ze er niet meer naar om.
Wij hebben ooit de trap afgeschermd met een koffer zodat ze er niet langs konden. Hopelijk kan de jongste nog niet uit een campingbed klimmen. En helaas verder in de gaten houden. Misschien een alarm kopen die je kan klemmen tussen een deur zodat ie afgaat als de buitendeur wordt geopend oid.
Ik heb van Ikea nog wel eens van die afdekplaatjes meegenomen voor stopcontacten, die zitten vaak in de buurt van het bed enzo. Deze plak je niet vast, maar kun je er gewoon weer afhalen na gebruik. Verder hebben wij inderdaad ook wel eens de koffers als een soort hekje gebruikt.
Dat van die alarmpjes tussen de deur vind ik een heel goed idee. Ik heb mijn kinderen eigenlijk altijd wel in het visier, maar bijv van de trap vallen is zo gebeurd en daar ben je dan niet snel genoeg bij. De stopcontactplaatjes van Ikea had ik idd al op mijn lijstje staan en ducttape voor het geval het andere soort stopcontacten zijn..die plak ik dan wel af
ik denk hier helemaal nooit aan! maar ik lees al een aantal handige tips, dus ik lees mee. wij gaan naar een huisje in griekenland, en inderdaad geen idee of het verder kind vriendelijk is. ik heb 2 kindjes 1 van 3 en een van dan 9 maanden, die kan dan misschien net kruipen, dus ook lastige leeftijd. Die van 3 kan al vanalles zelf, maar moet je altijd in de gaten blijven houden natuurlijk, zelfs thuis doet hij de deur weleens open en loopt naar buiten. dus wij draaien thuis vaak bepaalde deuren wel op slot. soms kun je ook een deur dichtmaken met een stuk touw van de deurklink naar een haak/andere deur of iets anders.