Mag ik even een beetje spuwen hier? Zit me echt te frustreren! Had vanmiddag een aanvaring met schoenmoeder. Even kort wat eraan vooraf is gegaan: Ze loopt de hele tijd te pushen dat we katoenen luiers moeten gebruiken i.v.m. geld en millieu (rijden zelf een dure cabrio!) en ik al 10x gezegd dat als het medisch niet nodig is, ik geen katoen ga gebruiken, mij te veel gedoe en luiers zijn er tegenwoordig in alle prijsklassen. Laatste keer dacht ik echt duidelijk gemaakt te hebben dat ik het er niet meer over wilde hebben. Komt ze vanmiddag op bezoek, vertelt ze doodleuk dat ze katoenen luiers heeft gekocht :-S Ik dacht eerst dat ik het niet goed had verstaan...Ik keek waarschijnlijk met een dodende blik want ze zei snel dat die dan voor bij haar thuis waren! Toen werd ik echt kwaad, ik heb gezegd dat ik beslis wat mijn kind straks om krijgt en dat dit niet bij oma ineens anders gaat zijn! Ik begrijp ook niet waar ze het vandaan haalt dat het kind bij haar zal zijn, daar zijn nog helemaal geen afspraken over gemaakt....Ik was echt kwaad vanmiddag, misschien ook wel omdat ze laatst al iets zei over dat ze een hele stapel kleertjes in huis heeft, voor als de baby bij haar is, toen grapte ze nog zelf "dan ga ik haar lekker andere kleertjes aantrekken" Grrrrrr Ik geloof wel dat ik haar goed duidelijk heb gemaakt dat dit niet de bedoeling is...maar gek genoeg lucht het nog niet op...misschien wel nadat ik het hier heb neer gezet,pfff Herkenbaar bij jullie? Groet Snoozie *Edit moderator: topic verplaatst*
Oei..vervelend zeg! Zelf niet meegemaakt gelukkig, maar bij mij op t werk wel iemand waarbij de oma ook deed alsof het haar kindje was..en zo klinkt het mij hier ook een beetje! Natuurlijk beslis je zelf wat JOUW kindje aan krijgt straks, en zij heeft zich daar natuurlijk dan aan te houden! De schoonmoeder van die collega bij mij op het werk ging zelfs zo ver, dat ze "per ongeluk" tegen bekende zei kijk wat een mooie zoon ik heb..en toen 'oeps, kleinzoon bedoel ik natuurlijk'...bah, en collega stond er gewoon naast
hoi! niet herkenbaar maar dit lijkt me idd heeeel vervelend! misschien toch nog maar een keertje duidelijk maken dat je kindje geen babyborn pop is die je continu kan omkleden en "omluieren " als een klein kind van 6..... En anders vragen of ze toevallig ook nog een kinderbuggy (voor peuters weet je wel, die graag met pop rondlopen) wil, ik heb er nog wel eentje extra over hier En als jij dan een pop voor d'r koop, kan ze die lekker omkleden en katoenen luiers om doen, als ze maar van jou kindje afblijft! sorry hoor.... maar ik snap echt hoe je je voelt. Je wit het op jou manier en je schoonmoeder heeft dat maar gewoon te respecteren! maar sommige (schoon) moeders begrijpen dat niet en denken blijkbaar dat ze zelf weer een kindje krijgen...
bij de Etos heb je een hele lijn milieuvriendelijk ontwikkelde luiers die ook nog bij het gft afval mogen. MET bijpassende billendoekjes en luierzakjes. En: gewoon als bij andere luiers geen tot weinig luieruitslag. Ik denk dat schoonmams haar klepje wel houdt als je haar dit vertelt. Dus zie het als een soort tip En als ze ECHT zo om het milieu geeft, mag ze die voor jou betalen en op de fiets komen brengen. Neenee, cabrio thuis laten !
