Nee een maand over de datum voor een 'vochtig' product als kruidenboter zou ik niet meer eten. Droge spullen zoals koekjes zou ik ook geen moeite voor hebben.
ik ben ook erg makkelijk maar dit eet ik niet meer. zulk soort dingen eet ik hooguit een week over datum. zo als alles met koelkastdingen. spullen zoals soep, pakjes droge mix voor gerechten of koekjes en chips kijk ik minder nauw. al is hier zelden iets over datum gelukkig
Ik wel hoor. Op 90% van de spullen is het een tenminste houdbaar tot datum. Die kan je prima langer eten en xrinken. Pas nog een pak sap gedronken van 2 maanden over de datum. Zat nog dicht en smaakte prima. Melk en toetjes neem ik standaard 3 dagen na de datum. Het is niet zo dat het op de datum ineens bedorven is. Het is slechts een indicatie. Meer voor het bedrijf om zich in te dekken. Maar alles wat op datum is, weggooien en niet meer eten? Nee, onzin. Vlees uitgezonderd.
Kruidenboter blijft hier altijd eeuwen liggen (meestal geopend - we eten nooit een heel pakje / rolletje ineens) en ik kijk eigenlijk quasi nooit naar de datum. Zolang het nog lekker smaakt, kan mij die datum dus gestolen worden. Ongeopend zou ik er dus ook wel effe van proeven en 't vrij snel vertrouwen.