rechten toeslagen.

Discussie in 'De lounge' gestart door WesDaan, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hoi Meiden,

een paar jaar terug toen wij net ons zoontje kregen hebben wij gekeken of we recht hadden op toeslagen, toen was dit echter niet zo.
    Echter van de week dacht ik laat ik eens kijken of we dat nu wel hebben vanwege alle veranderingen van belastingen en toetsinginkomen.
    Echter nu opeens krijgen we over 2013 zorgtoeslag en kindgebonden budget ruim 500 euro bij elkaar.
    En ook dit jaar weer recht op kindgebonden budget.
    Echter op de site staat dat je eigenlijk dit nooit hoeft aan te vragen maar je automatisch bericht zou krijgen als je hier recht op had.
    Nu is dit bij ons niet geweest, ik weet niet of meer mensen dat hebben hier op het forum, maar het is echt de moeite waard om gewoon een proefberekening te maken omdat het zomaar kan veranderen.
    Ons toetsinginkomen is ook naar beneden wat er ook voorspeld was op het nieuws e.d. door belastingveranderingen.

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Wij hebben het inderdaad laatst ook gedaan. Ook recht op kindgebondenbudget en zorgtoeslag. Maar ik twijfel om het aan te vragen, ben veel te bang alles weer terug te moeten betalen. Dat gezeik hebben wij altijd met de belastingdienst.

3. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Bij mijn weten gaat daar niets automatisch als je geld moet krijgen, dus ik zou zeker een nieuwe berekening maken en die opsturen.

4. icsiwonder

icsiwonder Actief lid

13 jan 2012
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel zelf goed opletten want ze berekenen het heel erg raar niet aan de hand van je jaaropgave.
    Ze schatten maar wat. Waardoor wij elk jaar honderde euro's mogen terug betalen. We hebben alles nu goed naar beneden gezet. Waardoor het niet meer verrekend kan worden maar nu moeten we het zelf doen. Ben blij als alles terug betaald is we worden er echt gek.van

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik heb mijn berekeningen zelf gedaan aan dehand van mijn toetsinginkomen van afgelopen jaar. En het inkomen wat eruit kwam van mijn aangifte over 2013.

Het kwam eigenlijk ook zo omdat ik opeens ruim 350 euro terug kreeg van kinderopvangtoeslag.
    En zo ben ik maar eens gaan kijken hoe het nu precies zit enzo.

Echter zetten wij het geld ook apart en wordt t niet op de grote hoop gegooid ;)

6. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Hier ook elk jaar terug betalen...dus nu alles stop gezet en kijk ik na elk jaar waar we recht op hadden dan heb je precies overzicht van je inkomen en dan krijg je het in 1 keer terug

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Bij ons ging de kgb vanzelf aan het einde van het jaar bij het invullen van de aangifte.

Ik hoef zelden iets terug te betalen en als ik al moet terug betalen zijn het een paar tientjes.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier nooit iets hoeven aanvragen, ging vanzelf. Wel zelf goed ieder jaar controleren hoe en wat en nog nooit iets terug hoeven te betalen.

Deel Deze Pagina