Hoeveel dagen vruchtbaar voor positieve ovulatietest

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Orchidee88, Jul 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

Oct 27, 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Ik ga aankomende zaterdag op vakantie ('s avonds) zonder vriend. Nu zou ik volgens mijn app vrijdag mijn eisprong hebben. Over het algemeen klopt de app niet en heb ik pas een paar dagen later een positieve test. Dat zou betekenen dat ik bijvoorbeeld zondag een positieve test kan hebben. Als ik zaterdag dan nog ff oefen met mijn mannetje zou dit dan nog effect hebben? Of zou de kans klein zijn?

2. angelina85

angelina85 Actief lid

Oct 25, 2013
    241
    2
    18
    ik werk als taxi chauffeur
    Laar DL
    Hoi hoi.
    Alles is mogelijk. Niet geschoten altijd mis, toch?
    En de zaadjes kunnen het best overleven tot jij zondag je eisprong hebt. Dus ik zal zeker een kastje wagen.
    (Spreek uit ervaring)
    Ik had 1x sex en 5 dagen later pas me eisprong, en heb nu een jochie van ruim 2 jaar rond lopen.

Succes !

3. Bertje123

Bertje123 Bekend lid

Nov 15, 2015
    860
    1
    16
    NULL
    NULL
    Deze en vorige ronde zwanger door sex dag voor positieve test en allebei de keren zwanger geraakt. (Daarvoor en daarna dus niet meer voor de duidelijkheid).

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het is dus eigenlijk gissen wanneer je eisprong zal zijn.
    Je app zit er vaak naast. Dat kan kloppen, want die kan niet specifiek in jouw lichaam kijken.
    Je denkt/hoopt dat je ovulatietest zondag positief is. Maar voor hetzelfde geld kan hij dus ook pas maandag of dinsdag positief zijn. Dat weet je helaas niet vantevoren.

Daar komt nog bij dat je eisprong binnen 48 uur na een positieve ovulatietest is. Dus stel je ovulatietest zou pas maandag positief zijn, dan springt je ei uiterlijk woensdag. Als je dan zaterdag voor het laatst sex hebt, dan wordt de kans wel vrij klein dat je dan zwanger raakt.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,966
    15,605
    113
    Nabij Utrecht
    helemaal mee eens.

Ik zou deze maand de ovulatietesten in de verpakking houden, sex hebben op zaterdag (dat is toch altijd leuk om te doen voordat je zonder elkaar op vakantie gaat) en genieten van je vakantie.

Hopelijk is het dan raak en anders is er volgende maand weer een nieuwe kans :)

6. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

Oct 27, 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Meiden bedankt! Net om 11:00 een positieve test :D....vanavond voor ik vlieg nog maar even gezellig maken!! Haha...gelukkig nog wel een kans deze maand!

Share This Page