Hulp in huishouden, tips gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door Lentes, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentes

Lentes Niet meer actief

Omdat ikzelf ziek ben en het me niet lukt om mijn huishouding op orde te houden en daardoor veel stress ervaar wil ik een hulp in de huishouding, zo'n 2 x per maand (of om de week)

Nu ben ik heel erg aan het zoeken wat ik diegene het beste kan vragen om te doen en hiervoor een schema op te stellen.

Omdat ik nu al heel lang aan het klooien ben in de huishouding weet ik ook niet zo goed hoe vaak het nodig is om iets te doen en hoelang een gezond persoon bezig is met een taak.

Hebben jullie tips? Een schema die jullie zelf gebruiken?

2. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier hebben we wekelijks een hulp. We vragen in principe om alle standaard dingen te doen. Dus afstoffen, zuigen, dweilen, keuken, wc's, badkamer, etc. Verder soms nog een extra dingetje. Deze week heeft ze bijv. de gangkast helemaal uitgesopt. Andere keer kan het de koelkast zijn, of wat dan ook.

Wij werken dus verder niet met een schema ofzo, we laten gewoon een briefje achter met de vraag of ze die dag aan een bepaald iets wat extra aandacht wil besteden...

3. Fransa

Fransa Niet meer actief

Lees trouwens dat je 1x in de 2 weken zoekt. Denk dan dat het er dan van afhangt wat je zelf doet en hoe vaak. Dan kun je de grotere dingen aan je hulp overlaten. Ik haal door de week heen ook nog wel een keer een doekje door het toilet, de keuken en we zuigen regelmatig. Maar de rest laat ik dus doen.

4. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik ben zelf "hulp in de huishouding". Badkamer,keuken en wc is bij veel mensen belangrijk om te doen. Maar ook mensen die een bloedhekel aan strijken hebben,laten dat voor mij liggen. Het is voor iedereen verschillend.Ik zou kijken wat je zelf kan doen(misschien een beetje stoffen of was opvouwen) en het zwaardere werk voor de hulp overlaten. Ik weet niet waar je woont,ik kan je eventueel ook helpen(je mag me pben)

5. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Ik zoek nog een schoonmaakbaantje..;)
    Waar woon je?

6. Lentes

Lentes Niet meer actief

Ik ben heel erg aan het zoeken naar wat reeël is om van diegene te verwachten, hoe lang is iemand gemiddeld bezig met dingen als de badkamer, wc, keuken, stoffen, stofzuigen & dweilen?

We wonen qua oppervlakte in een redelijk gemiddelde woning.

De week dat er dan geen hulp is wil ik in ieder geval de beneden verdieping zelf (met man) schoonmaken en natuurlijk hou ik altijd de keuken en wc's wel netjes.

7. Lentes

Lentes Niet meer actief

Ps; ik heb al iemand die dit om de week kan doen :)

Misschien als dat te weinig blijkt zoek ik er nog iemand bij

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Mijn werkster komt iedere week 4 uurtjes, en doet dan het hele huis van boven tot onder, badkamer, keuken wc, stoffen, stofzuigen, vloeren dweilen, trappen stofzuigen, en iedere week iets speciaals, bv. ramen zemen, grote beurt badkamer/wc, komende weken gaat ze aan de keuken beginnen (kastjes uitruimen, soppen afnemen etc.) en als ik erom vraag, dan strijkt ze ook de overhemden van mijn man (want daar heb ik echt een onvoorstelbare hekel aan) :)

Ik stel geen schema op, laat haar gewoon weten wat ik graag gedaan wil hebben, en dan plant ze haar eigen tijd in ..

9. Aylen

Aylen Niet meer actief

Wij wonen in een klein huisje (85m2) en onze huishoudster was iedere 2 weken ongeveer 4 uur zoet met de volgende zaken:
    -Toilet: pot, tegels, vloer
    -Badkamer: tegels, vloer, douche, toilet, wastafel, glazen kast, radiator
    -Keuken: kastjes buitenkant, legplanken, kruidenrek, tegels, keukendeur, gootsteen, aanrecht, fornuis
    -Huiskamer en hal: alle kasten, oppervlakten en vensterbanken afstoffen/nat afnemen, laminaat stofzuigen en dweilen, banken stofzuigen, box/speelkleed uitkloppen
    -Trap en overloop: deuren, radiatoren, leuning en balustrade, vloerbedekking stofzuigen
    -Slaapkamers: alle kasten, oppervlaktes en vensterbanken nat afnemen, spiegels met glassex, vloerbedekking stofzuigen
    -Alle planten controleren op genoeg water :p

Soms had ze zelfs nog tijd om de ramen te doen. Soms kostte dat een half uurtje extra. Ze was echt een wervelwind en ik vind het nog steeds jammer dat ze gestopt is. Ik heb geen huishoudster meer gevonden die zó goed en vlot kan werken, dus nu doe ik het weer zelf :p

10. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik ben ook op zoek naar een hulp, moet alleen nog even kijken hoe ik een betrouwbaar iemand kan vinden.
    Ik zit ook te denken aan 3-4 uur in de week, dus bovenstaande schema's lijken me wel wat

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    wittewerkster.nl

daar hebben wij die van ons vandaan, per 4 weken factureren en erg betrouwbaar.

12. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Ik heb ook om de week hulp in de huishouding (dan komt ze 3 uur)..

Ze doet dan: badkamer, keuken, toilet, afstoffen, stofzuigen en dweilen..
    Daarnaast bed verschonen, planten water geven..
    Elke keer doet ze ook iets extra's, zoals strijken, koelkast schoonmaken, ramen lappen, buffetkast uitstoffen of andere dingen die ik vraag.. :)

Ik maak geen lijstje.. ze doet gewoon haar ding en schrijft een briefje voor mij als ik schoonmaakmiddelen oid moet bijkopen.. Op een briefje vraag ik soms om iets extra's te doen..

Deel Deze Pagina