Hallo, ik ben een meisje van 20 jaar oud. Ik ben 5 maand gestopt met de pil en ben sinds 10 april 2014 terug begonnen. Ik ben terug begonnen met mijn de dag na mijn laatste dag van mijn maandstonden in plaats van de 1ste dag van mijn maandstonden, daardoor was ik volgens mijn gynaecoloog de hele maand nog niet beschermd. Volgens berekeningen zou ik mijn eisprong gehad hebben op 21 april, die dag heb ik seks gehad, ook 2 dagen ervoor en 4 dagen erna. Zaterdagavond 26 april kreeg ik een kleine beetje bruinverlies, dit is gestopt deze ochtend (29/04), ik heb buikpijn, opgeblazen gevoel, ik ben ziekjes (keelpijn, verstopte neus, hoesten) ik heb koude rillingen en ik krijg soms wat 'steken' links en rechts onder in de buik.. Ik weet nu niet of dat is omdat ik terug begonnen ben met mijn pil of omdat ik toch zwanger zou kunnen zijn? Kan iemand hier aub wat antwoorden op geven? Bedankt.
kan zijn als je geen bescherming hebt gebruijt het enigste dat je kunt doen is een test doen, dit zou ik pas doen als je eigenlijk ongesteld zou moeten worden succes!
Ja, ik kan ten vroegste op 4 mei een test doen, ik heb de test al gekocht maar ben nu aan het afwachten.. Ik heb geen bescherming gebruikt, nee. Het is gewoon verwarrend omdat de symptomen ook van het terug beginnen met de pil kunnen zijn.. Ik wou dit bericht er eens op plaatsen om te kijken of er nog vrouwen waren die deze symptomen hadden en effectief ook zwanger waren..
Wil je wel zwanger raken dan? Want als ik goed lees ben je weer met de pil begonnen. En slik je nu ook nog de pil? Want mocht je wel zwanger zijn, moet je echt per direct stoppen. De pil nog slikken is helemaal niet goed voor de baby. Ik zou stoppen met de pil nu en pas weer beginnen als je ongesteld bent geweest. Succes ermee..
Wel, het was niet mijn intentie om zwanger te worden, moest ik toch zwanger zijn dan is het meer dan welkom. Ik heb geïnformeerd bij mijn huisarts die ook gynaecologe is en die zei dat het innemen van de pil in de eerste maanden niet echt schadelijk is.. Er zijn nog vrouwen die aan de pil zijn en niet weten dat ze zwanger zijn, die nemen uiteraard dan ook nog hun pil door. Ik weet niet goed of ik moet stoppen met de pil of niet, als ik dan niet zwanger zou zijn, dan ben ik zogezegd volgende maand, weer een maand niet beschermd, maar aan de andere kant ja, de pil nemen terwijl je zwanger kan zijn dat kan nooit volledig gezond zijn.. Misschien dat ik dan maar beter toch stop?
Ik persoonlijk zou stoppen met de pil zo lang je het niet zeker weet, maar ja dat ben ik. Hou er wel rekening mee dat je lichaam van slag kan raken door het stoppen en weer opnieuw beginnen met de pil.
Het best test je 14 dagen na eisprong hoewel sommigen vrouwen waaronder ikzelf al eerder positief testen. Als de 21ste idd je eisprong was zou je 14 dpo dus 5 mei t beste kunnen testen. Je zou er vrijdag een test tegenaan kunnen gooien. Mijn advies is dan wel een gevoelige zoals de kruidvat test 2 voor 5 euro. Is de test negatief, test je maandag nog een keer voor de zekerheid. Ik zou wel stoppen met de pil voor t geval je wel zwanger bent.
Waarom zoveel s.ex rond je berekende vruchtbare dagen als je niet zwanger wil raken? On topic morgenochtend kun je al eens testen hoor kv is zeer geschikt
Oke, dan zal ik vrijdag al eens een test doen met een test uit het kruidvat . Ik denk ook dat stoppen met de pil dan nu het beste is. Bedankt voor het advies.
Ik weet dat het raar lijkt dat ik dan zoveel seks heb rond die periode, zoals ik al zei was het niet echt mijn intentie om zwanger te raken, maar het is meer dan welkom en we hadden allebei zoiets van als het lot dat wil beslissen dan zijn we hier ook mee akkoord.. Dus meer en meer kreeg ik het gevoel van ook echt wel een kind te willen. Ik was van plan om vandaag naar het kruidvat te gaan dus zal dan ook maar meteen testen kopen.
Ach wat is raar!? Als jullie beide de eventuele gevolgen accepteren dan maakt het toch niets uit. Ben benieuwd hoor
Ben ook benieuwd, heel veel factoren wijzen op zwangerschap. We zien wel. Ik ben de tests zonet gaan halen.
Ik wil je niet ontmoedigen maar ik vermoed dat je zwanger bent.. Van alles wat je opnoemt had ik koude rillingen en ik bleek ook zwanger te zijn! Ik heb geen bruinverlies gehad maar een innestelingsbloeding komt meer niet dan wel voor.. Ontpillen is volgens mijn gynaecoloog dikke zever! En eerlijk gezegd ik geloof er ook niet in.. Ik heb 12 jaar de pil geslikt (best lang dus) en mijn lichaam is nooit van streek geweest zonder die pil, Ok ik voelde me anders maar wat wil je plots geen hormonen meer... Ik wens je veel succes bij het testen! En ook ik zou stoppen met de pil
Het is niet dat ik denk dat de symptomen van het ontpillen komen, maar van het terug beginnen met de pil na 5 maand.. Maar of daar meer plassen, keelpijn, niezen enz van voortkomen, daar zit ik wat mee.. Ik weet het niet, mijn gevoel zegt 50/50..
Vraagtekentje ik zeg dat ook niet hoor ik begrijp je vraag volkomen maar mijn gevoel zegt dat je zwanger bent...
Ja mijn gevoel zegt ook meer dat ik zwanger ben.. Ofwel is het allemaal zeer toevallig.. Dat wachten kan echt moeilijk zijn. Ik zal je op de hoogte houden .