Hoi Mirjam, In een antwoord op een vraag die ik van je heb gelezen geef je aan dat er "ook nadelen kleven aan het gebruik van utrogestan" Nu ben ik na 2 miskramen en een bbz nu ruim 12 weken zwanger en direct na de positieve test gestart met utrogestan op voorschrift van mijn gyneacoloog. Het is de bedoeling dat ik dit minimaal tot 20 weken blijf doorgebruiken (3x daags 100mg vaginaal) Mij zijn geen nadelen van het gebruik bekend (behalve dan afscheiding, misselijkheid, moeheid en pijnlijke borsten die je echter in een reguliere zwangerschap ook kunt hebben). Ik ben daardoor nogal geschrokken van je antwoord en zou graag willen weten welke nadelen van utrogestan jou bekend zijn. Groet Laurie
hoi Laurie het was zeker niet mijn bedoeling je aan het schrikken te maken! Het wordt gewoon niet vaak voorgeschreven en het is vooral niet handig om het te gaan gebruiken in situaties dat het niet echt nodig is (zoals in sommige landen gebeurt, daar krijgt iedereen het bijna standaard voorgeschreven). Het kan invloed hebben op je leverfuncties, maar maak je alsjeblieft geen zorgen, je bent onder controle van een arts, en waarschijnlijk zijn je leverfuncties gecontroleerd voor of in je zwangerschap. Dus nogmaals; geen zorgen. Mirjam