rugpijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sassie1980, 23 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik ben nu bijna 22 weken zwanger en sinds een week heb ik erg veel last van mijn rug. In het begin alleen 's avonds, maar de laatste dagen gewoon de hele dag door. 's Nachts kan ik in bed moeilijk mijn draai vinden vanwege de pijn, overdag is de pijn gewoon constant aanwezig...

Ongeveer 4 jaar geleden heb ik een half jaar thuisgezeten vanwege rugklachten, ik bleek een lichte kromming in mijn rug te hebben en door mijn overgewicht had ik dus rugklachten. Ik ben flink gaan afvallen en de laatste jaren bijna geen rugpijn meer gehad.

Maarja, nu dus weer flink last en ik moet nog ongeveer 18 weken rondlopen met een buik die nog groter gaat worden :(

Kan ik met deze klachten gewoon naar de huisarts of moet ik de verloskundige bellen?
    En zou fysio voldoende zijn of is het slimmer om gedeeltelijk in de ziektewet te gaan? Ik heb namelijk redelijk zwaar werk, veel staan en redelijk wat tilwerk. Nu deed ik dit al in mindere mate, maar helemaal niks tillen is geen optie in mijn baan.

Groetjes Saskia

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou even met je vk overleggen en ook naar de fysio gaan, die kunnen je spieren weer een beetje losmaken en hopelijk ook je pijn verlichten.
    Bespreek op je werk dat je rug klachten hebt en hopelijk komen jullie er samen uit.

3. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Tillen tijdens je zwangerschap is niet aan te raden.
    Last van je rug of niet.
    Jouw baas zou aangepast werk voor je moeten zoeken. Bel de Fysio en maak een afspraak. Laat ook aan je baas weten dat je last hebt! Overleg het anders met de ARBO als er geen andere optie is.
    Je hebt alleen jezelf ermee als je zo doorgaat.

Luister naar je lichaam meis!
    Groetjes, Mirelle.

Deel Deze Pagina