Vliegvakantie met baby

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door LouLouA, 9 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LouLouA

LouLouA Nieuw lid

9 okt 2018
    3
    0
    1
    Wij hebben 2 vliegvouchers van €800 pp gekregen doordat onze vorige vakantie geannuleerd was.
    De vouchers moeten binnen een jaar gebruikt worden, alleen ben ik in Januari uitgerekend van ons eerste kindje.

Nu willen we in September 2019 (duurt dus nog even) met de kleine weg, maar waar naar toe? Ik vind het ook zonde als we naar Italië/Spanje gaan terwijl we €1600 aan vliegtickets mogen besteden.

Hebben jullie ervaringen/tips met bestemmingen buiten Europa met baby? Curacao oid? Alvast bedankt!

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.074
    12.030
    113
    Oeh dan zou ik Azië overwegen. De tickets zijn duur, maar luxe hotels etc zijn juist goed betaalbaar en makkelijk te boeken dmv Booking.com, Thailand of Bali bijvoorbeeld.
    Volgens mij is in september hurricane season in het Caraïbische gebied, dus dat zou ik dan niet opzoeken.

LouLouA vindt dit leuk.
  3. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Thailand of Curaçao! Met een baby is vliegen zo makkelijk en goedkoop! Zou gewoon kijken wat jullie nog graag van de wereld willen zien.

LouLouA vindt dit leuk.
  4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    wat voor soort vakantie wil je gaan doen? als je lekker op het strand wil liggen, moet je inderdaad rekening houden met eventuele orkaan seizoen in het caribisch gebied. Meestal gaan de orkanen iets meer naar het noorden, maar ook op curacao kan het in die tijd wel regenachtiger zijn.
    Richting de Seychellen zou goed kunnen in September. of Azie Thailand, Indonesie of Maleisie kan.

Zelf zou ik misschien kiezen voor een roadtrip in de VS (canyons, rocky mountains) of Canada (Vancouver region). kinderen van die leeftijd slapen nog relatief veel (dus een langer stukje in de auto/camper slapen in de maxi cosi is goed te doen) en je kunt ze makkelijk in een draagzak meenemen als je wilt wandelen.

LouLouA vindt dit leuk.
  5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou idd Azië aanraden. Vond vliegen met 8mnd prima te doen in ons geval. Amerika ook erg leuk!

LouLouA vindt dit leuk.
  6. LouLouA

LouLouA Nieuw lid

9 okt 2018
    3
    0
    1
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het een en ander uitzoeken. Had zelf al gekeken voor Bali, maar 16 uur in een vliegtuig met baby lijkt me best een opgave.
    Maar we hebben dus nog geen ervaring ermee dus ga me gewoon lekker inlezen!

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.074
    12.030
    113
    Collega van mij is net terug van een trip met een camper door zuid west Amerika met zijn dochter van net 1 jaar. Dat is erg goed bevallen, ook echt een aanrader!

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Kan je niet last minute nog gaan voor dat de baby komt? Of 1 vliegvoucher besteden voor 2 tickets binnen Europa en dan 2x gaan.

Overigens vind ik dat ze wel wat coulance zouden kunnen tonen als je zegt dat je zwanger bent en dat je de vergoeding graag in andere vorm of langer geldig wil hebben

9. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik denk dat een lange vliegreis dan juist nog wel te doen is. Wij hebben gevlogen toen zoon bijna 9 maanden was. We vlogen toen wel binnen Europa maar hij kon nog goed op schoot, sliep nog in mijn armen en had nog geen behoefte om rond te stappen of lopen. Dat is natuurlijk wel met ieder kind anders maar toch.

Ik zou ook eens kijken naar Thailand, Bali. Of iets er tussenin qua vliegtijd zoals Zuid-Afrika.

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik had nog nooit een baby een hele vlucht lang horen gillen idd voordat ik zelf met baby van 9mnd in het vliegtuig stapte....

Mijn kind heeft 3u lang gegild in het vliegtuig. En op de terugweg ook....

Sorry je weet het niet van tevoren...

Hij was een hele bewegelijke baby en kon niet stilzitten. Het was verschrikkelijk.
    Mijn tweede is een heel ander kind en ik denk dat die wel met 9mnd succesvol in het vliegtuig kan.

