Hebben jullie een doorlopende reis/-annuleringsverzekering?? Zo ja, bij welke maatschappij? en dan gewoon de standaard of uitgebreidt? Er zijn er zoveel en zie door de bomen het bos niet meer, wil uiteraard goed verzekerd zijn, en de annuleringsverzekering moet in het pakket hebben zitten dat we de vakantie mogen annuleren als ik zwanger mocht zijn bij moment van vertrek. Hoop zo op goede tips!!! Dankjewel weer meiden!
Volgens mij kun je annuleren als je zwanger bent wel vergeten, annuleren met geld terug kan eigenlijk alleen bij echt extreme situaties, sterfgevallen van 1e of 2e graad of ernstige ziekte van reisgenoten ofzo. Je kunt de voorwaarden erop naslaan, maar iets dergelijks zal je niet tegenkomen ben ik bang.
Idd zoals hierboven al gezegd wordt. Maar waarom zou je de vakantie willen annuleren als je zwanger bent?
Ik had altijd de uitgebreide van ABNAMRO, maar zoals gezegd lees de voorwaarden er even goed op na. Een doorlopende loont overigens alleen als je minimaal drie keer per jaar weggaat anders kan je beter los afsluiten wanneer je de reis boekt.
Dit staat in de voorwaarden als verzekerd bij de Doorlopende Annuleringsverzekering bij Interpolis: na boeking van de reis/huurovereenkomst geconstateerde zwangerschap, die door een zwangerschapsverklaring kan worden aangetoond en/of medische complicaties als gevolg van de zwangerschap van de verzekerde of de met haar samenwonende partner. Deze complicaties moeten dan wel zo ernstig zijn dat de betrokken persoon vanwege haar lichamelijke en/of psychische toestand op medische indicatie niet aan de reis kan deelnemen.
Dit is europeesche : Vóór de reis: annuleringskosten U bent verzekerd voor annuleringskosten bij bijvoorbeeld overlijden, ernstige ziekte of ernstig letsel door een ongeval van een partner of familie, zwangerschap, een onverwachte nieuwe woning of bijvoorbeeld als u plotseling werkeloos wordt. en Unigarant: De Unigarant Doorlopende Annuleringsverzekering vergoedt de kosten die na annulering verschuldigd zijn. In geval van bijvoorbeeld: ziekte werkeloosheid zwangerschap overlijden. of begrijp ik het nu verkeerd? groetjes!! En bedankt alvast voor alle hulp!
Bij mijn annuleringsverzekering moest je bij annulering door zwangerschap wel een verklaring van de vk inleveren dat je niet op vakantie mocht door de zwangerschap. Zwangerschap zelf was geen reden om te annuleren.