Nou mijn schoonmoeder zou dit ook niet moeten doen hoor, ik zou heel boos worden. Onnodig luieruitslag oplopen omdat je oma perse wil dat jij katoenen luiers draagt! Het moet niet gekker worden. Misschien helpt het als je partner eens uitlegt wat jullie ideeen hierover zijn? Vervelend hoor....
Blijf voor je zelf en je kindje opkomen.. soms hebben "schoon"moeders nogal strond in de oren. En verwarren ze het oma zijn met mama zijn.. Het is JOU kind dus JIJ bepaald. ! Good luck
Sjonge jonge, ze gaat er gewoon nu al vanuit dat de baby ook vaak bij haar zal zijn. En dat terwijl je daar niks over hebt gezegt. Als ze weer over zulke dingen begint dan zou ik zeggen, dat ze maar een babybjorn moet kopen
Je kunt eventueel ook dreigen met echt stront in de oren zodra de baby geboren is.....want echt lekproof zijn katoenen luiers niet !
vind het ook wat raar inderdaad dat zij dit normaal vind. als ze dat kind ipv een luier wc papier om de billetjes wil draaien, doet ze het dan ook stiekem als jij er even niet bent? jíj bepaald hoe je kindje geluierd en gekleed gaat en niet zij. dat ze kleertjes in huis zou hebben voor een ongelukje (lekkende luier, enthousiast fruit hapje) dat is heel iets anders, maar aangeven dat ze 'lekker andere kleertjes aan gaat trekken'.... vind het maar raar mijn broer heeft in een bejaardentehuis met dementerende mensjes gewerkt en daar vochten ze ook om elkaar poppen en trokken ze stiemen de vlechten uit het haar, zo vind ik dit ook een beetje klinken
Hey Meiden, bedankt voor jullie reacties...was namelijk een beetje bang dat ik misschien te overdreven reageer door mijn hormonen. Ik had altijd al wel dit soort akkefietjes met schoonmams, maar sinds mijn zwangerschap heb ik geen zin meer om de goede vrede te bewaren, wat ik hiervoor dus wel deed. Maar soms lijkt het idd net een kind en lijkt ze me niet te horen ofzo... Maar ik was vanmiddag ook wel een soort van trots op mijn mezelf dat ik echt even goed duidelijk heb gemaakt dat ONS/MIJN kind draagt wat ik bepaal! Ik ervaar al een of ander moeder gevoel nog voor ze geboren is! Die tip van die etos luiers vind ik erg goed, die ga ik onthouden, maar het is wel echt een KOE als ze hier nu nog een keer over begint! Dat zal ze nu toch wel uit haar hoofd laten! En er is bij mij idd ook een soort claim-angst. Want ze zinspeeld er dus steeds op dat het kindje bij haar thuis komt (zonder ons) ze heeft al een box en een bedje, maar we hebben hier ooit aan het begin iets over gezegd, maar dat zou dan pas zijn als het kindje 1 jaar is (een oppasdag), maar door dit soort dingen begin ik er sterk aan te twijfelen of ik wel wil dat mijn kindje bij haar is. In ieder geval dan niet op haar manier maar op ONZE manier!
Iiiih wat een enge schoonmoeder heb jij! Mijn schoonmoeder vraagt tenminste nog wat ik nodig heb en vraagt dan wat ik wil hebben etc. Ze kwam laatst met een zak vol kleren in allerlei maten woops toen schrok ik ook even hoor. Maar goed van je dat je het haar duidelijk hebt proberen te maken. of de boodschap over is gekomen is een tweede, maar je hebt het in elk geval geprobeert. Wat ik me afvroeg, wat zegt je partner hiervan? Is hij het met je eens of zegt hij dat zijn moeder het juist goed bedoelt (bladieblablaaa). Ben wel benieuwd. Want het lijkt me verstandig dat hij er de volgende keer (mocht die komen) wat van zegt. Het is immers zijn moeder en let's face it, jij bent de 'kouwe kant' en straks heb jij het nog gedaan ook...
OOOOH dat zou ik echt niet pikken hoor. Je kind omkleden als ze bij haar is.......ik zou vreselijk boos worden. Het is jouw kind en jij bepaald....wat je je kind ook aandoet. Succes meid! ps wat zegt je man ervan?
