zwanger en moeilijke eter!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door seol, 3 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seol

seol Actief lid

30 sep 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,
    Ik ben nog maar kort zwanger, 5 weken. Ik maak me wat zorgen omdat ik een moeilijke eter ben. Ik eet geen vlees en lust een aantal dingen niet. Ik ben bang om te weinig vitaminen binnen te krijgen.
    Zijn er meer mensen die dit hebben? Hoe zorg je ervoor dat je voldoende vitaminen binnen krijgt?

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

extra multivitaminen slikken
    van bijv mama en baby
    van davitmon

3. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Misschien is het een idee om je via de huisarts door te laten verwijzen naar een dieetist. Sommige voedingsstoffen heb je gewoon nodig voor een gezonde ontwikkeling van je kindje. Dan is het toch goed om het lijstje compleet te hebben met een deskundig advies.

4. seol

seol Actief lid

30 sep 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik had de huisarts (assistente) gebeld met de vraag of ik naar de dieetist kan. De assistente antwoorde dat ik dit wellicht via de verloskundige kan regelen,maar voordat ik bij de VK ben, ben ik alweer een aantal weken verder.
    Weten jullie ook of ik zonder verwijzing naar de dieetist kan? Anders toch nog maar weer eens naar de huisarts bellen.
    groetjes

5. Loe

Loe Niet meer actief

ik zou huisarts nogmaals bellen en dat zeggen. Klinkt ook heel logisch. Willen ze niet meewerken, zou ik gewoon de dietisten poli bellen in het ziekenhuis en het uitleggen.

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik heb tot een week of 5 geleden nauwelijks vlees gegeten, had er gewoon geen trek in.
    Volgens de gyn maakt het helemaal niks uit dat ik geen vlees at.
    Ik heb deze hele zwangerschap veel fruit gegeten, neem dagelijks 4 porties zuivel en zorg dat ik savonds groenten eet, verder visolie capsules voor zwangeren en VSM mama-vitamines geslikt.
    Ik denk niet dat kindje uberhaupt iets tekort is gekomen hoor.
    Zeker als je supplementen neemt, dan krijg je echt genoeg binnen.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Je kunt de verloskundige bellen om te vragen of je wat eerder mag komen. Dat kan vast wel!

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wat Lynn zegt klopt helemaal.

Ik was de eerste maanden zo misselijk dat ik amper zin had in iets te eten. Moest veel spugen en viel een paar kilo af. Heb zelfs een paar weken thuis gezeten.
    Volgens mijn gyn kon het niet zoveel kwaad. Maar het was wel verstandig om van die multivitaminen te nemen. Ik had ze waar zowel de vitaminen als het foliumzuur in zat.

Ik zou proberen te zorgen dat je voldoende drinkt en vezelrijk eet. Zodat je darmen niet stil komen te liggen. Dat kan tijdens de zwangerschap namelijk heel anders zijn dan normaal.

9. Blaak

Blaak Niet meer actief

Og maak je niet druk, je kind krijgt alle voedingsstoffen hoor, ik was vanaf week 6 tot een week of 14 kotsziek en hield niet eens een slokje water binnen... en ik eet ook bijna geen vlees en hou ook niet van sommige dingen, kan soms ook een slechte eter zijn ook. Maar wel 2 gezonde kindjes op de wereld hoor! Het belangrijkste is drinken drinken drinken... en vitaminepilletjes (ik had en heb gravitamon.

10. seol

seol Actief lid

30 sep 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de reacties. ik denk dat ik morgen wel multivitaminen ga kopen, en de vk ga bellen. Dit had ik nog niet gedaan. Bedankt!

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik ben vegetarier en lactose intolerant, dus ook niet 'makkelijk'. Je kan rustig zonder vlees, als je maar goede eiwitten, B12 en ijzer binnenkrijgt. Die kan je uit peulvruchten, noten, zuivel, volgranen en groene groente halen. En aanvullen met vitamines voor zwangere vrouwen. Ik zou me er niet al te veel zorgen om maken, een vitamine pil heb je zo geslikt en genoeg vrouwen hebben rare aversies tijdens de zwangerschap. Ik ben tot week 16 misselijk geweest en lust nogsteeds amper groente, heel vreemd, at ik juist superveel. Ik krijg het amper weg nu, behalve in soepen oid. De baby is prima gezond, ik ook. Eet zo gezond mogelijk, en neem een vitaminepil. ;)

12. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ik geef sinds week 6 alles over wat ik eet dus maakte me daar ook enorm druk om maar hoef je niet te doen hoor!

Babytje pakt alle benodigdheden en jij zal degene zijn die het meest merkt van een tekort :)

Ben nu ongeveer vijf kilo afgevallen en lust absoluut geen vlees en nog een hele rits dingen niet maar vk en ha zeiden me geen zorgen te maken...

Succes!

Deel Deze Pagina