hallo ik zit met een vraagje.. mijn zoontje is nu 8 weken oud en bijna 5 kilo mag hij dan al 5x 180 flessen weg drinken want hij krijg nu 5 x 160 flessen. maar hij doet dit nu een week. maar hij slaapt amper en blijft maar op zijn speen zuigen.. hij drinkt 20 a 25 min dus daar ligt het niet aan. ook al de kleinste speen van difrax dus moet ook goed trekken. de avond fles is hij wel erg moe omdat hij overdag bijna niet slaapt. hij heeft een tijdje gehad dat hij van 22:30 tot 5 sliep maar de afgelopen dagen was het alweer half 3... kan iemand mij adviseren? en oohja. is die liter per dag het aantal ml water wat je doet in de fles?? dus 5 x 180 is 900 ml water.. of gaan ze van de voeding uit.. dus 5 x 180 is eigenlijk 200?? dus een liter...
Het gaat om 30 schepjes, je mag niet meer dan 30 geven per dag. Dan kom je op 1 liter aangemaakte voeding. Iets meer water erbij doen bijv is geen probleem.
Over aantal voedingen: bij ons liep dat anders (prematuren), maar mijn vriendin heeft nu een kleine van 2 mnd en 5,5kilo en hij krijg ong 6-7x 130cc per 24 uur.
het blijft inderdaad altijd een beetje moeilijk een aan het cb heb je ook niet altijd alles! mijn mannetje zit op voeding van enfamil. hij kreeg voorheen altijd voeding voor hongerige baby's maar hij heeft verborgen reflux dus probeerde we er pitmeel erdoor heen! dit was een drama. behoorlijk krampen en alleen maar diaree wat niet over ging! dus nu enfamil. dit werkt perfect maar is dan niet zo verzadigd als de hongerige baby's denk ik! als hij straks elke week meer gaat vragen.. verder dan 5 x 180 kanik eerst niet gaan. hij is immers ook nog maar 8 weken. en bijvoeding en pap mag pas bij 4 maaden..
Heeft ie op bepaalde tijdstippen meer honger? Je hoeft niet meteen alle flessen op te hogen. Daarnaast: een refluxkindje wil altijd wel drinken! Dat is vaak niet om de honger maar om pijn te stillen! Krijgt hij ook medicijnen? In 9/10 gevallen in andere voeding niet voldoende bij reflux.
wij zijn bij de huisarts geweestdat hij de reflux had.. toen werd mij dus pitmeel aangeraden. toen was hij 5 weken. na anderhalve week diaree en krampen ben ik gestopt en weer naar huisarts. die heeft met kinderarts gesproken en zo kwamen we dus uit op voeding enfamil. hij heeft het omhoog komen bijna niet meer door de voeding dus ook geen pijn. hij heeft verder geen medicijnen gegeven omdat de huisarts dat niet wou geven aan zulke kleine baby's. de half 11 fles sóchtends en de half 3 fles is het daarna drama.. misschien kan ik die 2 dan ophogen. hij slaapt dan hooguit tussen die voedingen uurtje per keer. dus 2 uurtjes op 2 flessen. vandaar dat we hem dan ook om 22:30 wakker moeten maken voor zijn fles. die drinkt hij mooi op, vaak met beetje helpen om wakker te blijven en kunnen hem zonder huilen weg leggen.
Zo ontzettend veel willen drinken als ze zo jong zijn betekent vrijwel altijd dt de reflux niet onder controle is. Reflux doet pijn, ook verborgen reflux, en die pijn voelen ze niet zolang ze maar drinken. Dat hard op de speen willen zuigen duidt hier op. Indikken is dan toch eerste stap, als je kind niet tegen nutriton kan, kun je pure jhpm van de reformwinkel proberen, of tijdens een uitstapje naar België Gelilact aanschaffen. Daarnaast hebben veel kinderen veel minder last als ze overgaan op een hypoallergene of sterkere dieet voeding, reflux en allergie/intolerantie gaan vaak hand in hand. Daarnaast Jan medicatie helpen, raar at je huisarts dat niet wil, sommige medicatie kan al vanaf de geboorte.