HELP meiden, Ik zit met een dilemma. Ik heb al drie dagen een positieve test van de kruidvat 2 voor 5 euro. Deze testen zijn altijd zooo betrouwbaar gebleken. Nooit geen schaduwstreepjes of net wel/net niet. En ik heb zelfs mijn man vannochtend 1 test laten doen en ik op dezelfde tijd om te checken of het bij beide een lijn zou vormen omdat ik het zeker wilde weten. Bij mij wel een duidelijk lijntje (welliswaar wel NA de 5 min,maar heel duidelijk,geen schaduuwtje ofzo,zie mijn album),bij die van mijn man niets te zien (ook nu niet). Nu werd ik aangeraden om een clear blue digital met indicatie te kopen. En je raad het al..... ; niet zwanger. In mijn album zie je mijn testjes staan. In het echt zijn ze iets donkerder en rozer. Het rare is nu dus dat ik geen enkel idee heb of ik zwanger ben of niet. Ik ben wel erg moe,buikpijn,misselijk,geen trek,meer puistjes,zuur etc. echt wel kwaaltjes,maarja welke vrouw heeft daar geen last van met regelmaat hihi. Ik zit er best mee,want ik zou wel graag duidelijkheid willen. Hebben meerdere vrouwen dit gehad? Is die van kruidvat gevoeliger? Wat is het verschil? En kan ik nu uitgaan van zwanger of niet? Ik test morgen weer,en maandag ga ik toch voor de zekerheid naar de huisarts om duidelijkheid te krijgen
Hoi hoi! Ik heb begrepen dat die van het Kruivat echt super gevoelig zijn en die van CB niet, dus die hebben een veel hogere HCG waarde nodig op positief te testen. Ik denk dat dat het is, want die testen van jou zijn echt wel positief hoor! Mocht je het niet vertrouwen, gewoon van een ander merk nog es een testje wagen. Succes!
tnx voor je reactie!! Helemaal gaaf! Jaaa ik vind ze ook posi Dat vond ik juist zo vaag. Ik las inderdaad ook meer dat kruidvat testen veeeel gevoeliger zijn. Ik heb ook een andere gedaan van testjezelf.nu en daar kwam ook een ligt streepje te zien. Dat was gister na een liter drinken. Bedankt voor jou reactie,ik voel me alweer iets beter hihihi
Hoi Katootje, Ben ik weer. Ik kan me voorstellen dat je baalt en onzeker bent. Heb je wel de CB met indicator gedaan? Die is nml wél gevoelig. Net zo gevoelig als het kruidvat. Die meten al vanaf 20. De gewone CB (met kruisje) en de gewone digi van CB meten pas vanaf 50. Groetjes Pascale
hoi pascale, ik heb idd die met indicator gedaan.... vreselijk vaag dus!!! wat ik op een ander forum las was dat de kruidvat al veeel eerder test als die CB.... oei zou het dan toch een foutje zijn in de testjes (dan zijn ze alle vier dus fout gegaan met toeval bij mij en niet bij mijn man?) ik snap dr niks van
Hoi Katootje, Geloof me, ondanks dat ik nu zwanger ben snap ik zo goed wat je doormaakt op dit moment. Ik heb met mijn vorige zwangerschap wat uitliep in een miskraam wel 30 teste gedaan. Echt waar, de drogisterijen zijn rijk van mij geworden! Het is wel echt waar dat de CB digi met indicator al positief test vanaf 20ml. De kruidvat volgens mij ook. Misschien is het zo dat je HCG waarde écht nog zo laag is dat de digi deze nog niet als zwanger om kan zetten. Ik zie ook jouw lijntje hoor op de kruidvat test. Heb je echt geen idee hoelang je ongeveer overtijd moet zijn? Ik had 7 dagen (ja, ik weet het: heeeel vroeg) voor mijn NOD een héél licht streepje. En sensitest (de extra gevoelige) bleef zelfs een heel licht lijntje geven vlak voor mijn NOD. Ik wil je ook echt niet bang maken maar als je nu heel zeker weet dat je overtijd bent dan zou het uit kunnen lopen op een vroege miskraam. Ik heb helaas 3 ervaringen hierin. Ik duim voor je meid. Hopelijk heb je heel snel een vreselijk positieve streep!
Ik moet het iets duidelijker verwoorden; die kruidvat testen bij jou zijn positief. En inderdaad een streep = een streep. Je bent dus bevrucht geraakt. Alleen gaat je hcg pas stijgen (en wordt de streep dus pas duidelijker) wanneer het eitje zich ingenesteld heeft. Gaat dit goed, dan zal je test positiever worden. Gaat dit helaas niet goed, dan zal je test afnemen totdat deze negatief is en word je ongi. Of wellicht een VMK. Misschien heb je net pas 10 daagjes geleden je ei gehad en is deze nu driftig bezig zich in te nestelen. Tijdens het nestelen kun je wel 4 of 5 dagen achter elkaar een hele lichte test hebben. Dus je zult nog even geduld moeten hebben.
hoi pascale, bedankt voor je duidelijke uitleg!! Super!!! Wat bij mij alleen wel vreemd is,is dat hij niet heel ligt is. Als je bij mij op de koffie zou komen en je zou hem zien liggen is het duidelijk twee strepen. Hij is wel een stukje donkerder in het echt. niet dat ik moet turen (och zooo vaak gehad hihi) geen schaduwtjes of wat ook. hij is gewoon roze... dat is het vage ervan!!! ik heb alles op een rijtje gelegt en foto van gemaakt. Nu worden ze uiteraard steeds vager door het verschrikkelijk warme weer. mijn testjes houden daar niet zo van hihihi
jammer dat deze negatief aangaf maar wil idd nog niets zeggen! mischien was je urine niet sterk genoeg.. ik zou morgen vroeg nog één doen en dan moet het vast goed komen!
