Wanneer weer menstrueren na bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door spannendetijden, 15 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Beste verloskundige,

Ik zit met een vraagje waarvan ik weet hoe ik snel het antwoord weet maar dit eigenlijk nog even een stap tever/tenoverdreven vind (test)
    Dus vandaar dat ik jullie om advies vraag.

Ik ben ruim 9 weken geleden bevallen van een kern gezonde zoon!
    En ben ook mama van een peuter van bijna 3!
    Na mn eerste bevalling gaf ik 9mnd volledig borstvoeding maar werd ik toch keurig na 6 weken ongesteld met een prachtige regelmaat!
    Nov 2014 ben ik bevallen na een zwsp van 14,3wk en ook toen was mn lichaam vrijwel direct weer op de rails!
    En mrt 2015 raakte ik via cryo tp zwanger van ons zoontje! Was de 2e plaatsing na de bevalling.

Nu gaf ik 5 weken volledig borst en bij 6 weken lukte het helemaal niet meer dus zit nu al ruim 3weken op volledig fles! Maar mijn menstruatie blijft uit.
    (Vloeien na bevalling duurde 3,5/4wk)

Omdat ik alle 3 de kindjes via ivf heb gekregen gebruiken wij geen anticonceptie. Maar kan het toch zijn dat ik misschien weer zwanger ben?
    Of moet ik gewoon geduld hebben??
    Twee weken geleden dacht ik dag mijn menstruatie eraan kwam! Ik had smorgens een klein beetje roze afscheiding maar daar bleef het bij!
    Ik heb wel meer vaginale afscheiding (echt dik doorzichtig slijm) en ben licht in mn hoofd en ik heb dus regelmatig vanaf wk 3 na bevalling gemeenschap.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Spannendetijden,

Het meest aannemelijk is dat je binnenkort ongesteld wordt. Het kan soms even duren als je toch even borstvoeding hebt geprobeerd. Ik kan uiteraard niet uitsluiten dat je zwanger bent, maar dat ik een kwestie van over een paar dagen (weken?) testen.
    Het slijmverlies kan er toch ook op duiden dat je wellicht zeer binnenkort je menstruatie weer krijgt en dat het twee weken geleden je eisprong was.
    Ik heb helaas dus ook niet precies het antwoord, even afwachten nog en jezelf als vruchtbaar beschouwen!

Groeten Brigitte

3. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Beste Brigitte
    Bedankt voor je reactie!

Ik had de hele situatie met manlief besproken en besloten te testen.
    Vanmorgen dus test gedaan en deze was duidelijk NEGAtief!
    Dus nu maar verder wachten tot de mentruatie door komt.

Gr, Spannende tijden

Deel Deze Pagina