Absoluut NIET de poezepil geven hoor... Dit mag je tijdens een krolsheid niet geven, geeft een verhoogd risico op baarmoederontsteking. Gewoon even door deze krolsheid heen en zou haar dan toch maar wel laten steriliseren. Er zijn deze periode veel klinieken die sterilisatieacties houden voor poezen, waardoor je een stuk goedkoper uit bent dan normaal.
Dit dus.. Poezenpil mag niet, ik zou toch even overleggen met je dierenarts, soms kan je in termijnen betalen of iets dergelijks.. Maar ben het wel eens met het kosten-verhaal.. Als ze nu van het balkon zou vallen zou je nog veel meer geld kwijt zijn dan alleen voor sterilisatie, dat moet je dan ook ergens vandaan kunnen halen, ook al is je koelkast kapot..
pfff waarom begint nu iedereen gelijk weer over als je het geld er niet even voor heb waarom je aan een huisdier begint dat vraagt ze toch niet
dat vraagt ze niet.. maar de enige oplossing tegen een krolse kat kost nou eenmaal wel geld en geen 100e achter de hand hebben is in veel meer situaties niet echt praktisch... hoop dierenartsen kun je overigens in termijnen betalen.. dat scheelt al een hoop.
Omdat het toch een no-brainer is om geen huisdieren te hebben als je niet eens geld achter houdt voor zoiets noodzakelijks als een sterilisatie. Je wist immers dat het eraan zou komen. Leen desnoods wat van familie of vrienden. Voor je poes is de krolsheid nog vervelender dan voor jou.
Ze had geld achter de hand, maar moest een nieuwe koelkast kopen. Das ook wel heel belangrijk Ts je hebt pb.
Ik heb ook geen potje voor onze 3 dieren hoor. Als 1 van hun hulp nodig heeft, krijgt die dat en de financiën zien we dan wel. Zo kan ik voor alles wel een potje gaan maken.. (auto, brand, wasmachine, eigen gezondheid) maar kan het geld wel beter gebruiken dan opgepot. TS in Rotterdam is er een dierenarts die rekening houd met kleine beurzen, omdat die vind dat iedereen het gezelschap van een dier zou moeten kunnen hebben. Even googlen
Ach manu nog ff en ze vinden zichzelf zo geweldig hier. Een nobrainer... Helaas bestaan er onverwachte uitgaves. Denk je nou echt dat er nog heeeeel veel mensen zijn met een spaarpot? Ja een lege! Als mensen zonder volle spaarpot zelfs al geen dier meer mogen dan is een kind al uit den boze... Lovepeet en ikzelf zijn dus vreselijke ouders die absoluut niet aan kinderen mochten beginnen, omdat we van een laag inkomen leven en geen liggende gelden hebben. Grapjassen! Hoogmoed komt voor de val en jullie bekrompen en kortzichtige opmerkingen mogen jullie voor je houden! 34 berichten en dan al zo'n big air hebben... Gadver!
Geef aub NIET de poezenpil! Die zijn echt heel schadelijk en kankerverwekkend maar die kun je nu toch niet meer geven omdat ze al krols is. Ook NIET buiten op het balkon laten! Als ze echt helemaal gek is nu, grote kans dat ze van het balkon springt! En dan houd ze daar misschien nog wat aan over wat nog Veeeel duurder is. Hier in Kaatsheuvel zit ook een da die absoluut niet duur is. En die is waarschijnlijk ook nog wel zo schappelijk dat je bijv. in 2 keer mag betalen. Weet niet waar je woont? Anders idd gewoon eens rondbellen. Als de poes uit het asiel komt mag je haar alsnog gratis laten steriliseren. Succes!
Bij de meeste dierenartsen kun je een betalingsregeling treffen, dus ik zou even rondbellen in de omgeving en haar zo snel mogelijk laten steriliseren. Dat is het veiligst en het prettigst voor iedereen.
Wellicht dat liefde meer betekent dan geld.. Iemand mét geld, zónder liefde had het beestje waarschijnlijk buiten gegooid. Iemand zónder een "potje" met liefde, zoekt naar een oplossing en krijgt.. kritiek!
