negatieve test en toch een week overtijd, wat nu?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Tweety1, Feb 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tweety1

Tweety1 Nieuw lid

Feb 15, 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!!

Ik schuim al een paar dagen het internet af naar een sluitend antwoord op mijn vraag maar kom ze niet tegen. Dus stel ik ze maar hier dacht ik zo. :) Ik neem al 4 jaar geen anticonceptie meer, al die tijd er op gelet dat we geen seks hadden op vruchtbare momenten. De laatste tijd kijken we er niet echt naar om. Nu is het zo dat ik daardoor nogal een onregelmatige cylclus heb maar ligt meestal tussen de 21 en 24 dagen. Nooit langer. Normaal had ik op (gerekend op een cyclus van 24 dagen) 9 februari ongesteld moeten worden. Nu zijn we de 15e en nog altijd niets. Vrijdag en zondag een test (kruidvat) gedaan en bleken negatief. :( ondertussen krijg ik soms menstruatiepijnen maar niet zo hevig als anders. Elke keer denk ik dat ik dan toch ongesteld ga worden maar dan is het niet! Ik weet niet wat er aan de hand is, maak je toch wel enorm zorgen. Wie weet is er oets heel anders aan de hand dan een zwangerschap. Aangezien de testen toch negatief waren... . Wat raden jullie me aan om te doen?

Alvast enorm bedankt :)

Tweety1

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Tweety1,

ik heb ook niet het antwoord helaas. Ik denk dat je wellicht eind van de week eens een ander merk zwangerschapstest kunt testen. Als je dan nog negatief test, kun je je huisarts eens bellen voor advies. Maar meestal moet je toch een maandje afwachten om te kijken of je daarna wel weer ongesteld wordt. Blijft de menstruatie lang uit, kan de huisarts misschien iets voor je betekenen. Je lijf kan soms even anders doen dan anders. Hormonaal verandert je lijf je hele leven; soms is het even rommelig.
    Er zit denk ik even niets anders op dan af te wachten.

Groetjes Brigitte

Share This Page