ik moet de hele reutemeteute voor de uitzet nog aanschaffen ......nou heb ik al een paar keer staan kijken in de winkels naar hydrofiel luiers .....maar ze hebben ook nopjes luiers of flanellen luiers .....en waarschijnlijk nog veel meer soorten ......welke soort luiers moet je allemaal hebben ?
Ik zou veel hydrofiel luiers aanschaffen, je gebruikt ze overal voor. Voor het afdrogen, in het bedje, in de kinderwagen, in de box, op het aankleedkussen. Het zijn sterk absorberende doeken, tegenwoordig worden die niet meer echt als luier gebruikt maar meer zodat je niet steeds hoeft te wassen als je kindje spuugt. Flanellen luiers gebruik je om je kindje in te wikelen, is lekker warm. Ze zijn niet echt noodzakelijk een badcape of wikkeldoek volstaat ook. Nopjesluiers ken ik niet. Xx Juf
oke bedankt voor de tip misschien een hele domme vraag maar wat doe je met de hydrofiel luiers in de kinder of box ? in bed ken ik ze en op het aankleedkussen ook ....... flanellen luiers lijken me wel lekker ....al zijn het er maar 3 ...ons kidnje word in nov geboren .....dus lekker warm tussen het flanel .....(lijkt mij wel wat haha)
hydrofiel luiers daar zou ik indd maar een hele stapel van nemen voor jason heb ik ze nog steeds als hij weer eens geknoeid heeft ofzo ze zijn echt ideaal je gebruikt ze echt overal voor flanellen luiers had ik ook maar eigelijk nooit gebruikt
Eigenlijk voor hetzelfde als in het bedje... Om te voorkomen dat je je een ongeluk wast aan boxkleden en kinderwagen onderdelen...
Van die hydrofiele luiers kan je er nooit genoeg hebben! Hier gaan die dingen zo hard, ik heb er zeker 18 in huis en soms is het nog steeds niet genoeg! Tip: je hebt ook hydrofiele spuugdoekjes, dat zijn eigenlijk mini hydrofiele luiers. Ik gebruik die altijd om mijn kleintje af te drogen, zo'n klein doekje is ideaal om de huidplooitjes mee te drogen! Dat werkt prettiger dan zo'n grote doek! liefs Lara
Ik heb een hele stapel van die kleintjes liggen en er nog nooit aan gedacht om die te gebruiken om af te drogen... Vooral nu Jelle wat groter is liggen we iedere keer samen te vechten om de hydrofiel... Ik vond die kleintjes als spuugdoekje helemaal niet handig, dan vind ik badstof veel fijner...
mmmhh heb ze niet gekcoht vandaag ...zag ze liggen bij de prenatal ....en vond de kwaliteit erg dun en goedkoop ...of is dat na het wassen beter ?
Ja word echt beter hoor! Het zijn hele zachte doeken die veel opnemen, hoe gek dat ook klinkt want zo zien ze er niet uit! Ik kan me zelfs herinneren dat mijn moeder ze zelfs nog gebruikte toen wij al wat ouder waren, waren leuke washandjes om water in te ' verzamelen' en naar elkaar te gooien (vond ze dan weer minder haha).
Ik heb een stuk of 12 hydrofielluiers en dat vind ik meer dan genoeg, minder had eigenlijk ook gekund. Ik gebruik ze alleen om mee af te drogen of om tussen het matras en het ledikantje aan de zijkant te doen zodat haar lakentje wat beter goed blijft zitten. Voor gekwijl en gespuug gebruik ik af en toe wat spuugdoekjes, maar voornamelijk dunne badstoffen slabbetjes.
van hydrofiel kun je niet genoeg hebben. toch ervaar ik die paar flanellen die we hebben ook als fijn hoor. Vind het wel fijn om die in bed onder zijn hoofd te leggen. lekker zacht.
Inderdaad flanellen luiers zijn ook ideaal. Ik gebruik ze voor op het aankleed kussen, is weer wat dikker dan een hydrofiel luier.
Ik heb er ook 12 ofzo, maar heel veel gebruik ik ze niet. alleen om de kleine mee af te drogen als ze in bad is geweest, in de kinderwagen en in bedje. Als onze dochter erop spuugt dan verschoon ik 'm meteen weer, en zo niet, dan verschoon ik 'm wekelijks. Alles bij elkaar valt het reuze mee. Maar misschien komt dat nog, ze is immers pas 3 maandjes.
Ik ben de hydrofiel luiers steeds minder gaan gebruiken, Eva spuugt ook steeds minder. In bedje gebruikte ik ze eerst ook, maar sinds ze zo loopt te woelen en ook op haar buik slaapt, niet meer. Ik gebruik er nu nog wel 1 in de kinderwagen maar over een maandje ongeveer bouwen we die om naar wandelwagen, dus ook een hydrofiel meer. Eigenlijk gebruik ik ze nu alleen nog om Eva af te drogen en bij het voeden en kolven. Wij hebben er trouwens een stuk of 50, was in het begin ook echt nodig.