Hoi Katootje, Bij ging het precies zo, eerst positieve testen met die van kruidvat en pas later een positieve test met CB. De eerste dagen werden de kruidvat testen niet donkerder. Maar na drie dagen weleen positieve digitale CB test (zonder indicator). Een week later nog een kruidvat test gedaan en kreeg toen een heel duidelijke vette streep. Dus wat mij betreft is een streep een streep en moet je van het positieve uitgaan! Dus van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! groet Brit
tnx ik begin weer een beetje hoop te krijgen! Ik kan het me ook gewoon nauwelijks voorstellen dat er geen HCG aanwezig is en bij mij wel een streep komt en bij mijn man niet. Er lijkt zich dus idd wel een activiteit af te spelen in mijn buikkie,en zo voelt het trouwens ook. Mocht het zo zijn dan kan ik de mensen ook precies aanwijzen waar het zich lijkt te hebben ingenestelt want ik voel heel duidelijk continu activiteit aan de linker kant van mijn onderbuik. Heel vreemd allemaal borrel gevoelens hihi. Ik hoop dat jullie gelijk hebben en dat ik morgen of overmorgen nog meer positief test. Hoe is het toch mogelijk he dat je van de 1e op de andere dag opeens VET positief test..... zo wonderlijk de natuur!!! Hebben meer meiden de ervaringen met clear blue/kruidvat? kussss
kun je met die van KV ook goed smiddags testen? Ik heb vanmorgen de CB digi (zonder indicator) gedaan maar die was nega. Ben nu 1 dag na nod. Wil nu graag weten waar ik aan toe ben en een KV test doen maar werkt die ook met middag urine? Heb vandaag nog niet veel gedronken trouwens.
hoi hoi, ik heb de kruidvat test de eerste keer ook in de avond gedaan. Ik kon toen al een lichte streep waarnemen en die werd de dag daarna in de ochtend donkerder, maar mocht je geen geldboom hebben zou ik wachten tot morgen
met alle zwangerschapstesten is het gewoon veel belangrijker om het met ochtendurine te doen dan met middag, dit omdat de hoeveel hcg beter gecontreerd in je urine zit dan in middag urine. katootje, clear blue moet je eigenlijks ook doen als je al echt een tijdje overtijd ben, mijn huisarts zegt dat hij regelmatig mensen krijgt die zijn 6 weken zwanger en hebben nog een clear blue die negatief is en tig kruidvattesten die positief zijn. bij me vorige zwangerschap sloeg hij zelfs pas aan na 9 weken, en kruidvat met 4 weken zwangerschap al. Ikke test volgende week vrijdag pas weer :s
Ik heb met de testen van de KV altijd goede ervaringen gehad. Als het niet zo was dan was er ook echt niks en tja die ene keer dat het wel zo was, was het zo duidelijk als het maar zijn kon. Ik heb wel pas na mijn NOD getest en ik begrijp bij jou dat je niet zo goed weet op hoeveel DPO je zit? Met die CB heb ik dus geen goede ervaring, 1 keer een vals positieve gehad Bij deze zwangerschap had ik er nog eentje over en natuurlijk toch gedaan en deze gaf ook heel duidelijk 'zwanger' aan alleen was het nu dus echt Ik zie trouwens ook een streep hoor, wel heel licht maar ik zie em! Ik zou over 2 a 3 dagen nog een keer testen en dan weet je het zeker. Liefs!
Oja, ik heb beide testen 's ochtend gedaan, al zeggen ze dat het niet uit hoeft te maken, mij leek dat toch beter.
Wauw sterre (leuke naam ook trouwens) wat cool dat je zwanger bent. Ik ben ook blij dat er veel meer mensen zijn met kruidvattesten die sneller "zwanger" zeggen als CB testen. Ik heb ook nooooit streepjes gehad met kruidvattesten en nu wel. Dat vind ik ook het vage ervan. En wat k ook raar vind is dat ze binnen die vijf min niet helemaal kleuren maar daarna binnen kwartier positief zijn. Op de foto zie je het idd niet helemaal super helder,maar het is wel te zien, In het echt is het wel een stukje donkerder. Inmiddels is het ook mega warm en daar reageren de testen ook erg op (drogen in) meer ervaringen?? Ik wil meer horen hoor hihihihi liefs!!
@ katootje, je kunt ook nog zo denken dat de CB met indicator toch een stukje techniek is, en de techniek staat niet voor alles. Dus wie weet zat er intern wel iets niet goed in die test waardoor ie gewoon een foute uitslag heeft gegeven. Die van kv zijn echt wel positief hoor!
ik had met kv positief getest en telkens met ochtendurine. cb gaf eerst aan niet zwanger en een dag of 5 a 6 na die tijd gaf die zwanger aan. testverloop staat onder.. kv was duidelijk, begon licht en spatte er op den duur af..
wauw tnx lady's!! Super fijn om dat te horen!! Helemaal super dat je zwanger bent claartje! Het geeft me weer nieuwe moed!!! SUPER GAAF!! en bedankt ook voor het kijken in mijn album,want je begint ZOOO aan jezelf te twijfelen hihi