Krolse poes

Discussie in 'De lounge' gestart door MrsDee, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Dag dames,

Wij hebben een kitten van ruim 7 maanden en die is nu krols.
    Ik word er gek van!;) Vorige week een afspraak gemaakt om haar te laten helpen, en prompt een dag later was ze hartstikke krols! Alsof ze het gehoord heeft haha. Maar goed, donderdag wordt ze dus geholpen en is ze er vanaf.

Maar kan ik ook iets voor d'r doen om het minder te maken? Dat ze er minder last van heeft?
    We laten haar maar gewoon met rust, alleen op koppie aaien.
    Maar ze is hysterisch! Weet niet wat ze met zichzelf aan moet, kruipt maar de hele tijd luid schreeuwend met d'r kont omhoog door de kamer.:p
    Ik vind het zo zielig voor haar! (en voor ons haha;))

Onze oudere poes heeft dat nooit zo erg gehad!
    Dus als iemand tips heeft, of haar een paar dagen wil lenen??:D

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hey meid!
    Ik lees het elke keer op twittert hahahaha:D
    Sorry heb geen tips voor je maar zie het al helemaal voor me whahah

3. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Pfff verschrikkelijk krolse poezen. Wat een herrie , en het ziet er indd ook nog eens zielig uit. Ik heb hier 2 ongeholpen meiden zitten. Zodra ze oud genoeg zijn worden ze meteen geholpen.
    Succes ermee! Tips? oordopjes :p

4. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

De poezenpil.
    Deze ene keer dat ze krols is kan je het best gebruiken, ze wordt toch binnenkort al geholpen. Je mag het niet haar hele leven gebruiken ivm tumoren die ze dan kan krijgen.
    Wij hebben dit ook gedaan met onze poes en het was stil, gelukkig. Wat een hels geluid komt daar uit zeg.
    Kan je kopen bij de dierenarts. En, voor 1 x kan het echt geen kwaad. ;)

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Met rust laten, iedere aanraking is teveel. Ik vond het ook altijd zo zielig, wij aaiden haar idd over haar koppie als ze bij ons kwam maar verder lieten we haar. Super sneu.. goed dat je haar laat helpen!

6. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    wij verwennen ze juist lekker veel ze wil juist aandacht dus dan krijgt ze dat lekker ik vind t trouwens wel erg vroeg dat ze al krols is vannacht voor het eerst geworden ik dacht rond maart hihihi

7. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Ik denk dat we d'r maar gewoon zoveel mogelijk met rust laten. We aaien haar alleen af en toe over d'r koppie. Het is nu al maandagavond, donderdag wordt ze geholpen, nog paar daagjes volhouden haha. Ze ligt nu wel rustig in de vensterbank, zal wel gesloopt zijn! Ik vind het alleen wel echt zielig voor haar, zou je toch gek van jezelf worden?!
    Gelukkig nog maar een paar dagen, en dan is ze er vanaf! Mag ze daarna weer boven in d'r mandje slapen, nu nog niet haha!

Thanks voor de tips!

8. vive2

vive2 Fanatiek lid

Je mag de poes echt niet laten helpen als ze krols is, dat kan voor erge complicaties zorgen! Vraag echt eerst even bij je dierenarts. Mijn dierenarts heeft het uitgesteld, alleen al omdat hij vermoedde dat ze krols was. Hij was daar echt heel stellig in. Echt navragen hoor, straks gebeurt er was tijdens die operatie... :(

Maargoed, wij hadden dus een tijd geleden ook zo'n sloerietje rondhuppelen. We konden niks vinden wat hielp, ze zat overal in en was niet bij mijn man weg te slaan.. Maar na een tijdje ging het over...

9. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Oh! Dat wist ik niet! Ik zal morgen even de dierenarts bellen.
    Als dat voor complicaties kan zorgen, dan moet het idd even uitgesteld worden. Ik heb eigenlijk ook geen idee hoelang dat krols zijn duurt?:(
    Ff googlen maar.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Tegen dr tijd dat die werkt ben je 2 dagen verder.:x Hadden wij ook. Poes mag trouwens niet krols zijn als je haar laat helpen.

11. vive2

vive2 Fanatiek lid

Bij onze kat een week of twee.. dacht ik, maar ik weet het niet zeker, 't is al een poosje geleden. En was de complicaties waren weet ik ook niet meer, maar ik dacht iets met overmatig bloeden?!

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Tegenwoordig worden poezen btw gecastreerd ipv gesteriliseerd want bij sterilisatie blijven ze krols worden alleen kunnen ze zich niet meer voortplanten.

Bij sterilisatie worden namelijk alleen de eileiders afgebonden en bij castratie word alles verwijderd.

13. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Ok, nou morgen eerst maar even de dierenarts bellen om te zeggen dat ze krols is. En dan moet het maar verzet worden. Ik lees op internet dat het 9 tot 14 dagen kan duren, en ze is afgelopen zaterdag krols geworden, dus dat wordt m niet dan.
    Kan m'n man toch gewoon gaan werken haha.

Moeten we maar oordopjes in doen haha!

14. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Ik las het net idd! Is ook wel fijner voor de poes lijkt me.

15. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    hier ook eentje van net een jaar en al een paar keer goed krols gestaan. pfff wat een hoop gezaag zeg hehe.
    tis echt een sletje op die moment. kont omhoog, gaat zelfs bij de hond hehe. mijn man is dan ook niet meer veilig en zijn kleding al helemaal niet.

hier duurt het trouwens maar een dag of 4 en komt het terug om de 4 weken. de eerste keer zat er maar 14 dagen tussen en dat was ook normaal.

ik weet nog niet of ik haar laat helpen, ik zeg het wel iedere keer hoor als het zover is. maar ik wil misschien wel graag een nestje van haar. ze komt niet buiten, tis een Ragdoll.

16. Hier is de poes de eerste tijd aan de poezenpil geweest voor de castratie, dat hielp wel binnen 2 dagen hoor :p maar ergens staat mij bij, dat je daar pas mee mag beginnen als de krolsheid voorbij is, dus heb je niks aan op dit moment, sorry :p

17. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Op welke leeftijd begint een poes krols te worden???

Want ik merk hier nog niks... alhoewel ze gisteren wel eventjes raar ging miauwen door het huis, maar nu rustig.

Zij is zelf nog een kitten.
    Bijna 6 maanden oud nu..

Wij willen wel eerst een nestje.
    nou ja, mijn vriend.... ik ben huiverig dat ik straks een nest heb en ZELF moet bevallen haha.

Ze is nu nog een binnenpoes, maar a.s. donderdag verhuizen we naar een huis met tuin.

18. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
  19. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Ik heb de dierenarts gebeld, en de afspraak verzet naar volgende week donderdag. Hopen dat ze zich een beetje rustig houdt tot die tijd haha.

Deel Deze Pagina