Waar heb jij spijt van?

Discussie in 'De lounge' gestart door NooNoo, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Jullie hebben dat ook vast wel... spijt van iets en als je het over mocht/kon doen deed je het heel anders. Wat is dat? En heeft het ook invloed op jouw manier van opvoeden?

Ik heb er spijt van (n.a.v. het topic waarom je werkt) dat ik geen enkele opleiding (behalve middelbare school) heb afgemaakt en daardoor geen diploma heb.
    Dat is ook echt het enige waar ik in mijn leven spijt van heb.
    In de toekomst wil ik heel graag nog een opleiding doen, het liefst via mijn werk. Ik heb eens een thuisstudie gedaan maar dit is niks geworden omdat ik het één op één contact met leraren en studiegenoten mistte.

Gelukkig ben ik toch zonder diploma goed terecht gekomen en ben ik er zelfs trots op. Ik heb mezelf leuk omhoog weten te werken voor een goede en leuke werkgever en heb een vast contract. Voor mij het bewijs dat een diploma niet alles zegt.
    Diploma is natuurlijk wel veel makkelijker, vandaar ook de wens om in de toekomst nog iets te gaan doen :)

Wat betreft opvoeden, ik wil mijn kinderen meegeven dat het écht belangrijk is om een diploma te hebben. Je hoeft geen carrieretijger te worden of ambities te hebben om directeur ofzo te worden maar met wat voor diploma dan ook sta je zoveel sterker.

2. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Van 1 ding heb ik dus echt spijt ....

toen mijn man zijn vader in het ziekenhuis lag, heb ik vaak tegen hem gezegd dat hij er te vaak heen ging en ons maar liet zitten..nu is die beste man er niet meer...:)

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Spijt is zo zonde van je tijd.....:D

4. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Dat ik niet eens een grote reis gemaakt heb met m'n moeder, terwijl ze nog gezond was. :(

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb geen spijt van de dingen die ik heb gedaan....ik heb spijt van de dingen die ik NIET heb gedaan :D:D:D

6. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ik heb spijt van het feit dat wij toen we allebei nog werkten nooit gespaard hebben en dus nooit eens iets extra extra extra kunnen doen op dit moment maar dat heeft verder geen invloed op mijn opvoeding behalve dat ik haar op het hart wil drukken dat ze toch beter kan sparen later!!

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

eens;)

8. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Dat heb ik ook. En van alle dingen die in mijn leven fout zijn gelopen, heb ik alleen maar van geleerd.

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dat zou dan voor mij ook op gaan... spijt dat ik NIET een diploma heb behaald :D

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb van 2 dingen spijt.
    1 is jaren terug, zaten mijn (inmiddels)man en ik in een flinke dip. Hij had mij toen zooooo kwaad gemaakt dat ik een ander heb gezoend...En dat heb ik geweten. Toen ik zwanger was heeft die bewuste persoon de wereld in geholpen dat het van hem zou zijn enzo..Heeft me heel wat problemen opgeleverd terwijl het niet eens waar was, en qua tijd en alles ook nog eens onmogelijk.

En van 1 ding dat ik niet gedaan heb. Heb mijn kans als pubermeisje niet gegrepen bij de mooiste kerel die ik ooit in mn leven gezien heb.
    Ben nu zielsgelukkig hoor in mn huwelijk en met mijn leven zoals het is.Maar toch, baal ik dat ik er toen te verlegen voor was ;)

Verder nergens spijt van

11. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan van de dingen die je niet hebt gedaan.

Dat is mijn motto!!

12. Only me

Only me Niet meer actief

Inderdaad, heb nergens spijt van, alleen van dingen die ik niet heb gedaan.

Dingen lopen zoals ze lopen. Heb van sommige dingen geleerd en van sommige niet... that's life

13. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik heb er ontzettend veel spijt van dat we bijna 4 jaar geleden dit huis hebben gekocht, krijgen het nu niet verkocht ondanks veel kijkers. Ik had graag toen al teruggewild naar mijn geboorte/opgroei plaats...Maargoed als nu ons huis verkocht is doen we het alsnog.

14. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.675
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik heb spijt dat ik na de Mavo niet doorgegaan ben met Havo.
    Ben op mn 32e weer MBO gaan doen en doe ik nog steeds(ben nu 36)voor medisch secretaresse.Ik ben bijna klaar en ga absoluut door voor doktersassistent.
    Mijn dochter motiveer ik zoveel mogelijk,vooral nu ze na de zomervakantie naar de middelbare gaat.

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Net als jij Noonoo heb ik ook het meeste spijt dat ik na de Havo ben gaan werken. Op die leeftijd had ik totaal nog geen idee wat dit voor mijn toekomst zou kunnen betekenen.
    Ik had hersens genoeg voor een goede HBO opleiding, maar gewoon geen zin door onzekerheid omdat ik zoveel gepest werd.

Dat is m'n tweede 'spijt' ding trouwens, dat ik vroeger niet wat meer van me afbeet.
    Tegelijkertijd weet ik ook dat ik er toen niet veel aan kon doen, het heeft z'n tijd nodig gehad om erachter te komen waarom ik zo onzeker was met zo'n laag zelfbeeld.

Ik heb ook wel spijt dat ik vroeger niet wat geldbewuster was, geld ging gewoon altijd op met als gevolg dat we nu geen grote spaarrekening hebben.

16. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Ik heb er vreselijk veel spijt van dat ik ben gestopt met mijn opleiding. Als ik nu weer zou kunnen gaan studeren, zou ik namelijk precies dezelfde opleiding kiezen, dus het was niet eens dat ik het niet interessant genoeg vond. Helaas kan ik het nu niet betalen om weer terug te gaan.

En ik zou willen dat ik vroeger beter nagedacht had over geld, en geen lening af had gesloten.

17. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    ik heb spijt dat we 4 jaar geleden dit huis hebben gekocht
    want wil graag terug naar mijn geboorte plaats dus hopen dat ons huis heel snel verkocht is en dan lekker verhuizen
    den dat ik vroeger niet beter gespaard heb

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik doe niks waar ik achteraf spijt ga krijgen dus heb nergens spijt van :D

19. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ook ik heb spijt dat ik na de MAVO niet heb doorgezet met leren..
    Ben nu bezig met de opleiding die ik als 16 jarige niet heb doorgezet!
    En het kost me nu veel meer moeite blegh!

Ik heb toen ik jonger was 1 x een jonge gigantisch bedonderd, de andere jongen is toen voor mijn ogen in elkaar geslagen echt een vreselijk moment waar ik tot op de dag van vandaag nog altijd spijt van heb!

20. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik heb spijt dat ik niet meer heb geprobeerd om contact met mijn broer te krijgen (hij wilde geen contact meer, kwam mede door zijn vriendin). Toen ik van een vriend hoorde dat het erg slecht met hem ging was het te laat, de volgende dag maakte mijn broer een einde aan zijn leven.. Ons met veel vragen en verdriet achterlatend.

Deel Deze Pagina