Geen fles meer!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Female24, 16 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochtertje is nu bijna 10 maanden maar wil sinds gisteren geen flesje meer en ze heeft altijd goed geslapen maar sinds eergisteren is dat s'avonds ook een ramp! maar ik heb het idee dat ze de fles kotsmoe is en gewoon teveel slaapt overdag dit was haar schema toen ze nog gewoon normaal at en sliep en nu wil ik graag jullie mening wat ik dus "verkeerd" doe of hoe ik het nu beter aan kan pakken.

06.30 uur opstaan: papje 200 cc
    08.00 slapen tot 09.00 (ongeveer)
    09.30 uur fruithapje
    11.30 uur boterhammetje met n glas melk
    12.00 uur slapen tot 13.30 (ongeveer)
    14.30 uur 100 cc pap
    15.30 uur slapen tot 16.30 (ongeveer)
    18.00 uur avondeten en n toetje (wat ze dus ook al een paar dagen voor de helft laat staan)
    en tussendoor weleens een lange vinger of iets dergelijks. wat slokjes drinken tussendoor.
    nou en dan tussen 19.00 en 19.30 is ze zo moe dat ze weer wil slapen en dan slaapt ze de nacht door en dan maakte ik haar meestal rond n uur of 10 nog even wakker voor een flesje maar die gooit ze me nu onderhand na!

2. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    oeps... en als je nou gaat cupfeeden? ik heb daar toen een speciaal ding voor gekocht, daar likken ze de melk uit

hopelijk pakt ze de fles snel weer

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Lukt het niet om de fles/ pap om 19.30 ofzo te geven??
    Ik weet dat mijn neefje vanaf 8 mnd al helemaal geen fles meer kreeg. kreeg gewoon 2 x een bord pap en verder een beker melk geloof ik. En ik zie dat hier ook wel gebeuren want Nathan wil ook heel vaak geen fles. Wij zitten nu op 3 flessen waarvan er meestal 2 als pap naar binnen gaan. Als dat wel wil zou ik er ook niet zo'n probleem van maken..
    De rest van het drinken gewoon aanbieden in een beker/ tuitbeker ofzo. Dan maar geen fles.

4. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    nou dat is het juist ze wil ook geen bambix papje ofzo meer ook niet van het lepeltje de smaak staat haar denk ik niet meer aan! alleen maar vast voedsel zoals boterhammetjes en fruitpapjes! ja en daar kan ze natuurlijk niet op leven he

5. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Rond 10 maanden is ook bij ons zoontje de laatste fles eraf gegaan. Hij wilde zelf niet meer en heeft dat heel goed aangegeven. Sindsdien eet hij net als ons, 's ochtends en 's middags brood en 's avonds een warme hap. Tussendoor wat fruit en liga oid. Gewone melk wil hij nog niet maar we geven hem nu chocomelk dat wil hij gelukkig wel. En een toetje na, meestal ook iets van zuivel. Volgens het CB krijgt hij wel wat weinig zuivel maar niet te weinig. Hij krijgt ook vaak smeerkaas, kaas etc. op zn broodje. Dus misschien is jouw dochtertje ook klaar met de fles! Ik vond het wel een beetje jammer, maarja aan de andere kant is het ook wel weer makkelijk.

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    oh ja dat maakt het dan al een stuk lastiger ja:(
    En rijstebloem pap vanille bijvoorbeeld?? Oh zie dat ze haar toetje ook al laat staan.. Hm lastig hoor..
    Heb je al pyjamapapjes ofzo geprobeerd??

Denk ook maar mee hoor:D

7. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ja ze wil egt geen een fles meer en dwingen werkt bij haar echt averechts dus dat ga ik niet eens proberen want dan krijgt ze helemaal een hekel aan de fles :S weet ook echt niet goed wat ermee aan moet en ook met het slapen s'avonds gaan ze slapen en n uurtje later is ze klaarwakker en dan wil ze pas weer rond 10 a 11 uur gaan slapen s;avonds!

8. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Maar waarom moet ze dan nog perse de fles als ik vragen mag? Ze zal het niet meer nodig hebben dan.

9. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    bij het bureau zeiden ze tegen mij zij moet nog zeker 500 cc opvolgmelk binnen moeten krijgen..

10. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hebben ze hier nooit gezegd. Ik ben gewoon met mijn zoontje meegegaan, je kunt ze idd. niet dwingen. Wel lastig dat ze geen toetjes wil. En bijv. vanilleyoghurt??

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hier ook een meisje van 10 maanden die al tijden geen fles meer wil. Wij maken 's morgens een bord pap van 180 cc opvolgmelk en bij de boterham krijgt ze 150 cc melk uit een beker. Dat wil ze gelukkig wel. Fruit en avondeten gaat goed en ook een toetje gaat goed hier. Op het CB hier zeggen ze inderdaad wat er niet in gaat gaat er niet in. En zolang je kindje goed groeit zou ik me geen zorgen maken. Probeer eens karnemelk aan te bieden, is hier een groot succes. En o ja, ik moest wel vit. D bij gaan geven.
    De late fles (was 19.00 uur) is er hier al vanaf sinds meisje een maand of 7/ 7,5 is dus maak je geen zorgen)

12. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Hier ook al een tijdje geen fles meer. Hij wou gewoon slapen om 19.30 uur en niet nog eens een fles rond 22.00 uur. Op het CB raden ze mij aan helemaal geen fles meer te geven. De afgelopen dagen ook geen papje meer met opvolgmelk, maar een boterham met een beker gewone melk. Vanochtend op het CB geweest en die gaf aan gewoon zo door te gaan, dus geen opvolgmelk meer (zo zie je dat elk CB weer ander advies heeft). Ik moest wel vitamine D gaan geven, maar dat gaven we al sinds begin deze maand. Zolang hij mooi volgens de lijntjes groeit en vrolijk is en genoeg slaapt, vinden ze hier bij het CB al gauw goed.

13. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    Bij ons mochten we na 9 maanden stoppen met de laatste fles en Tayo was daar toen ook wel aan toe. Maar elk kind is anders en ook elk consultatiebureau.

Misschien is je dochtertje er ook wel aan toe om die laatste fles achterwege te laten

succes

14. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Die fles lekker laten zitten. Hier ook zo'n dochter die de laatste fles negen van de tien keer niet wil. Uiteindelijk gaat ie er ook af dus dat geeft niks.
    En over dat weinig warm eten, ik zou me er niet zo druk om maken. Het is warm weer, wie weet krijgt ze een tandje, of een sprongetje. Heeft mijn dochter ook wel eens. Zolang ze niet ondervoed is gaat het allemaal wel goed zeg ik altijd maar ;)

15. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ja die laatste fles maakt me idd niets uit om die achterwege te laten maar zij wil geen een fles of opvolgmelk meer :S gewone melk met n boterhammetje soppen lust ze dan weer wel of n paar slokjes uit de beker maar daar heb je het dan ook mee gehad!

16. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Heb je al eens geprobeerd om het 's avonds ook in een bekertje te geven?
    Dan zou ik gewoon rond 19.00/19.30u een bekertje opvolgmelk geven en dan lekker laten slapen tot de volgende morgen ;).

Ik weet niet vanaf welke leeftijd ze dit mogen hebben (heb het zelf niet nodig gehad) maar Roosvice heeft toch ook iets voor in de melk voor een extra smaakje? Mss is dat iets?

17. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    nou ondervoed is ze nog lang niet want het is n behoorlijk bolle baby hahaha

18. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Je hebt ook fruithapjes met zuivel, misschien is dat iets??

19. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Yoghurt met geprakte banaan, yoghurt met een beetje roosvicee. Fruithapjes met zuivel. (smeer)kaas en boter op brood. Chocomelk. Fristi (dat laatste is wel erg zoet en er zit vrij veel suiker in geloof ik)....zomaar wat dingen om te proberen?

20. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    nou danoontjes en dergelijke eet ze wel maar de laatste paar dagen gewoon ontzettend slecht! kan natuurlijk ook dat ze in een sprongetje zit... heb net geprobeerd wat karnemelk met n beetje suiker te geven maar ze kokhalsde ervan haha dus dat is ook niet echt een succes!

Deel Deze Pagina