Mijn zoontje is bijna acht maanden en ik geef hem nu al een paar avonden yoghurt als toetje. Eerst gaf ik yogolino's maar bij nadere inspectie blijken die dingen boordevol suiker te zitten! Dat verwachtte ik niet in een babytoetje maar goed. Die krijgt hij nu alleen nog op speciale dagen zoals het weekend ofzo. Dus nu krijgt hij yoghurt, maar ik wil weleens variëren. Wat geven jullie?
met 8-9 maanden en nu nog: - volle yoghurt met nix - volle Franse kwark met nix - fruit en soms een Olvarit toetje
Hier bijna nooit wat na. Eerder nog wel eens een appelmoesje zonder toegevoegde suikers maar dat eet ze nu ook regelmatig bij haar eten. Vaak vraagt ze later nog wel eens om fruit, dan krijgt ze dat. En soms een ijsje.
Ik deed altijd Yoghurt mengen met een beetje vla (voor de smaak) Of je zou een klein beetje diksap in de Yoghurt kunnen doen.
Hier soms fruit, soms fruit gemengd met pepti (soort eigengemaakt zuiveltoetje), soms zelfemaakte custard met pepti en deze week 1 x sojadessert geprobeerd Maar hij krijgt niet elke avond iets, afhankelijk van of hij nog trek heeft of niet
volle yoghurt, standaard kwark, soms met smaak halfvolle vanille yoghurt, soms griekse yoghurt, vaak of gewoon niks, aangezien hij nog wel een avondfles drinkt..en ik dat iets teveel vindt allemaal...dus als hij gewoon flink heeft gegeten...gewoon niks daarom vind ik het niet heel erg soms iets te geven waar wat suike rin zit...wij eten namelijk nooit standaard een toetje, ik doe het omdat hij genoeg zuivel moet krijgen.
Na het avondeten geven wij geen toetje. Dat eten we zelf meestal ook niet, je kunt beter niet gelijk na de warme maaltijd zuivel eten. Daardoor krijg je minder ijzer binnen. Bovendien: als je je toetje wat later op de aond neemt, ga je minder snel snacken. Wij geven soms overdag wel yoghurt. Vooral als hij zijn fruit een keer niet hoeft, eigenlijk. Dan pureer ik het fruit en kiep dat door de yoghurt. Dat vind hij heerlijk en dan heeft hij gelijk zijn fruit binnen + een extra portie zuivel. Ik vind "klein fruit" (aardbeien, druiven, bessen e.d.) zelf altijd wel lekker als toetje. Dus als we zoiets in huis hebben, snoep ik daar nog even van na het eten. En dan doet zoonlief lekker mee.
Wij gaven toen pure yoghurt en hij lustte dat gewoon. Soms wat versfruit erdoorheen. Een hele enkele keer deed ik er een druppeltje diksap door.
Volle yoghurt, volle Franse kwark of fruit. En heel soms als mijn broertje hier eet krijgt hij een paar hapjes Danoontje
de opnameremming van ijzer door zuivel is minimaal hoor... daar hoef je geen rekening mee houden. En later snacken is natuurlijk erg afhankelijk van de persoon en de snack waarvoor gekozen wordt. Een toetje is niet persé nodig maar mag wel (en ook direct na de maaltijd)
grapje! (de vraag was WAT geef je als toetje... 'niets' is natuurlijk ook een antwoord... alleen weinig behulpzaam)
Franse kwark, of Griekse. Meestal met wat vers fruit er door heen. Zomerfruit is heerlijk, lekker framboosjes, aardbeien, pruimen. Alhoewel ik daar nog even mee zou wachten als ze een jaar zijn geweest. Soms eet hij met ons mee, wij eten vaak die Arla yoghurt kwark.
Dat vind jij. Je kan er net als met de andere antwoorden bij stil staan dat er ook mensen zijn die geen toetje geven. Ooooo, misschien had ik er even bij moeten vertellen waarom: Mijn zoontje mag zoveel eten als hij wil. Hij stopt dus als hij genoeg heeft en dus is er geen plaats voor nog een bakje volvette yoghurt meteen na het eten. Ik doe al ruim 20 jaar niet aan toetjes. Yoghurt krijgt hij een paar keer per week als tussendoortje.
Hier zitten ze nu aan vanille yoghurt met diksap erdoorheen. Maar meestal haal ik iets van vla en dan mogen ze in de supermarkt zelf kiezen wat ze willen en dan wordt het eigenlijk altijd iets met frambozensmaak.