Voeding indikken tegen Reflux zonder Johannesbroodpitmeel. Wie heeft ervaring?

Discussie in 'Voeding' gestart door Maantje80, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Onze dochter van 3 maanden oud heeft ernstige reflux, ze kan helemaal niet tegen dunne voeding maar helaas krijgt ze van Johannesbroodpitmeel enorme buikpijn. Het is dus of overmatig spugen of buikpijn.

Wie weet een ander verdikkingsmiddel dat we eventueel zouden kunnen gebruiken?

Alvast dank.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Gebruikte je Johannesbroodpitmeel of nutriton?
    Als je nutriton gebruikte kan je pure Johannesbroodpitmeel proberen.

Verder bestaat er AR voeding. Nutrilon gebruikt voorgekookte Johannesbroodpitmeel en volgens mij de meeste merken.
    Als Johannesbroodpitmeel zelf het probleem is vallen de meeste merken dus af.
    Je hebt van Enfamil ook AR voeding, hier zit een verdikkingsmiddel uit rijst in. (Deze voeding is wel duurder overigens)

In BE gebruiken ze ook wel eens gelilact, maar daar weet ik verder weinig van ;)

Onze jongste kon niet tegen Johannesbroodpitmeel.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Johannesbroodpitmeel was hier ook krampen. Naar het schijnt is dat minder het geval bij de zuivere variant, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Hier in België heb je inderdaad ook gelilact bij de apotheek. Daar zouden ze geen krampen van mogen krijgen. Gelukkig had ik weer net zo'n kind dat wél krampen kreeg :)

Wij hebben uiteindelijk niet ingedikt, en hebben het uitgezongen met enkel medicatie. Medicatie moest sowieso, en alles wat we probeerden qua indikken gaf dus krampen. Dus heeft de wasmachine gewoon wat vaker gedraaid.

4. MamavC

MamavC Niet meer actief

Bij Johannesbroodpitmeel van de drogist wel krampjes maar van pure Johannesbroodpitmeel heeft ze nergens last van (Ekoplaza)

Deel Deze Pagina