Ik heb zo'n hekel aan schoonmaakmiddelen die je grootse wonderen beloven... maar je uiteindelijk teleurstellen. Wat is jouw favoriete schoonmaakmiddeltje, dat bijna letterlijk het werk voor je doet? Ik ben intussen fan van 'XG2 professionele aanslagreiniger', dat heeft de donkere voegen van mijn badkamer (zonder boenen, half uurtje inwerken) weer mooi wit gekregen!!
Ik ben wel fan van dubro ontvetter. Even insprayen (aanrecht, kastjes, rvs fornuis, afzuigkap) en met een natte doek afnemen en tadaaaaaa!
Gister kocht ik staalwol sponsjes met zeep er in. Onze witte gasfornuis had veel bruine aangekoekte spikkels rondom de pitten. Alles geprobeerd maar niet weg te krijgen. Maar met zo,n sponsje kostte het nieteens moeite. Dus die... En de proffesionele kalkverwijderaar van HG. De rest van HG valt tegen is mijn ervaring. Oh en je hebt van wc eend dacht ik van die bruisblokken die je in de wc kan gooien. Ook fijn spul
Dasty als ontvetter (werkt ook super voor kattenluikjes). RVS spray van de action voor het gasstel en de afzuigkap, nadat je hem eerst met een sopje Dreft hebt afgenomen. Blijft zo heel lang mooi glanzen zonder strepen. De w.c. reinigingstabletten van de Lidl. Witte reus glasspray. Poetsdoekjes die hier ooit eens in een topic stonden, die gebruik ik voor spiegels en ramen. Brillo sponsjes voor de gaspitten. Antical of nep antical, dat gebruik ik samen met Blue Wonder of schoonmaakazijn in de badkamer. Overigens maak ik tussendoor schoon met middelen die het milieu niet zo belasten. De vloer doe ik met de stoomreiniger. Sommige vlekken krijg ik er alleen niet uit met die milieuvriendelijke dingen, dus dan gebruik ik van tijd tot tijd wat agressievers zoals bovenstaande producten.
Ja, die kalkreiniger heb ik ook eens gehad. Werkte inderdaad als een tierelier. Vergeet hem vervolgens weer te kopen.
Sorbo blue wonder, maar die kan ik niet meer vinden. Natuurlijk wel poetsen, maar een stuk minder dan met andere producten. In de badkamer voor de voegen ed gewoon glorix wc reiniger. Ik vind de voegen echt een rot karwij. Nog wel met een doek overheen maar niet eindeloos schrobben.
Bison schimmelvreter Onze badkamer was er heel erg slecht aan. Letterlijk alles geprobeerd maar niks hielp. Dit als laatste optie geprobeerd anders zouden we de badkamer aan gaan pakken voor de verkoop, schaamde me kapot voor onze eigen badkamer. Maar dit heeft alles weer mooi wit gekregen !
Schoonmaakazijn: keukenpapier drenken in schoonmaakazijn, de kranen ermee omwikkelen, kwartiertje intrekken, afspoelen: als nieuw!
HG Vocht/schimmel spray. Inspuiten op schimmelrandjes op de badkamervoegen, halfuurtje intrekken en het is weg. Het komt wel terug, maar je hoeft niet te schrobben. Gewone groene dreft voor de ramen. Ontvet als een malle. Werkt overigens ook goed op vetvlekken op kleding. Beetje Dreft erop en zo in de wasmachine. Je kunt je kleding met dreft zelfs een dag of wat in de wasmachine laten alvorens te wassen. Vlek gaat alsnog weg/
Ik gebruik voornamelijk schoonmaakazijn. Dat is sowieso de beste ontkalker die ik ooit heb gehad! Ik trap niet meer in die marketing verhalen over schoonmaakproducten. Zijn veel te duur en veel te chemisch. Tegen schimmelvorming in de badkamer gebruik ik dan wel hg. Houten meubelen olie ik eens in de zoveel tijd en gebruik verder een droge of vochtige doek.