Mijn schoonmoeder belde zelfs gister op om te vragen in welke kleuren we de spullen van de baby kopen Gelukkig maar! Ik zou je schoonmoeder gewoon een schop onder dr kont geven Nee maar wel goed duidelijk maken dat het niet haar kind is hoor! En dat jij bepaalt wat je kind draagt etc.
Hoi, hier nog eentje met gedonder met haar schoonouders en DE tip die ik je kan geven: laat je vriend/man de boodschap overbrengen, want anders heb jij het gedaan... Maar ik zou het niet laten gebeuren zo, kom op zeg... Zij is de oma, niet de moeder! Ze klinkt wel als een echte schoonloeder,
Lijkt me ook heel irritant, vooral dat ze dan zegt dat ze je kindje dan lekker andere kleertjes aan gaat trekken. Bij mij werkt zoiets averechts, hoe claimeriger mensen zijn, hoe meer afstand ik neem.
jullie zijn toch niet toevallig mijn schoonzusjes he? ik heb ook zo'n exemplaar rondlopen. Gaat ook mijn keuken anders indelen omdat 'zij het niet vindt werken'... Ik vraag je.. ben ik nu gek ? Of we al kraamzorg hadden, anders kwam zij wel... Aan de verloskundige vragen of die wel zeker weet of alles goed is want ze vindt mij wel 'erg dik worden'. (goed, die gaat dus ook niet meer mee naar de controle..) Enne...ook gewoon mijn huis binnen komen..als ik er niet ben...om de ramen te lappen en schoon te maken. Nee, kan ik zelf niet. Ik verwijs graag naar het topic om je schoonmoeder in het cement te storten in de lounge. Is er nog plek? Ze is niet groot...
Hahaha, is er nog plek! Deze is ook niet zo groot! Gelukkig staat mijn vriend echt achter me, al vind hij het natuurlijk wel vervelend als er wat voorvalt tussen mij en zijn moeder. Want dit gebeurt dus wel vaker...Willen jullie meer horen? Hihihii Hij heeft zelfs een keer gezegd dat als ze nog een keer zoiets stoms zou zeggen, dat ie/we dan niet meer langs zou komen, dus gelukkig steunt hij me. Verder hou ik op zich wel van de confrontatie met haar, zeker omdat ik het te lang gepikt heb en zeker ook wanneer hij er niet bij is, ga ik niet afwachten tot hij het voor me op kan nemen.
hier nog 1, ik wordt regelmatig helemaal afgezeken door mijn schoonouders ik doe nooit iets goed, huishouden, mijn werk etc, mijn probleem is dan weer dat ik op het moment zelf met de mond vol tanden zit en een dag later met een hoofd vol van; dit had ik moeten zeggen; dat had ik moeten doen. mijn man zegt hier nooit wat van, misschien wel nu het om zijn kind gaat, mijn schoonouders bemoeien zich werkelijk overal mee, ik maak me nu al kwaad om wat ze straks allemaal flikken, met mijn man heb ik in ieder geval al wel kunnen afspreken dat de bevalling en het 1e uur met ons kind voor ons alleen is en dat dan pas iedereen gebeld wordt...van te voren grenzen stellen, en afpraken maken met je man, 1 blok vormen tegen die betweters...
pfff hier van de week ook weer ff op mijn tanden moeten bijten. we kregen van een tante het grote papa en mama boek... pakte ze heel leuk uit mijn handen om het ff te lezen... ik zeg! ey, ik ben hier de moeder hor, jij hebt jou tijd gehad. zegt ze heel leutig: ja, maar tis lang geleden voor mij. moet alles weer leren :S ik had echt zoiets van WaaatT? ik denk ook dat ze hem meer als "haar ventje" gaat bekijken dan haar kleinkind... zal niet pikken bij. ow, van dat herinrichten van de keuken omdat ze vind dat het niet werk, dat ken ik... hier the same!