Omg 2 maanden?! Brr nee die lag bij mij allang in de kliko.. Ik ben sowieso een miepert hoor met dingen over de datum. Ik krijg er een raar gevoel van,ik kan het moeilijk uitleggen haha.
Boter kan je heel lang bewaren. Tot ver na de houdbaarheid datum. Verder ben ik best een miep Kwa datums maar met boter boeit t echt niet. Ligt hier soms zooooo lang open... Nog steeds goed!
Inderdaad, bij veel producten is het alleen commercieel gezien een houdbaarheidsdatum erop gezet. En een THT datum spreekt voor zich. Bij producten over de datum kun je vanzelf zien, ruiken en proeven of ze bedorven zijn.
Ik heb er nog nooit op gelet bij kruidenboter. Ik zou het overigens ook gewoon doen, als het normaal proeft, ruikt en geen andere kleur heeft.
Als het er goed uitziet en prima ruikt, waarom niet. Ik kijk toch eerst wel of het nog goed is voor ik goed eten dat alleen maar 'over datum' is de kliko in gooi.
Boter blijft meestal echt heel lang goed. Ik zou inderdaad gewoon even kijken, ruiken en proeven en als er niks raars aan is, zou ik het gewoon gebruiken. En ziek kan je ook worden van eten dat niet over de datum is.
zeker wel, als je proeft en ruikt of het goed is, dan is het nog goed. Het is boter en dat bederft niet snel mits gekoeld. datums zijn er alleen ter bescherming van de fabrikant.
Het wordt echt tijd dat die THT datums afgeschaft worden. mensen gooien echt veel te snel eten weg terwijl het nog gewoon goed is. Kom op gebruik je zintuigen eens! Die heb je niet voor niks gekregen. Mocht je het wel weg gooien als het over datum is kom ik het wel (als het niet te ver is) ophalen en maak er mensen blij mee die weinig te eten hebben. @TS: Gewoon even ruiken/proeven en je merkt snel genoeg of het nog goed is.
Ik zou kijken of het er nog goed uitziet, hoe het ruikt, en dan als beide goed is proeven. Je ruikt en ziet het wel als het bedorven is.
Gooi mijn melk al weg 1 dag over datum net als beleg etc. Dus 1 maand zou ik zeker niet doen. Poeders en kruiden etc zou ik wel eten
Boter blijft echt lang goed kruiden ook dus zou het wel aandurven om te proeven Vond bij mijn opa een geopende fles sladressing in de koelkast houdbaar tot begin 2010!!! Kijk dat zou ik niet proeven... De dropjes uit 2008 heb ik wel geproefd niets mis mee EDIT als je zwanger bent zou ik iets voorzichtiger zijn
Ik zou inderdaad ruimen, proeven en er goed naar kijken. Als het er normaal uit ziet, ruikt en proeft gewoon opeten.