hallo allemaal, Ik vroeg me af of hier mama's aanwezig zijn die kindjes hebben met kroeshaar. Welke producten gebruiken jullie, en watvoor kapsels maken jullie? Ik zelf heb een dochtertje met kroeshaar, en zou graag wat ervaringen van jullie horen, en/of eventueel tips xxx
Ja hier ook, Chloe heeft krulletjes, alhoewel we niet denken dat de krullen blijvend zijn, maar ze heeft wel lastig haar! We kammen het elke morgen voorzichtig uit dan maken we het nat met een spuit en dan gelijk perfecte krul erin, werkt hier tot nu toe het beste. Maar moet eerlijk zeggen dat het na een paar uurtjes al niet meer zit hoor dus ik lees ook mee voor eventuele andere tips!
Hier ook een krullekop, opzij en achter echte pijppekrullen. Enige wat we doen is haren vochtig maken voor kammen anders heeft ze een pluiskoppie. Laatst kapper ernaar gevraagd en die zei dat er buiten nat kammen/borstelen weinig aan te doen was.
Ik zou het helemaal niet meer kammen of borstelen, alleen als het nat is en er conditioner inzit (ik hoop toch wel dat jullie dat gebruiken!) met je vingers erdoorheen, of eventueel een kam met heel grove tanden. Door te kammen en/of borstelen haal je namelijk alle haren los van elkaar en krijg je veel sneller pluis, ook als je het nat kamt. Om mooi gedefinieerde krullen (zowel kroes als gewone krullen) te krijgen moet je juist plukjes haar bij elkaar houden. Verder: zo min mogelijk wassen met shampoo, als je het vaker nat wilt dan tussendoor met conditioner of alleen water.
Helemaal niet kammen is hier geen optie, als ze uit bed komt en ze heeft veel gedraaid wil je niet weten hoe het eruit ziet, daar komen zelfs je handen niet doorheen