ik ben natuurlijk erg vroeg maar hoe was het vandaag? Jullie hebben in elk geval mooi weer volgens mij!
Hé dames van het elfenbankje, heeft er hier iemand verstand van kruidenthee? Ik kan namelijk op internet niet goed vinden of je muntthee mag drinken als je zwanger bent. Ik drink het graag in de middag, één of twee bakjes, van verse munt uit eigen tuin. De ene site zegt van wel (raadt het zelfs aan bij ochtendmisselijkheid), de andere site zegt van niet omdat het baarmoederstimulerend werkt. Heel verwarrend. Alvast bedankt voor de info, als jullie het weten dus. Oh en wat leuk EFF-gangers, ik ben er jaren achteréén geweest, maar de laatste twee jaar niet meer, had het wel gezien (en het is best duur vind ik), en kiezen we ieder jaar een ander evenement.
nou wij zijn gisteren geweest! Beetje jammer van het weer in de ochtend maar 's middags begon toch het zonnetje lekker te schijnen. Ik vond het in elk geval erg leuk. Mijn persoonlijke balen was dat er geen fantasy schrijvers waren die ik leuk vond maar er was zat andere leuke dingen te zien/doen/kopen manlief is helemaal van het boogschieten dus die heeft ergens een boog met een stapel pijlen gekocht en stond gisteravond dus al de hele tijd in de tuin te oefenen en ik heb wat kaarsen en een lakzegel gekocht (moet nog uitvinden hoe dat ding werkt want hij plakt steeds vast bij mezelf). Verder weinig gekocht maar vooral rondgelopen en dingen bekeken. HeerlijK!
Mijn man en ik zijn zaterdag naar de EFF geweest. Lekker weer gehad. Vond het alleen wel heel erg druk, vergeleken met de vorige keren dat ik geweest ben. Waarschijnlijk had de organisatie geen rekening gehouden met de populariteit van James Marsters. Het is in ieder geval gelukt om te doen waarvoor we heen gingen. Op de foto met James Marsters, handtekening van James Marsters, Q&A van James Marsters bijgewoond en een optreden van Rapalje gezien. Wij zijn weer vroeg naar huis gegaan omdat ik moe werd (Fibromyalgie).
Ik las ook steeds tegenstrijdige info en heb het dus pas aan één van de verloskundigen van dit forum gevraagd. Die verzekerde me, dat het geen kwaad kan. Maar uiteraard moet je alles met mate nemen. Aardbeithee (of beter nog: thee van aardbeiblad) helpt ook heel goed tegen misselijkheid en maagproblemen. De EFF was heel leuk maar dodelijk vermoeiend voor me. Ik was met de rolstoel, maar al snel bleken de banden te zacht, zodat lief zich gek moest duwen. Uiteindelijk heb ik dus meer gelopen dan ik had willen doen, met vreselijke bekken- en bandenpijn tot gevolg en zondag mijn eerste echt harde buik . Maar de fair was heerlijk. De kleine bewoog lekker mee op de muziek en ik heb weer wat mooie ringen gevonden...
@Hellen, heel erg bedankt voor de informatie. Thee van aarbeibald? Gebruik ik dan de kroontjes of echt de bladeren? Of beiden? Ik heb ook veel aarbeien in de tuin, die kunnen wel wat blaadjes missen Bedankt voor de tip.
De bladeren, liefst van de bosaardbei Een site waar ik ook nogal eens zit, heeft een lijst met aanbevolen kruiden http://www.annetanne.be/kruidenklets/uit-de-kruidenmand/zwangerschap/kruiden-tijdens-zwangerschap/ Een een lijst met te vermijden kruiden: http://www.annetanne.be/kruidenklets/uit-de-kruidenmand/zwangerschap/te-mijden-kruiden/ ..tijdens de zwangerschap
@Hellen, ja die site ken ik, maar daar staat alleen een bepaalde soort munt, en op andere sites staat dan weer dat alle muntsoort gevaarlijk zijn. Ik gebruik zelf voornamelijk groene munt, maar ik ga er van uit dat één kopje thee per dag geen kwaad kan. Bosaardbei, waar vind ik dat nou weer
Het is een notoire wildgroeier in menig tuin. De mijne bijvoorbeeld En bovendien smaken ze erg lekker!
handige sites Hellen Ik ben trouwens nu bezig een kruidentuintje aan te leggen in de tuin. Het huis staat vol kruiden die we laten groeien maar pas na 15 mei de tuin in mogen! Heerlijk vind ik dat.
He wat leuk! Een fantasy club! Snuffel nou al paar maandjes rond op forum maar had dit nog niet ontdekt Hier ook een verstokt pagan/fantasy liefhebber (mét kruidentuin ). Wat ik me afvroeg: zijn jullie ook door je hele fantasy-verzameling heen gegaan op zoek naar een leuke naam? Ik heb me laten inspireren door Wheel of Time (weet niet of iemand dat kent...).
Ken ik niet..maar ik ben wél benieuwd! Tja..ik ben de pagan van ons 2 en het leek mij wel leuk om het kind Bran of Branwen te noemen, naar de Keltische God en Godin van de herfst, omdat het rond de herfstequinox wordt verwacht. Maar dát was net ff een brug te ver voor de as. vader....
kom ik je hier weer tegen wat grappig nee, het mag niet helaas. (wheel of time is een prachtige serie, beetje jammer dat het nog niet geëindigd is en het is de vraag of dat nog gaat gebeuren ) manlief is niet zo fantasyachtig aangelegd dus het moet een "normale" naam worden. Anders had ik wel een paar favorieten gehad.
Ik sla even over i.v.m. pretecho de ene dag en vaderdag de andere. Zij die wel gaan...veel plezier! Vrienden van me staan er ook met hun winkeltje..