@JSvlinder: Koelkast is zeker belangrijk ja, daarom ook mijn voorstel om het te lenen bij iemand. De betalingsregeling is ook een goeie tip overigens. @Within: Potjes maken voor de auto, wasmachine of andere apparaten is niet abnormaal hoor. Zulke apparaten moeten om de zoveel jaar vervangen worden, dan is het handig om daarvoor al te sparen. De dierenarts voor mensen met kleine beurs ken ik ja. Die zit in het asiel waar ik ooit een poes vandaan heb gehaald. Er was niet veel bekend over haar, omdat ze van een huisontruiming was gekomen en de baasjes nergens te bekennen waren. Ze wisten mij dus ook niet te vertellen of de poes al gesteriliseerd was, maar als ze dat dus niet was, dat de sterilisatie bij hun kosteloos kon worden gedaan. Nou, poes bleek niet gesteriliseerd, werd dus krols. Ik had gebeld en ben erheen gegaan, daar werd toen gezegd dat ze eerst wat moest afvallen (ze woog precies hetzelfde als toen ik haar daarvandaan haalde). Toen ben ik met haar naar een andere dierenarts gegaan, en die vond het belachelijk dat er daarom niet gesteriliseerd werd. Ze bleek overigens ook baarmoederontsteking te hebben, dus echt alles is eruit gehaald. Dat kostte mij toen 120 euro. @Sam86: Je kan het ermee eens zijn of niet, maakt mij echt niet uit, maar ik laat mijn aantal berichten niet bepalen wat ik moet zeggen. Ook laat ik het aantal berichten van andere leden niet bepalen hoe ik ze moet benaderen of dat ik rekening moet houden met een of andere vorm van "aanzien". Ik vind het inderdaad verstandiger om pas aan huisdieren of kinderen te beginnen als er voldoende geld beschikbaar is. We hebben het zelf ook niet al te breed nu, ik heb een uitkering, vriend heeft wel werk, af en toe doe ik een klusje zwart (grafisch vormgever), solliciteren bij bedrijven in mijn werkveld heeft tot nu toe niets opgeleverd, en heb nu dus een sollicitatie als poetsvrouw lopen. Ik zou ook dolgraag een 2e kindje willen nu, maar realistisch gezien is dat nu geen goed idee.
Je kan ook al een huisdier hebben en dan ineens op straat komen te staan dan doe je je beest toch niet weg omdat je het even moeilijk heb. Ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om mijn drie katten weg te doen als het even tegen zit. Ik kijk wel naar goedkopere oplossingen in de zin van eten want ze krijgen bij ons goed voer. Ik vind het daarbij onzin dat je ts daar op aanspreek het is jou geld en kat niet
@ within. idd ik had wel een potje maar wij leven ook maar van 1 salaris. ook op het moment door medische redenen .. mensen begrijpen soms niet dat ze niet zomaar kunnen oordelen. trouwens bedankt voorje tip ik ga zeker kijken. en idd ik weet ff niet meer wie het zei maar ik hebvaker gehoort dat je niet moet sterreliseren bij een1e krolsheid dat dat helemaal niet goed is. @sam bedankt voor je harde maar zeker naar waarheid ingevulde woorden !!! thanks!!!!!!!!
ik ken dus iemand die dat heeft gehad..!!!!! maar zoch ook een oplossing voor zijn beesten toen.! en dat is allemaal goed gekomen ,.beestjes ijnnu weer bijhaar
dat isvaak hier ophet forum.. het komt omdat mensenliever kritiek geven dan lezen en gewoon advies geven .. veel mensen denken het beter te weten ...
Ik kan maar vrij weinig info vinden over die kortingsacties, de acties die ik vind zijn nog duurder dan het normale tarief bij onze dierenarts? Onze kat mag in februari ook dan is ze oud genoeg, dus denk als het met korting kan mooi meegenomen maar vind het dus tegenvallen. Of kijk ik verkeerd
Van de poezenpil kan een poes inderdaad kanker krijgen in de baarmoeder heb ik ooit gehoord. Ik zou gewoon laten steriliseren en vragen of je in termijnen kunt betalen. Ik werk in het asiel en we hebben in de zomer zo mega veel kittens in kleine hokjes,je word er spontaan depressief van. Helemaal mee eens. In het asiel worden ze in dozen voor de deur gezet mamapoes met kleintjes!
@minimuis: Als het echt, echt tegenzit, dan zal je geen keus hebben wat betreft je huisdieren. Als je echt in die onmogelijke situatie zit, dat je je huis dreigt kwijt te raken, je in de schuldhulpverlening terecht komt, dan krijg je niet genoeg geld toegewezen om ook nog 3 katten te verzorgen. Er wordt geen rekening gehouden met huisdieren in zo'n situatie. De prioriteit ligt dan bij een dak boven je hoofd, voldoende kunnen eten en drinken, en je schulden afbetalen. Huisdieren worden gezien als een luxe, niet een primaire levensbehoefte.