11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    ow wat rot voor jullie!!!
    Ja je weet niet wat voor kind je krijgt, ze kunnen ook wagen ziek zijn en alles onder spugen. of misschien andere problemen hebben, of last van oren/neus waardoor de veranderende luchtdruk een probleem is. het is altijd onzeker, en ook als je kindjes druk en bewegelijk zijn kunnen ze in het vliegtuig gewoon in slaap vallen en de halve vlucht slapen. (dat deden mijn jongens met die leeftijd)

12. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik zou dan eerder gaan dan September. Mijn ervaring is dat een baby tot half jaar nog wel makkelijk mee te vliegen is maar ons kind werd vanaf 9 maanden beweeglijk en wilde absoluut niet stilzitten en werd erg kwaad bij mij op schoot (en er was niet zoveel ruimte in het vliegtuig uiteraard) Ik vond 4 uur vliegen dus echt een nachtmerrie. Vanaf 2 jaar ging het dan weer prima :roflmao:

Ik zou dan lekker naar Curacao, Aruba of Thailand of Bali gaan.

13. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Bij ons was een vlucht naar spanje met eentje van vijf maanden al een uitdaging dus het is echt niet te voorspellen.

Wat eerder gezegd is, kunnen ze niet meer coulance tonen? Nu moet je met een kleine baby op vakantie terwijl je natuurlijk nog even zonder baby gepland had. Voelt nu misschien alsof je dat wordt opgedrongen. Tenzij je het wel graag wil maar ik vond het toen niet echt leuk.

Hopsatee vindt dit leuk.
  14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met onze kinderen zou ik als baby nooit hebben willen vliegen... de oudste was gewoon onrustig en sliep overdag heel moeilijk, en de jongste was een huilbaby en heeft vervolgens vanaf 10 weken een sonde gehad een half jaar lang. Zou dus nooit nu al boeken.
    (en nu zijn ze 10 en 8 en zo makkelijk :))

15. LouLouA

LouLouA Nieuw lid

9 okt 2018
    3
    0
    1
    We kunnen wel een vergoeding krijgen, maar die is veel minder dan de €800 per persoon.
    Mijn vakantie uren zijn zo goed als op en tijdens mijn verlof mag/wil ik niet meer vliegen.
    Wij houden allebei super veel van reizen maar wat jullie zeggen klopt wel. We weten gewoon niet wat ons te wachten staat.
    Heel erg bedankt voor jullie adviezen!

16. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Het vliegen is met 1,5 en 2 jaar wel goed bevallen hoor

mamameer vindt dit leuk.
  17. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Zelf zou ik vooral kijken wat voor kindje jullie krijgen. Ik zou het mijn medepassagiers namelijk niet aan willen doen dat mijn kind het een hele reis op een krijsen zet. Dan maar een paar jaar later een verre reis maken.

18. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Misschien kan je ook eerder? Wij zijn twee keer naar Curaçao gevlogen met een baby van toen 3 en 5 maanden. Beviel prima!!

19. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Wij vliegen met een baby van 5 mnd volgend jaar. Ik zat gezellig op Thailand te kijken tot mijn Man er lucht van kreeg. Die wilde de stress niet aan, Zul je net zien dat er een tandje of een verkoudheid speelt en ze uren aan een stuk verdriet hebben. Dus wij gaan naar Gran Canaria XD Langer wilde hij totaal echt niet. Eerst met de auto naar Schiphol, daar nog uren wachten, boarden, vliegen, douane, etc ETC

Het is niet dat je alleen vliegt zeg maar, en mss moet je kind ook nog wennen aan de nieuwigheid bij aankomst. Er is moois zat in Europa! Wenen, Stockholm, Sofia, etc :)

20. Ukkienr2

Ukkienr2 Lid

14 okt 2018
    45
    39
    18
    Vrouw
    Wat lekker en gaaf zeg! Maar kan me wel voorstellen dat je denkt waar moeten we nu naar toe.
    Persoonlijk ben ik echt een heel groot fan van Amerika en Canada :D en als ik de keuze had was die dus ook heel makkelijk en snel gemaakt.

Nu ken ik iemand die niet zolang geleden met 8/9 maanden oude baby naar Amerika is gevlogen en de heen en terug vlucht ging goed. Zij hadden zo een babybedje speciaal voor in het vliegtuig (weet even niet meer hoe het heet). Wel hadden ze meer 'problemen' met de kleine met het tijdsverschil o_O

Helaas weet je het niet van tevoren hoe je kleine erop zal reageren, dit is verschillend per kind. En is er dus maar 1 manier op erachter gekomen, gewoon doen ;)

Misschien een idee (weet niet of het kan) maar splits de tickets en blijf in Europa en neem opa en oma mee, hebben jullie gelijk oppas voor als jullie even met zijn tweetjes op stap willen :thumup:

Deel Deze Pagina