Hoe vaak doen jullie ovulatie testen? Elke dag of om de dag? En wanneer starten jullie met de eerste keer ovulatietesten?
Met om de dag heb je een grote kans je piek te missen. Ik had onregelmatige cyclussen van 25-40 dagen. Ik begon op dag 10 met 1x per dag te testen, als de testen donkerder werden ging ik over op 2x per dag.
Ik test vanaf dag 10, omdat het bij mij nog wel eens verschilt. Dan op dag 14 positief, dan dag 12 weer. Maar als ik hem zie oplopen, dan 2 keer per dag.
Ik doe er nu twee per dag omdat ik op dag 13 zit in de cyclus. maar heb nu al 2 dagen knaltesten. Hoelang kan dit duren?
In mijn geval: ja. Maar zou het laten afhangen van je eigen gemiddelde cyclusduur. Als je lange, regelmatige cyclussen hebt is vroeg testen wss onzin
Ik ben na het stoppen van de pil begonnen op dag 10 met testen elke dag 1x. Op zelfde tijd. Zodra die donkerder werd 2x per dag. Had pas positieve test op dag 25
Met spiraal altijd cyclus van 28 dagen. Nu nog beetje zoekende vorige keer van 30 dagen. Maar toen niet met testen gedaan. Nu met de test licht lijntje.